وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

خواص شگفت انگیز آویشن | Garden Thyme

خواص شگفت انگیز آویشن | Garden Thyme avishan
خواص شگفت انگیز آویشن | Garden Thyme

استفاده مداوم آویشن در رشد و محکم شدن استخوانها نقش موثری دارد.

کارشناس گیاهان دارویی و سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: استفاده مداوم آویشن در رشد و محکم شدن استخوانها نقش موثری دارد.

حمیدرضا عبدوس با بیان این مطلب، افزود: آویشن در دسته ادویه جات قرار گرفته و هر 100 گرم آن به صورت تازه 94 کیلوکالری و به صورت آسیاب شده 285 کیلوکالری دارد.

وی ادامه داد: آویشن حاوی کلسیم به مقدار بسیار زیاد است و نوع تازه آن 600 میلی گرم و نوع آسیاب شده یک هزار و 850 میلی گرم کلسیم دارد که استفاده مداوم و مرتب آن می تواند در رشد و محکم شدن استخوانها نقش موثری داشته باشد.

عبدوس با اشاره به اینکه میزان آهن این ادویه ارزشمند بالاست گفت: در یک صد گرم آسیاب شده آویشن 123 میلی گرم آهن و 6.5میلی گرم روی موجود می باشد که وجود این مقدار از این عناصر نقش موثر آن را در چربی سوزی و کمک به رشد اشتها نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین آویشن ویتامینA خوبی داشته به طوری که نوع تازه آن 126 و آسیاب شده آن 178 واحد رتینول از این ویتامین را دارا است.

وی اضافه کرد: اسید آمینه شاخه دار آویشن بالا است که همین امر به پروتئین سازی و رشد کمک می‌کند.

وی گفت: ماده ای بنام تیمون در آویشن وجود دارد که خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتری دارد، به طوری که مصرف زیاد آن توصیه نمی‌شود چرا که می‌تواند ماده‌ای سمی محسوب شود.

این کارشناس گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: به طور کلی آویشن برای رفع خستگی، افسردگی و بی خوابی بسیار مناسب است. همچنین در درمان سرفه‌ها و عفونت‌های تنفسی می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

منبع : به گزارش ایسنا

بازنشر » berroz.com

خواص شگفت انگیز آویشن | Garden Thyme

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *