وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

شماره IMEI چیست؟ | شماره سریال جهانی گوشی

شماره IMEI چیست؟

شماره IMEI چیست؟
شماره IMEI چیست؟ | شماره سریال جهانی گوشی

شماره IMEI چیست؟

IMEI مخفف International Mobile Equipment Identity (شناسه بین المللی تجهیزات موبایل) است . هر موبایلی (و یا هر دستگاه متصل شونده به شبکه مخابراتی GSM) که تولید می شود ، دارای یک کد 15 رقمی مختص به خود است و این کد شناسه آن وسیله است که به آن IMEI می گویند . در ادامه با ما باشید با اطلاعاتی درباره شماره سریال گوشی و روش های پیدا کردن آن…

IMEI یا شماره سریال گوشی همراه, یک شماره 15 رقمی منحصر به گوشی می باشد که این سریال در چهار قسمت مختلف نوشته شده است.

1  کد IMEI اکثرا در زیر باتری موبایل ، قابل خواندن است . همچنین بعضا در زیر یا پشت گوشی حک می شود .

2  با شماره گیری #06#* (ستاره مربع صفر شش مربع) در اکثر موبایل ها ، کد IMEI نمایش داده می شود.

3  بر روی کارتن دستگاه

4 بر روی برگه گارانتی

شماره IMEI چیست؟
شماره IMEI چیست؟

در هنگام خرید گوشی, شماره سریال این چهار قسمت, باید حتما با هم یکی باشد در غیر این صورت گوشی سرقتی یا مورد دار می باشد .

در این کد 15 رقمی ، اطلاعات مربوط به : مدل گوشی ، شرکت سازنده ، کشور سازنده وجود دارد .

گوشی های تلفن همراه توسط این کد در شبکه های مخابراتی ثبت می شوند و مثلا هنگامی که گوشی خودتان را گم کردید و یا به سرقت رفت ، می توانید با ارائه کد IMEI گوشی خود به مخابرات ، نسبت به از کار انداختن گوشی اقدام کنید .

اگر سریال جهانی این گوشی با عدد 3 – 4 – 5 ( بصورت مجزا ) شروع شود گوشی دو یا سه بانده بوده و به راحتی در شبکه مخابراتی ایران با انجام تغییر باند کار می کند و اگر این سریال با عدد صفر شروع شود ، گوشی تک باند بوده و به سفارش یک کشور خاص ساخته می شود و به هیچ عنوان در ایران آنتن نمی دهد .

روش تغییر سریال IMEI

این کار غیر قانونی می باشد ولی برای انجام این کار توسط نرم افزار ( Box ) سریال گوشی را تغییر داده و به هیچ عنوان شبکه مخابراتی پیدا نمی کند . اگر کد جهانی با کد یک گوشی دیگر هم یکی باشد کار می کند .

نکته

در گوشی های سری جدید اطلاعات IMEI را درون IC UEM می ریزند و دیگر با نرم افزار تغییر باند نمی شود و تغییر باند باید از راه سخت افزار انجام گیرد.

در حال حاضر از دو روش برای تغییر سریال گوشی در بازار استفاده می شود

1 ⊗ از راه نرم افزاری مانند اکثر گوشی های سامسونگ ، موتورولا ، سونی اریکسون ، زیمنس

2 ⊗ از راه سخت افزاری برای تمامی گوشی های نوکیا ( در تمامی گوشی های سری جدید نوکیا از یک IC سخت افزاری به نام UEM استفاده شده است که سریال جهانی گوشی های نوکیا توسط کارخانه بر روی این آی سی ریخته می شود که برای تغییر سریال تمامی گوشی های نوکیا ابتدا باید IC خام UEM را از بازار تهیه کرده و بر روی گوشی سوار و مجدد آن را برنامه ریزی بکنیم ) .

نکته

اگر یک گوشی در یک شبکه مخابراتی یا در یک منطقه آنتن بدهد و در مناطق دیگر دچار مشکل عدم آنتن دهی بشویم به مخابرات منطقه مورد نظر مراجعه کرده و سریال جهانی گوشی را در آن منطقه ثبت می کنیم .

منبع : technolife.ir ♦ forum.mobile4persian.com

بازنشر » berroz.com

شماره IMEI چیست؟ | شماره سریال جهانی گوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *