وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

رفع چین و چروک دور چشم

رفع چین و چروک دور چشم

رفع چین و چروک دور چشم

با بالا رفتن سن چین و چروک سراغ آدم میاد. اما می‌شود روند آن را به تاخیر انداخت. بسیاری از ما چین و چروک زودتر و سریعتر سراغمان می‌آید پس بالا رفتن سن تنها علت چروک شدن پوست انسان نیست و علائم دیگری در این امر دخیلند که اگر از این عوامل پشگیری کنیم, روند چین و چروک را به تاخیر انداخته ایم. یکی از این عوامل ایجاد چین و چروک, مراقبت نکردن از پوست است. خیلی ها با محصولات مراقبتی پوست, اقدام برای مراقبت های پوستی می‌کنند و بسیاری نیز به طبیعی بودن محصولات مراقبتی اهمیت فراوانی می‌دهند و روش‌های طبیعی و مواد گیاهی را در مراقبت از پوست ترجیح می‌دهند. ما در این مطلب به چین و چروک دور چشم می‌پردازیم و سعی کرده ایم تا راه ها و درمان های خانگی و گیاهی را برای رفع چین و چروک دور چشم به شما عزیزان معرفی کنیم.

رفع چین و چروک دور چشم

درمان خانگی برای چین و چروک دور چشم

  • کیسه چای مرطوب را درون یخچال قرار دهید تا خنک شود و سپس ان را در زیر چشم قرار دهید. تکرار این عمل در کاهش چین و چروک چشم تاثیر دارد.

رفع چین و چروک دور چشم

  • آب آناناس یکی از عالی ترین درمان ها برای کاهش و از بین بردن چین و چروک دور چشم است. برای این منظور آب آناناس را با دست یا پنبه روی قسمت های چروک خورده پوست بمالید. تحقیان پزشکی نشان می‌دهد که مالیدن آب آناناس, چین و چروک را بطور چشمگیری کاهش می‌دهد زیرا حاوی برومیلین است که نوعی اسید طبیعی محسوب می‌شود.

 

  • مالیدن آب آلوئه ورا نیز در رفع چین و چروک دور چشم موثر است.

 

  • اگر روزی دو بار یعنی یک بار صبح پس از بیدار شدن و یکبار شب هنگام خواب, آب آبلیمو را روی چین و چروک دور چشم بمالید, در رفع آن بسیار تاثیر گذار است.

 

  • برای رفع چین و چروک دور چشم, نصف قاشق مربا خوری عسل را با برشی از سیب زمینی به حالت پوره درآورید و زیر چشم بمالید, 20 دقیقه بماند بعد با آب بشویید. چین و چروک ریز را از بین می‌برد و در صورت استفاده منظم, طی چند هفته, خطوط تیره نیز در صورت کم می‌شود.

 

  • گلاب نیز هم چین و چروک را ازبین می‌برد و هم موجب جوان سازی پوست زیر چشم می‌شود. حداقل روزی یکبار مقداری گلاب روی پوست خود بمالید.

 

  • روغن کرچک جزء بهترین مواد مرطوب کننده برای زیر چشم است. برای این منظور دست و صورت را بشویید و روغن را زیر چشم بمالید و ماساژ دهید. بهتر است که این کار را قبل خواب انجام دهید. اگر این کار را بطور مرتب تکرار کنید نه تنها چین و چروک رفع می‌شود بلکه پوست نیز جوان و نرم خواهد شد.

 

  • آیا می‌دانید مالیدن یخ برای رفع چین و چروک زیر چشم موثر است؟ مالیدن یخ بصورت دایره وار چین و چروک را کاهش می‌دهد. بهتر است مداوم انجام شود.

رفع چین و چروک دور چشم

  • روغن هسته انگور نیز برای این منظور مناسب است. این روغن دارای خاصیت نرم کننده, مرطوب کننده و مغذی است.

 

  • زنان در مصر باستان برای از بین بردن چین و چروک دور چشم  و کنار دهان, از روغن بادام شیرین و صمغ کندر استفاده می‌کردند.این روغن را روزی دو مرتبه در اطراف چشم و دهان بمالید تا پوست نرم شود.

 

  • روغن نارگیل اثر بخشی سریعتری دارد و کمتر از یک هفته تاثیرش را نشان می‌دهد. علاوه بر از بین بردن چین و چروک ریز چشم, موجب نرمی پوست نیز می‌شود.

 

  • با مالیدن برش هایی از انگور روی چین و چروک بدلیل اسیدی که در آن وجود دارد پوست زیر چشم سفت می‌شود و البته اجازه دهید آب انگور به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند.

 

  • سفیده تخم مرغ را اگر به دور چشم بمالید, موجب سفت شدن پوست زیر چشم می‌شود و چین و چروک را هم کاهش می‌دهد. مرتب تکرار شود.

رفع چین و چروک دور چشم

  • ویتامین E تاثیر چشم گیری در از بین بردن چین و چروک دارد, برای این منظور از روغن ویتامین E استفاده کنید یا قرص روغن ویتامین E را سوراخ کرده و دور چشم بمالید.

 

  • آب خیار نیز حاوی ماده طبیعی است که هم پوست زیر چشم را سفت می‌کند و هم آن را صاف و نرم می‌نماید.

نکته :

به اندازه کافی آب بنوشید.

غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان مصرف نمایید مانند میوه های تازه و سبزی هایی که سرشار از ویتامین E , C , فیتوفنولز و فلانوئید هستند

خواب کافی و دوری از استرس, علائمی چون تیرگی دور چشم و چین و چروک و پف زیر چشم را کاهش می‌دهد.

مطالب پیشنهادی

گردآوری : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *