وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

روش هایی برای درمان سرگیجه

درمان سرگیجه

درمان سرگیجه

سرگیجه چیست؟ و علائم بروز سرگیجه چیست ؟

سرگیجه vertigo حالتی است که فرد تعادل خود را از دست داده و احساس می‌کند محیط پیرامون او در حال حرکت است.

سرگیجه می تواند واقعی یا تصوری باشد . از علت های بروز سرگیجه می توان به مشکلات سیستم عصبی مرکزی که به علت سکته مغزی یا گوش داخلی مانند نشانگان منییر که از بیماری های گوش است باشد.

درمان سرگیجه

بر اساس تحقیقات صورت گرفته از هر 3 نفر بازنشسته یک نفر به سرگیجه مبتلا است. یکی از دلایل مهم سرگیجه مربوط به گوش داخلی است که با تحریک کننده های ساده ی مانند غلت زدن در هنگام خواب یا در هنگامی که به دوطرف جاده نگاه می کنیم برای عبور از آن بروز می دهد !

در این مقاله که در روزنامه دیلی‌میل انتشار یافته اشاره شده که با روزی 5 دقیقه حرکات ساده می توان به علائم سرگیجه خاتمه داد. محققان می گویند با تکان دادن ساده سر به دفعات, مغز می تواند به حرکاتی که باعث سرگیجه می شوند عادت کند در نتیجه در درمان سرگیجه و جلگیری از غش کردن و افسردگی جلوگیری شود.

درمان سرگیجه

به گفته دانشمندان دانشگاه ساوتهمپتون این حرکات ورزشی اگر طبق یک برنامه اینترنتی رایگان که بازآموزی تعادل نام دارد انجام پذیرد تنها به مدت شش هفته تاثیر کاملا مشهودی خواهد داشت .

این ورزش برای سرگیجه با حرکات پایه ای مانند تکان دادن سر با چشم بسته و چشم های باز یا چشم های ثبت به یک نقطه مشخص آغاز می شود.

همچنین این حرکات می توانند شامل حرکات طراحی شده ای باشند که مبتلایان می دانند انجام آنها باعث سرگیجه می شوند و نیز شامل ورزش های آرامش بخش باشند که اضطراب و تشویش فرد را کاهش می دهند.

محققان دانشگاه ساوتهمپتون بهترین نتیجه را در انجام این فعالیت های ورزشی در روز بین 5 تا 10 دقیقه و برای 6 هفته می دانند.

درمان سرگیجه

محققان برای دریافت نتایج خود, روی 296 بیمار که یا توصیه های پزشکی مرتبط را رعایت می کردند یا برنامه اینترنتی بازآموزی تعادل را پیگیری می کردند، بررسی کردند.

نتیجه این بررسی نشان داد که تاثیر انجام این حرکات برای بزرگسالان 50 ساله و مسن تر دو برابر بیشتر از توصیه هایی بود که برای برطرف ساختن سرگیجه از پزشک دریافت می کردند.نتایج این بررسی نشان داد که این حرکات بعد از سه تا شش ماه سطح علائم سرگیجه را به اندازه قابل توجهی کاهش می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *