وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

فردا زمان برگزاری دادگاه دوم رئیس جمهور سابق/ آیا احمدی نژاد این بار به دادگاه می‌آید؟

mahmod ahmadinejad
محمود احمدی نژاد

دادگاه دوم رئیس جمهور سابق کشورمان فردا برگزار می‌شود و باید دید آیا احمدی نژاد این بار در دادگاه حاضر خواهد شد؟

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، “محمود احمدی نژاد” در ماه‌های پایانی ریاست جمهوری خویش از طریق شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران برای پنجم آذرماه سال جاری احضاریه‌ای را دریافت کرد تا پاسخگوی شکایات مطرح شده باشد.

رئیس جمهور سابق کشورمان در مجموع برای پاسخگویی به 9 شکایت به دادگاه احضار شده بود که براساس روال تعیین شده دادگاه در روز 5آذرماه سال جاری با حضور شاکیان پرونده برگزار شد و این در حالی بود که احمدی نژاد به دلایلی نامشخص در این دادگاه حاضر نشد.

جزئیات پرونده احمدی‌نژاد

در همین زمینه و در خصوص تشریح بخشی از جزئیات پرونده محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم “محمدعلی پورمختار” به باشگاه خبرنگاران گفت: تاخیر در معرفی وزیر ورزش و جوانان، پرداخت نکردن بودجه مترو با وجود مصوبه مجلس و همچنین عدم ارائه اساسنامه شرکت ملی نفت برای تصویب از مجلس، سه مورد تخلف احمدی‌نژاد بوده، که به تائید مجلس هشتم نیز رسیده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: شکایت از احمدی‌نژاد در راستای اجرای ماده 236 آئین نامه داخلی بوده که در این خصوص رئیس مجلس به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی وظیفه ارسال این شکایت را داشته است.

براساس این گزارش؛ عدم حضور احمدی نژاد در دادگاه پنجم آذرماه خللی در روند رسیدگی به این پرونده ایجاد نکرد و همه شکات گزارش‌های خود را به قاضی پرونده ارائه کردند و برای رسیدگی مجدد وقت دیگری تعیین شد.

اما مدیرخراسانی قاضی رسیدگی کننده به این پرونده با اشاره به این که پرونده مذکور در مراحل مقدماتی قرار دارد تاکید کرد که حضور احمدی نژاد در دادگاه بعدی الزامی است و باید در قبال اتهامت خویش پاسخگو باشد، چنانکه در‌ قانون آیین دادرسی کیفری پیش‌بینی شده که اگر فردی به دادگاه احضار شد و حضور نیافت در این راستا دادگاه می‌تواند چه اقداماتی انجام دهد.

طبق اعلام خبر سخنگوی دستگاه قضا در پنجاه و ششمین نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های مختلف 16 دی ماه زمان برگزاری دادگاه بعدی احمدی نژاد تعیین شد و باید ببینیم فردا دوشنبه(16آذرماه) رئیس جمهور سابق در دادگاه حاضر می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *