وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

فتنه 88 را نتوانستم بفهمم یعنی چه! | زیبا کلام

Sadegh-Ziba-Kalam1
فتنه 88 را نتوانستم بفهمم یعنی چه! | زیبا کلام

صادق زیباکلام گفت: فتنه ۸۸ را نتوانستم بفهمم یعنی چه! یک عده‌ای که حدود ۳ میلیون نفر می‌ شدند در ایران به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند و این در اکثر کشورها می‌ تواند رخ دهد. زیباکلام تصریح کرد: یک سوال ساده دارم و آن این است که چطور می‌ شود میلیون‌ ها انسان که آمدند برای ریاست جمهوری رأی دادند طی 72 ساعت بعد به عنوان براندازان نظام تلقی گردند.

صادق زیبا کلام، استاد دانشگاه بعد از خروج از دادگاه انقلاب در جمع خبرنگاران با اشاره به روند رسیدگی پرونده محکومیتش گفت: هنوز دادگاه تجدید نظر انجام نشده و در مرحله پرونده خوانی است امروز قاضی پرونده را دیدم و به من گفت که بهتر است از لحاظ حقوقی وکیل داشته باشی و احتمالاً یکی از همکارانم در دانشگاه را به عنوان وکیل برمی‌ گزینم.

وی درباره سوالی که باعث محکومیتش شده بود، اظهارداشت: من مسئله هسته‌ای را زیر سوال نبردم و فقط سوال کردم که این حرکت از لحاظ اقتصادی چه فایده‌ ای داشت.

زیباکلام ادامه داد: در مورد اختلاس 3 هزار میلیاردی هم پرسیدم این متهمین چه جرم یا جرم‌ هایی انجام دادند که به دلیل آن محکوم به اعدام شدند و اینکه بیان شد اینها مفسد فی‌ الارض هستند از لحاظ حقوقی بی‌ معنی است. استنباطم این است که دادگاه پیش از اینکه دنبال کشف حقیقت باشد دنبال ارضا و اغناء افکار عمومی بود.

این استاد دانشگاه در مورد موضع خود نسبت به خانواده هاشمی بیان داشت: موضعم در مورد خانواده هاشمی این است که اینها به دلیل مسائل سیاسی مورد فشار قرار می‌ گیرند و محاکمه می‌ شوند.

وی در مورد فتنه 88 اظهارنظر کرد: فتنه 88 را نتوانستم بفهمم یعنی چه! یک عده‌ای که حدود 3 میلیون نفر می‌ شدند در ایران به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند و این در اکثر کشورها می‌ تواند رخ دهد.

اما اگر مقصود از فتنه این است که آمریکا و انگلیس و آلمان با عده دیگری در ایران تبانی کرده بودند که نظام را برانداز کنند مطلقاً چنین چیزی نبود زیرا یک سند و حتی یک خط در این چند سال در این زمینه بیرون نیامده است.

زیباکلام تصریح کرد: یک سوال ساده دارم و آن این است که چطور می‌ شود میلیون‌ ها انسان که آمدند برای ریاست جمهوری رأی دادند طی 72 ساعت بعد به عنوان براندازان نظام تلقی گردند. بنده چیزی به عنوان سران فتنه را هم قبول ندارم.

منبع :  جام نیوز * فارس

بازنشر » berroz.com

فتنه 88 را نتوانستم بفهمم یعنی چه! | زیبا کلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *