وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

رفع خشکی لب ها | پوسته شدن لب

رفع خشکی لب ها | پوسته شدن لب

رفع خشکی لب ها

خشک شدن لب و پوسته شدن آن از زیبایی انسان می‌کاهد و طراوت صورت را از بین می‌برد. خشک شدن لب‌ها بسیار آزار دهنده است و در موارد شدید موجب ترک خوردن لب و خونریزی و سوزش لب می‌شود. اگر دلیل خشکی لب بخاطر عوامل داخلی نباشد، می‌توان با روش‌های درمانی طبیعی به رفع خشکی لب‌ها کمک کرد.

رفع خشکی لب ها

اصولا مالیدن زبان به لب و لیسیدن لب‌ها و خیس کردن آن در بین همه افراد وجود دارد. بزاق دهان هم پوست لب را تحریک کرده و موجب خشکی لب‌ها می‌شود. بهتر است که خود را عادت دهیم که روزانه با کرم های مرطوب کننده, وازلین یا روغن های گیاهی لب‌های خود را چرب کرده و باعث رطوبت بخشیدن به آنها شویم. یادمان باشد زمانی که به خشکی لب دچار شدیم, از خیس کردن لب توسط بزاق دهان جدا پرهیز کنیم تا خشکی آن تشدید نشود.

مراقبت از لب‌ها را بصورت روزانه در برنامه خود قرار دهید. کار آسان و راحتی است. با انجام کارهای مراقبتی زیر همیشه لب‌های زیبا، خوش رنگ و با طراوت خواهید داشت.

روش های مراقبت از لب‌ها در جهت رفع خشکی لب‌ها

  • روزانه چهار بار یا بیشتر روغن نارگیل را روی لب‌های خود بمالید و کمی ماساژ دهید.
  • مصرف زیاد ویتامین A بصورت خوراکی, موجب تشدید یا ایجاد خشکی پوست می‌شود اما پمادهای ویتامین A یا A+D, پایه و اساسشان وازلین است و به از همین رو چرب کردن لب‌ها با آنها مشکلی را ایجاد نمی‌کند.
  • خیار را حلقه حلقه کنید و بمدت 5 دقیقه روی لب‌های خود بمالید. این کار هم باعث رطوبت بخشی به پوست لب شده و هم موجب خوش رنگ شدن لب‌ها می‌شود.

رفع خشکی لب ها

  • برای رفع خشکی لب‌ها مقداری ژل آلوئه ورا روی لب هایتان بمالید و این کار را چند روز تکرار کنید.

رفع خشکی لب ها

  • مقداری برگ گل سرخ را داخل مقداری شیر به مدت چند ساعت بخیسانید. سپس آنها را حسابی با هم مخلوط کنید تا بصورت خمیر درآید و روزی دوبار از آن روی لب هایتان که پوسته پوسته شده اند یا ترک خورده‌اند بگذارید. این کار را قبل از خواب انجام دهید.
  • زمانی که غذا می‌خورید, برای پاک کردن لب هایتان, دستمال را روی لبتان نکشید بلکه دستمال را روی لب بگذارید و بردارید.

نکته :
در کل پیش از این اقدامات از سلامت جسمانی خود مطمئن شوید و علت اصلی خشکی لب ها و ترک خوردن لب‌هایتان را را پیدا کنید. کمبود آهن, ویتامین B و اسیدهای چرب از علل ترک خوردن و خشکی لب‌ها است. با انجام آزمایش, در صورتی که این مشکل را دارید، با مصرف مکمل‌های مولتی‌ویتامین می‌توانید این مشکل را برطرف نمایید.

گردآوری و بازنشر : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *