وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

رفع موهای زائد با رازیانه | خواص روغن رازیانه

رفع موهای زائد با رازیانه | خواص روغن رازیانه

رفع موهای زائد

رازیانه گیاهی معطر است که به صورت علفی گل دار و دارای برگهای نازک است و به عنوان گیاهی مملو از هورمونهای زنانه یا همان استروژن شناخته شده است.

رازیانه و تاثیر آن در از بین بردن موهای زائد زنان

رفع موهای زائد

نسخه گیاهی جناب آقای تورج زرگر کارشناس داروهای گیاهی  برای از بین بردن موهای زائد صورت

روغن رازیانه برای موهای زائد صورت

رفع موهای زائد

 

مواد لازم :

پودر تخم رازیانه ۱ قاشق غذاخوری

روغن مایع خوراکی ۱ استکان ( مثل روغن زیتون ، آفتابگردان ، کنجد ( که این روغن بهتر از بقیه است) و روغن ذرت)

طرز تهیه :

تخم پودر رازیانه را به همراه ۱ استکان روغن مایع خوراکی در یک شیشه در بسته بریزید ، خوب تکان دهید ( به مدت ۱۰ دقیقه ) و بعد در دمای محیط البته در جای تاریک به مدت یک هفته بماند در طی این یک هفته هر روز ۲ الی ۳ بار این مایع تکان داده شود . بعد از طی شدن یک هفته این مایع از طریق یک پارچه توری نازک صاف شود . شما در نهایت یک روغن سبز خوشرنگ خواهید داشت که باید این روغن را در ظرف درب دار شیشه ای در یخچال نگهداری کنید . (مدت زمان ماندگاری هم خیلی طولانی است.)

موارد استفاده:

برای از بین بردن موهای زائد صورت می توان استفاده کرد البته به غیر از ناحیه دور چشم که باید حتماً در این خصوص دقت شود .

طریقه مصرف روغن رازیانه :

یک شب درمیان موهای زائد را از ریشه درآورده و روغن را روی آن بمالید وتا ۳ ساعت صبر کنید سپس صورت را بشوئید .

مدت زمان مصرف : ۳ تا ۶ ماه

عوارض : ممکن است رنگ پوست صورت را مهتابی کند که با قطع مصرف برطرف می گردد .

برای از بین بردن موهای زائد بقیه جاهای بدن هم می شود استفاده کرد در طول شبانه روز دو بار در محل مورد نظر ماساژ داده شود البته به صورت دورانی .

رفع موهای زائد

بسیاری از خانم ها دچار اختلالات هورمونی و مشکلات قاعدگی هستند.

با خوردن رازیانه تمام هورمون های زنانه تنظیم و رحم بصورت کامل پاکسازی می شود و احتمال تمام بیماری های مربوط به رحم را به صفر می رساند.

دکتر فصیحی دستجردی در رابطه با درمان مشکلات قاعدگی در طب سنتی به گیاه رازیانه اشاره کرد و گفت: «هر روز به میزان یک قاشق چایخوری پودر رازیانه را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید ده دقیقه دم بکشد، بعد خالی و یا به همراه یک قاشق عسل و نه شکر! میل کنید».

وی در توضیح دلیل این تجویز گفت: «با این کار تمام هورمون های زنانه تنظیم و رحم بصورت کامل پاکسازی می شود و احتمال تمام بیماری های مربوط به رحم را به صفر می رساند».

فصیحی در کنار رازیانه تجویز دیگری هم د اشت و ادامه داد: «دم کرده یک قاشق نعنا خشک بصورت روزانه نیز از قویترین آنتی بیوتیک ها قوی تر عمل کرده و رحم و بدنتان را کاملاً پاکسازی می کند».

این محقق طب سنتی تاکید کرد: «رازیانه مخصوص خانم هاست و برای آقایون مضر است. در ضمن خانم های باردار نباید از رازیانه استفاده کنند زیرا باعث سقط جنین می شود»

همچنین آقای اکبری مدرس طب اسلامی در مورد خواص دارویی گیاه رازیانه گفت: رازیانه گیاهی معطر است که به صورت علفی گل دار و دارای برگهای نازک است و به عنوان گیاهی مملو از هورمونهای زنانه یا همان استروژن شناخته شده است.

وی ادامه داد رازیانه طبع گرم و خشکی دارد و رطوبت های بدن زنان را رفع می کند به طوری که تنظیم کننده وضعیت هورمونی آنها است.
این مدرس طب اسلامی گفت: در حال حاضر به دلیل تغییر سبک تغذیه و رفتن به سمت تغذیه غربی، زنان کشورمان از مشکلات بسیاری رنج می برند که از آن جمله می توان به دردهای دوران قاعدگی، نامنظمی های این دوران، عفونت و اختلالات هورمونی اشاره کرد.

اکبری تصریح کرد: در چنین شرایطی مصرف گیاهان دارویی مانند رازیانه به میزان روزانه حداقل یک لیوان، این دردها را بر طرف می کند

و معمولا با تنظیم هورمونهای زنانه و بهبود وضعیت زنانه همراه خواهد بود.
این متخصص و دانشیار آسیب‌شناسی سلولی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد عوارض مصرف بالای این گیاه دارویی افزود: در موارد معدودی ممکن است مصرف رازیانه به میزان بالا موجب بدتر شدن نظم دوران قاعدگی شود که در این حالت لازم است بیمار ابتدا با زیاد کردن و سپس با کم کردن میزان رازیانه به تدریج وضعیت مطلوب را بدست آورد.
اکبری گفت: مصرف رازیانه در دوران عادت ماهانه مشکلی ندارد اما میزان مصرف بستگی به وضعیت بیمار دارد.

همچنین رازیانه به علت داشتن استروژن و داشتن طبع گرم اثرات خوبی روی شادابی، شفافیت و از بین بردن لکه های پوستی دارد.

وی افزود: برای رفع لکه‌های پوستی نیز اگر عرق رازیانه با گلاب و روغن بنفشه و کمی پودر زعفران مخلوط شود و شبها به پوست صورت مالیده شود، می تواند در رفع چین و چروک ها مؤثر باشد.

این محقق و مدرس طب اسلامی ادامه داد: رازیانه در رفع چین و چروک های پوست زنان بسیار مؤثر است و باعث تداوم جوانی چهره زنان می شود و به علت خاصیت ضد بلغمی موجب از بین رفتن کیست‌های زیر چشمی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *