وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

راه هایی برای داشتن شکمی صاف | Overweight

obesity - Overweight
راه هایی برای داشتن شکمی صاف | Overweight

چاقی شكمی يكي از رايج ترين مشكلات سلامتی و تناسب اندام است كه همه سعی دارند تا به روش های مختلف از آن رها شوند. اما بهتر است توصيه هايی كاملا طبيعی را در برنامه روزانه انجام داد تا به اين هدف رسيد. در واقع رعايت بهداشت زندگی صحيح می تواند تنها راه تضمين شكمی صاف باشد.

هر فرصتی را برای تحرك غنيمت بدانيد.

نبايد براي حركت كردن خساست به خرج داد و از هر فرصتي براي اين كار استفاده كرد. بالا و پايين رفتن از پله ها به جاي آسانسور، پياده روي، ‌خريد كردن، باغباني و… امور روزمره اي هستند كه به كوچك شدن شكم كمك مي كنند. هر كدام از اين حركات جز فعاليت جسماني روزمره محسوب مي شوند.

بياموزيد كه از شكم نفس بكشيد.
يك تمرين عالي براي به حركت واداشتن شكم، تنفس كردن از اين طريق است. هنگام تنفس ، شكم و نه ريه ها را باد كنيد و سپس بازدم را با فرو بردن به شكم ادامه دهيد. نفس كشيدن از طريق شكم همچنين تمريني مطلوب براي ريلكسيشن است.
مرتب شكم را منقبض كنيد.
در محل كار، صف خريد، ايستگاه اتوبوس و… اين حالت را حفظ كنيد. شكم را فرو دهيد و باسن را منقبض كنيد. اين تمرين را مرتب چندين بار در روز انجام دهيد.

ورزش را در برنامه خود بگنجانيد.
فرقي نمي كند كه چه تمرين ورزشي انتخاب مي كنيد فقط توجه داشته باشيد كه شكم به حركت واداشته شود. همچنين اين تمرينات بايد به طور منظم در برنامه روزانه جاي گيرند زيرا ورزش براي داشتن شكمي صاف اجتناب ناپذير است.

سبك غذا بخوريد.
در غذا خوردن به كيفيت بيشتر از كميت اهميت دهيد. از غذاهاي سنگين اجتناب كنيد و كمتر خوراكي هاي چرب بخوريد. شيريني جات،‌ چيپس، سس ها، بيسكوييت و… از اين جمله اند. به جاي غذاهاي آماده در منزل غذاهاي ساده و سالم تهيه كنيد.
يبوست را درمان كنيد.
ميوه ها و سبزيجات را به مقدار زياد ميل نماييد و ترجيحا غلات سبوس دارد انتخاب كنيد. اين سه گروه غذايي ضامن عملكرد مطلوب سيستم گوارش و روده ها هستند. همچنبن به مقدار كافي آب بنوشيد. خود را مجبور كنيد كه روزانه 5/1 ليتر آب بنوشيد. گرچه آب بهترين نوشيدني است اما مي توان از چاي يا ديگر دمنوش ها براي تامين اين نياز بدن كمك گرفت. اما بر عكس نوشابه هاي گازدار را محدود كنيد.

شكم را ماساژ دهيد.
هنگامي كه در رختخواب دراز كشيده ايد، زير دوش يا مواقع استراحت، با انجام حركات چرخشي شكم را ماساژ دهيد. ابتدا از ناف شروع كنيد و بعد به تدريج حركات دايره اي را به سمت ران ها ادامه دهيد.

منبع:www.Esante.fr | مريم سادات كاظمی qudsonline.ir
گردآوری و بازنشر » berroz.com

راه هایی برای داشتن شکمی صاف | Overweight

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *