وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

مهربانترین بزرگ مرد تاریخ حال حاضر | خوزه موخیکا

president-jose-mujica
مهربانترین بزرگ مرد تاریخ حال حاضر | خوزه موخیکا

انتشار اخبار تحسین برانگیز درباره خوزه موخیکا رئیس جمهور اروگوئه همچنان ادامه دارد. او در آخرین اقدام خود، ۱۰۰ کودک یتیم سوری را در خانه تابستانی خود به حضور خواهد پذیرفت.

به گزارش العربیه، کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد روز شنبه ۲۴ مه ۲۰۱۴ اعلام کرد که رئیس جمهور اروگوئه در خانه خود ۱۰۰ کودک یتیم سوری را که در پی جنگ سوریه خانه و خانواده خود را از دست داده اند، استقبال خواهد کرد. کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل گفته که هر کودک به همراه یکی از نزدیکانش حضور خواهد داشت. گفتنی است که رئیس جمهور اروگوئه با دریافت ۱۲هزار دلار در ماه تنها ۱۰٪ از این مبلغ را برای خود حفظ می‌کند.

president-jose-mujica-1
مهربانترین بزرگ مرد تاریخ حال حاضر | خوزه موخیکا

وی با پرداخت ۱۱هزار از حقوق ۱۲ هزار دلاری خود به فقرا، دانشجویان نیازمند و امور خیریه، لقب فقیرترین رئیس جمهور جهان را از آن خود کرده است. خوزه موخیکا همچنین حاضر نیست که در قصر ریاست جمهوری “رزیدنسیا دی سئوارز” که دارای 42 خدمه و کارمند است، زندگی کند. بلکه ترجیح می‌دهد در مزرعه کوچک متعلق به همسرش در حومه شهر مونته ویدیو، پایتخت اروگوئه زندگی کند. از سوی دیگر همسر رئیس جمهور اروگوئه گفته که این اقدام در جهت تشویق جامعه جهانی به توجه به فاجعه سوریه است.

president-jose-mujica-2
مهربانترین بزرگ مرد تاریخ حال حاضر | خوزه موخیکا

وی افزوده که رئیس جمهور اروگوئه در ابتدا می‌خواست برای دست زدن به این اقدام از پارلمان کشورش اجازه بگیرد، اما در پایان این تصمیم را به تنهایی گرفت. مشهورترین عبارت رئیس جمهور اروگوئه این است که گفته است: « کسی که ثروت را دوست دارد، جایی در جهان سیاست ندارد.» او در همان منزل و در همان منطقه و با همان شیوه ای زندگی می‌کند که پیش از تصدی پست ریاست جمهوری اروگوئه زندگی می‌کرد.

منبع : بهار

گردآوری عکس و بازنشر مطلب » berroz.com

مهربانترین بزرگ مرد تاریخ حال حاضر | خوزه موخیکا | خوزه موجیکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *