خانه / کدبانو / آشپزی / غذاهای شادی آور | آرامش فردی

غذاهای شادی آور | آرامش فردی

healthy-guidelines
غذاهای شادی آور | آرامش فردی

غذا خوردن خیلی از افراد را آرام می‌کند. اما آیا تمام خوراکی‌ها به یک اندازه باعث شادی می‌شوند؟شادی نتیجه آزاد شدن ماده‌ای به نام سروتونین در مغز است. بعضی خوراکی‌ها به آزاد شدن سروتونین در مغز کمک بیشتری می‌کنند. با این خوراکی‌های شادی‌بخش آشنا شوید.

غذا خوردن خیلی از افراد را آرام می‌کند. بسیاری از پرخوری‌های عصبی هم نتیجه همین آرامش فردی است که بر اثر خوردن غذا به دست می‌آید. اما آیا تمام خوراکی‌ها به یک اندازه باعث شادی می‌شوند؟ شادی نتیجه آزاد شدن ماده‌ای به نام سروتونین در مغز است. بعضی خوراکی‌ها به آزاد شدن سروتونین در مغز کمک بیشتری می‌کنند. با این خوراکی‌های شادی‌بخش آشنا شوید و با گنجاندن آن‌ها در برنامه غذایی خود، در 100 ساعت آینده شادابی بیشتر را تجربه کنید.

هم انرژی، هم شادیهم انرژی، هم شادی

موز

موز منبعی غنی از پتاسیم و منیزيم است. این 2 ماده شل‌کننده طبیعی عضلات و آرامبخش هستند. علاوه بر این موز حاوی ماده‌ای به نام آمنیو اسید تریپتوفان است. این ماده كه در مغز به HTP 5 تبدیل می‌شود باعث افزایش تولید سروتونین و ملاتونین می‌شود. این میوه انرژی زیادی هم در بدن تولید می‌کند.

ماهی | ضد افسردگی

ماهی منبع غنی از چربی‌های امگا 3 و حاوی ویتامین‌های گروه B به ویژه‌ 6B و 12B است. این ویتامین‌ها برای مقابله با استرس بسیار مفید هستند. ویتامین 12B یكی از مهم‌ترین مكمل‌ها برای ساخت سروتونین است و كمبود آن می‌تواند باعث افسردگی شود.

شکلات | تلخ بهتر است

ماده شادی‌بخش شکلات در دانه کاکائو است. بنابراین برای اینکه جلوی چاقی را بگیرید بهتر است شکلات تلخ مصرف کنید. کاکائو سرشار از تریپوفان است. ماده‌ای که به تولید سروتونین منجر می‌شود. علاوه بر این شکلات از مقدار هورمون استرس کم كرده و آشفتگی‌های بیوشیمیایی مربوط به استرس را متعادل می‌کند.

ماست و شیر | خواب آور طبیعی

اکثر مواد لبنی حاوی ماده‌ای به نام تیروسین است. این ماده میزان سروتونین را در مغز افزایش می‌دهد. شیر دارای تریپوفان است و سروتونین آزاد می‌کند و استرس را كاهش داده و فرد را آرام می‌کند. علاوه بر این شیر کلسیم زیادی دارد. ماده‌ای که خواب را زیاد می‌کند.

کلم بروکلی | شادی گیاهی

این ماده مخصوصا وقتی به پاستا، برنج یا سالاد افزوده می‌شود، تاثیر معجزه‌آسایی در ایجاد شادی دارد. كلم بروكلی سرشار از ویتامین‌های گروه B است كه به كاهش ترس، اضطراب، نگرانی و استرس و حتی افسردگی كمك می‌كنند. فیبر موجود در این سبزی نیز برای مقابله با یبوست و سندرم روده تحريك‌پذیر مفید است. این سندرم بر اثر استرس بلندمدت به وجود می‌آید.

بادام | خلقتان را تنظیم کنید

بادام سرشار از ویتامین B2، ویتامین E، منیزیم و روی است. ویتامین‌های B و منیزیم تاثیر بسزایی در تولید سروتونین دارند و به همین دلیل می‌توانند خلق انسان را تنظیم كنند و استرس را تسكین دهند. بادام می‌تواند با برخی از اثرات منفی استرس هم مقابله كند.

منبع : bartarinha.ir

گردآوری و بازنشر » berroz.ir

غذاهای شادی آور | آرامش فردی

درباره ی admin

همچنین ببینید

chocolates

روش های تشخیص شکلات با کیفیت و بی کیفیت

بخش عمده تخلفاتی که در صنایع غذایی انجام می شود، به وسیله مردم قابل مشاهده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *