وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

درمان موهای خشک با ماسک آووکادو | Avocado Mask

avocado-hair-mask
درمان موهای خشک با ماسک آووکادو | Avocado Mask

برای درمان موهای خشک می توانید به راحتی محصولات زیادی را در فروشگاه ها و داروخانه ها پیدا کنید اما استفاده از ماسک دست ساز خودتان برای این منظور راه بهتری است چون از مواد طبیعی و بدون استفاده از نگهدارنده ها آن را تهیه می کنید. در این مطلب  برایتان طرز تهیه ماسک آووکادو برای درمان موهای خشک  را قرار دادیم.

طرز تهیه ماسک آووکادو

ابتدا برای درمان موهای خشک تان مواد تشکیل دهنده ماسک را فراهم کنید. برای این ماسک نرم کننده عمیق، نیاز به یک عدد سفیده تخم مرغ، ۱ عدد آووکادو، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل دارید. مقدار این مواد را می توانید بسته به طول و ضخامت موهایتان تغییر دهید.

مواد تشکیل دهنده را مخلوط کنید. از غذاساز برای این منظور استفاده کنید و همه مواد را اضافه کنید و آنها را مخلوط کنید تا به غلظت و فرم کرم برسد. اگر غذا ساز ندارید، می توانید مواد را به صورت دستی مخلوط کنید؛ اما این کار کمی بیشتر طول می کشد.

مخلوط را روی موهای خود بگذارید. با انگشتان تان مقداری از ماسک بردارید و روی موهایتان پخش کنید. در درجه اول، روی انتهای موهایتان تمرکز کنید. وقتی از کل ماسک استفاده کردید، می توانید موهایتان را داخل کلاه حمام جمع کنید تا ماسک به لباس هایتان نمالد.

بگذارید ماسک برای درمان موهای خشک شما به مدت ۲۰–۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند تا خیس بخورد. اگر بخواهید می توانید ماسک را به مدت بیشتری روی موهایتان بگذارید، اما حداقل زمان برای این کار همان ۲۰ دقیقه است.

کلاهتان را در بیاورید، موهایتان را زیر دوش آب گرم بشویید. فقط از آب گرم استفاده کنید و همه ماسک باقی مانده روی موهایتان را بشویید. اگر نیاز دارید، می توانید از شامپو استفاده کنید، اما سعی کنید این کار را انجام ندهید، چون دوباره موهایتان را خشک می کند. وقتی شستن موها تمام شد، آنها را با یک حوله خشک کنید.

 این روند را تکرار کنید. می توانید این ماسک را ۱-۲ بار در هفته، روی موهایتان بگذارید تا به نتایج مطلوب برسید. در غیر این صورت می توانید ماسک آووکادو را هر زمان که احساس کردید موهایتان وزوزی یا خشک شده یا آسیب دیده، استفاده کنید.

نکات و هشدارها

همچنین می توانید از درمان پروتئین (که برای بازسازی موهای آسیب دیده عالی است) و درمان روغن داغ استفاده کنید.

درمان موهای خشک به صورت عمیق به ویژه برای موهای مجعد یا فر که بیشتر امکان خشک و زبر شدن دارند، عالی است.

می توانید وقتی در حمام هستید، یک درمان عمیق کوچک انجام دهید. برای این کار، مقداری عسل را با نرم کننده تان مخلوط کنید و آن را در طول موهایتان به طور معمول شانه کنید. سپس تا وقتی که بقیه کارهای شستشوی خود را انجام نداده اید، موهایتان را آب نکشید. (به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه)

 هنگامی که در حال درست کردن ماسک در خانه هستید، مطمئن شوید که مواد خوب مخلوط شده اند و مراقب چیزی که روی موهایتان می گذارید باشید، چرا که باید بتوانید آن را به راحتی از موهایتان بشویید!

منبع : wikihow.com

ترجمه : phow.ir

بازنشر » berroz.com

درمان موهای خشک با ماسک آووکادو | Avocado Mask

ماسک موی آووکادو , ماسک برای موهای خشک , ماسک موی سر , انواع ماسک مو , طرز تهیه ماسک آووکادو برای مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *