وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

اطلاعاتی در رابطه با فواید هندوانه | خواص هندوانه

خواص هندوانه

خواص هندوانه

هندوانه نوعی بوته و میوه از دسته صیفی جات است که در جالیز رشد می‌کند. زادگاه اصلی هندوانه، هندوستان است به همین خاطر، وجه تسمیه ی آن (هند وانه) به معنای میوه هند معروف شده است. در این مطلب به خواص هندوانه و فوایدش می‌پردازیم.

خواص هندوانه

خواص هندوانه برای پوست

هندوانه غنی از ویتامین A و C است پس خوردن 2 تا 3 تکه از این میوه در روز برای پوست شما بی‌نهایت مفید است و معجزه می‌کند. اگر بطور مرتب از هندوانه مصرف نمایید, زخم و آسیب‌‌‌‌‌های پوستی را سریع‌‌‌‌‌‌‌تر درمان می‌کند چون هندوانه دارای اسید آمینه است. بسیاری از افراد هندوانه را که میخورند تخم ان را دور می‌ریزند اما پیشنهاد می‌شود که هندوانه را با تخمش میل کنید که باعث پیشگیری از پیری زود‌رس می شود. تخم هندوانه به جوان ماندن پوست کمک شایانی می‌کند.

فواید هندوانه برای سنگ کلیه

هندوانه به دلیل آب فراوانی که دارد اگر بطور مرتب مصرف شود برای بیمارانی که دچار سنگ کلیه می‌باشند بسیار مفید است.

خواص هندوانه برای دستگاه گوارش

دانه های هندوانه را خرد کرده و تفت دهید و مصرف کنید یا در آب بجوشانید و مانند چای میل کنید. این عمل باعث کاهش کرم در دستگاه گوارشی‌تان می‌شود.

خاصیت هندوانه برای بیماری های قلبی و سرطان

یکی دیگر از خاصیت‌های هندوانه پیشگیری از بیماری های قلبی و سرطان است; زیرا هندوانه دارای ماده ای به نام لیکوپن است که یک آنتی اکسید است و در صورت مصرف مرتب هندوانه از بیماری های ذکر شده پیشگیری بعمل می‌آورد.

خواص هندوانه برای حفاظت در برابر اشعه UV

هندوانه آب فراوان و فیبر همراه با رادیکال های آزاد مانند لیکوپن دارد, مصرف مرتب هندوانه باعث می‌شود که پوست ما حدود 40% کمتر اشعه خطرناک UV را جذب کند و این امر سبب می‌شود به مدت طولانی‌تری پوست درخشان و شفاف بماند. پس این میوه معجزه‌گر را هر روز میل کنید.

گردآوری و بازنشر : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *