وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

رفع خطا و ارورهای وردپرس – wordpress error

رفع خطا و ارورهای وردپرس - wordpress error (2)

رفع خطا و ارورهای وردپرسwordpress error

رفع خطا و ارورهای وردپرس - wordpress error (2)

رفع خطا و ارورهای وردپرسwordpress error

با سلام خدمت همه دوستان عزیز همراهان وردپرس دوست داشتنی در این بخش می خوام برخی خطا و ارورهای وردپرس که به قالب وردپرس , افزونه وردپرس و حتی خود وردپرس مربوط میشه معرفی کنم در این مطلب فقط نام این خطا ها و نوعشون رو معرفی خواهم کرد که در پست های بعدی و در اینده نحوه رفع هر خطا رو کامل توضیح خواهیم داد. برخی موارد هم که نیاز به توضیح خاصی نداشته باشه یا قبلا در سایت مطرح شده توضیح و لینکشون قرار خواهد گرفت.

خطاهای رایج مربوط به قالب وردپرس

ارور هایی که از جانب قالب می تونه باشه البته فقط قالب نه شاید با نصب یک قالب به دلیل وجود اختلالی افزونه ای باعث خطا بشه پس دقیقا مربوط به قالب هم نمی توان گفت. شاید یکی از این خطاهایی که در هنگام نصب قالب رخ می دهد سفید شدن صفحه وردپرس باشد , این خطا است به دلیل مشکلی سایت بالا نمیاد قبلا در این باره بحث شده.

خطای Fatal error: Call to undefined function jdate() زمانی رخ می دهد که برای قالب تابع افزونه جلالی برای نمایش تاریخ شمسی به کار رفته باشه این خطا زمانی رخ میده که قالب نصب شده اما افزونه نصب شده در قسمتی که این تابع وردپرس تعریف شده خطا رخ میده که با فعال کردن افزونه جلالی برای تبدیل تاریخ میلادی به شمسی رفع میشه.

یکی دیگه از ارور ها که با نصب قالب ممکنه رخ بدهFatal error: Cannot redeclare _get_all_widgetcont()هست , در فایل functions.php قالب وردپرس گاهی به صورت خودکار برخی کدها ایجاد میشه که می تونه دلیلش ابزارک های فعال باشه که این اخطار بیشار به ابزارک ها اشاره داره.

نصب پوسته با مشکل مواجه شد

شاید یکی دیگر از خاهایی که با نصب قالب رخ میده ” این بسته نمی‌تواند نصب شود. پرونده style.css در این پوسته موجود نیست. ” باشد به دلیل عدم شناسایی فایل استایل قالب این خطا در وردپرس نمایش داده میشه که باید ابتدا قالب رو بررسی کنید پوشه تو در تو نباشه , به صورت پکیج نباشه برخی قالب ها به صورت پکیج ارائه میشه یعنی فایل قالب و فایل های اضافی یه جا هستن در این صورت فقط باید فایل قالب آپلود  و نصب بشه. همپچنین ممکن است پوسته وردپرس شما خراب باشه و فایل style.css داخلش نباشه.

اکثرا به این دلایل شاید در نصب قالب وردپرس مشکل پیش بیاد در خیر اینصورت باز خطاهای زیادی وجود داره که فعلا نمی توان به انها اشاره کرد در بالا اشاره کردن ممکن با نصب قالب به دلیل فعال بودن افزونه ای خطایی رخ بده و نمی توان گفت فقط این خطا ها وجود دارد.

رفع خطا و ارورهای وردپرس - wordpress error (2)

ارورهایی که شاید برای وردپرس شما هم اتفاق افتاده باشد

برای مدیریت محتوا وردپرس شما هم شاید تا به حال مشکلات زیادی پیش اومده باشه که تعدادشون مشخص نیست و این مورد نیز با قالب و افزونه نیز می تونه ارتباط داشته باشه.

میزان آپلود در وردپرس

خطا ی ” اندازه file.zip از حد تعیین شده برای بارگذاری پرونده ها در این سایت بزرگتر است ” اگه به جمله خطا توجه کنید نوشته شده برای این سایت پس برای هر ساتی ثابت نیست , به فرض شما یک هاست معمولی خریداری کردید و وردپرس روی این هاست نصب کردید, و سایتتون رو راه اندازی کردید و می خواهید از قسمت رسانه یک فایل آپلود کنید ( فایل  شما  10 مگا بایت است ولی سایز تعیین شده  8 مگ ) در این صورت این خطا رخ میده برای رفع قبلا چندین روش ارائه شده یکی روش دستی که خودش سه روش دیگه داره یکی هم افزونه که دو افزونه براش معرفی کردیم .

در اینجا دو افزونه معرفی می کنم که بدون نیاز به کد نویسی خاصی یا تغییر فایلی می تونید حجم آپلود فایل ها در وردپرس رو افزایش بدید .

۱) افزونه Increase Upload Max Filesize

2) افزونه PBP Increase upload limit

روش دوم افزایش حجم آپلود در وردپرس

قرار دادن کد افزایش حجم آپلود در فایل htaccess. این فایل در ریشه ی سایتتون قرار داره اگر روش بالا کار ساز نبود از این دوش استفاده کنید کد زیر در فایل .htaccess

1
2
3
4
php_value upload_max_filesize 100M
php_value post_max_size 100M
php_value max_execution_time 300
php_value max_input_time 300

خوب با این کد هم مقدار رو به 100M تغییر میدید البته مقدار را می توان تغییر دهید.

 

یک پوشه سپنجی (موقت) گم شده است

ارور ” یک پوشه سپنجی (موقت) گم شده است ” یکی از خطاهایی است که ممکن برای خیلی از وردپرس کار ها پیش اومده باشه این خطا می تونه به هاست مربوط بشه در ریشه هاست یک پوشه به نام TMP وجود داره این پوشه وقتی داخل فایل منیجر هاست میشید باید وجود داشته باشه اگه نیست دستی ایجاد کنید پوشه ای با نام tmp این حروف از کلمه temporary گرفته شده. اگر با خطای ” یک پوشه سپنجی (موقت) گم شده است ” مواجه شدید از پشتیبان هاست کمک بگیرید.

نمی توان پوشه ی جدید ساخت

خطا و مشکل آپلود فایل در وردپرس ” نمی توان پوشه ی جدید ساخت ” یکی دیگر رایجترین خطاهایی که در وردپرس پیش میاد این خطا می باشد نحوه رفع این خطا می تونه با تغییر حد دسترسی هم برطرف بشه و یکی دیگر هم هاست هست این موارد از این دو روش قابل حل می باشد. وقتی ارور نمی توان پوشه جدید ساخت براتون پیش اومد اول به حد دسترسی فکر کنید مثلا می خواهید یک افزونه نصب کنید این خطا براتون ظاهر مشه , برید داخل هاست حد دسترسی ( پرمیژن ) رو روی 777 تنظیم کنید باید خطا رفع بشه اگه نشه به هاست و سرور ارتباط پیدا می کنه.

 خطا: کوکی ها با توجه به خروجی غیر منتظره مسدود شده اند

خطای دیگه ای که فکر می کنم برای اکثر افراد پیش اومده خطای کوکی ها هست ” خطا: کوکی ها با توجه به خروجی غیر منتظره مسدود شده اند. برای دریافت کمک به اینجا یا انجمن پشتیبانی مراجعه کنید. ” این ارور می تونه به مرورگر مرتبط باشه فکر کنید شما یک ساعت قبل وارد مدیریت سایت وردپرس خود شدید و بعدش خارج شدید یک ساعت بعد می خواید وارد بشید وارد نمیشه و ارور  خطا: کوکی ها با توجه به خروجی غیر منتظره مسدود شده اند براتون ظاهر میشه , اولین کاری که لازمه بکنید با یک مرورگر دیگه تست کنید ببینید وارد میشه سانه , اگه نشه کوکی های مرورگر , تاریخچه , کش مرورگر رو حذف کنید بعد وارد بشید.

خطاهایی که با نصب افزونه وردپرس می تواند رخ دهد

این بسته header معتبر ندارد یکی از خطاهایی است که اغلب در صورتی که می خواهی یک افزونه رو که داخل قالب کدنویسی شده نصب کنید رخ میده برای رفع باید افزونه رو به صورت جدا از طریق هاست نصب کنید. “نصب افزونه از طریق هاست”

شاید با خطای نصب افزونه با مشکل مواجه شد و بعدش افزونه غیر فعال شد به دلیل غیر منتظره این خطا اغلب زمانی رخ میده که وقتی افزونه ای روی لوکال هاست تست می کنیم ولی نیاز به این داره که روی هاست نصب بشه به همین خاطر این خطا رخ میده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *