وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

راه هایی برای بهتر خوابیدن

Sleep Well sls
راه هایی برای بهتر خوابیدن

یک دکترای طب مکمل گفت: حداقل ۳ ساعت انجام ورزش سبک قبل از خواب به یک خواب مطلوب کمک می‎کند. خیلی از افراد برای ورزش کردن فرصت کافی نمی ‎گذارند و این در حالی است که ورزش خیلی از مشکلات و بیماری های افراد را رفع می‎کند.

مهناز زرافشار دکترای طب مکمل درباره تدابیر خواب اظهار داشت: برای بهتر خوابیدن می ‎توان تکنیک هایی را به کار بُرد تا فرد شب ها خواب راحت تری داشته باشد.

این دکترای طب مکمل افزود: یکی از تکنی ‎های آرام بخشی قبل از خواب این است که افراد حداقل سه ساعت قبل از خواب ورزش سبک داشته باشند که احساس آرامش در فرد ایجاد شود که همین مسئله به خواب مطلوب بسیار کمک می کند.

زرافشار گفت: حداقل سه ساعت قبل از خواب یک مقدار ورزش سبک داشته باشد، این یکی از تکنیک‎های آرامش بخشی است و افراد احساس آرامش یا ریلکسیشن را می‎توانند احساس کنند. ریلکسیشن برای آرام سازی عضلات بدن است و از آنجا که بین ذهن و جسم رابطه مستقیم برقرار است و هر چه افراد در جسم خود آرامش بیشتری برقرار کنند، در ذهنشان نیز آرامش بیشتری برقرار می‎شود.

وی بیان کرد: در واقع افراد با استفاده از سیستم تلقین می‎توانند, خودشان را به آرامش برساند شاید ابتدا انسان فکر کند به صورت کاذب است ولی در دراز مدت این واقعیت پیش می ‎آید که کل سیستم بدن حتی با تلقین هم می‎تواند به آرامش برسد.

این دکترای طب مکمل ادامه داد: ریلکسیشن یا روش آرام‎سازی عضلات خستگی بدن را به زمین منتقل می کند و در تنفس تاثیر می‎گذارد. نفس کشیدن‎های عمیق که نفس کشیدن‎های شکمی هم گفته می‎شود یعنی عمیق نفس کشیدن و با طمانینه نفس کشیدن از راه بینی؛ خود سیستم خواب را آرام آرام منظم می‎کنند.

منبع : به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم
گردآوری و بازنشر » berroz.com

راه هایی برای بهتر خوابیدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *