وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

فواید بریدن بند ناف با تاخیر دو دقیقه ای

CORD
فواید بریدن بند ناف با تاخیر دو دقیقه ای

مطالعه محققان دانشگاه گرانادای اسپانیا نشان می دهد که بریدن بند ناف با دو دقیقه تاخیر موجب رشد بهتر نوزاد در نخستین روز های زندگیش می شود.

این مطالعه که در مجله علمی ‘پدیتریکس’ منتشر شده حاکی از آن است که زمان بریده شدن بند ناف در مقاومت مقابل ‘استرس اکسیداتیو’ نوزادان تاثیر دارد.

استرس اکسیداتیو پیروزی رادیکال های آزاد بر دفاع آنتی اکسیدانی بدن است و به نوعی به حمله های بیولوژیک به ارگانیزم بدن اطلاق می شود.

بند ناف در دوران بارداری، خون حاوی مواد غذایی و اکسیژن را از جفت در رحم مادر به جنین می رساند.

در این تحقیق که بر روی 64 زن باردار که زایمان طبیعی داشته اند انجام شد، بند ناف نیمی از نوزادان پس از 10 ثانیه و نیمی دیگر با 2 دقیقه تاخیر بریده شد.

نتایج به دست آمده حاکی از آن است که تاخیر در بریدن بندناف اثرات مثبتی بر روی نوزاد دارد و موجب افزایش ظرفیت آنتی اکسیدانی و کاهش اثرات التهابی در زایمان های پیش هنگام در نوزادان می شود.

منبع : irna.ir ♦ خبرگزاری رسمی اسپانیا افه

بازنشر » berroz.com

فواید بریدن بند ناف با تاخیر دو دقیقه ای

2 پاسخ

  1. سلام.خدا قوت.ببخشید تو رو خدا اگه اموزش رقص دارین مخصوصا رقص فارسی برا من میل کنید.خیلی گشتم و سرچ کردم ولی همه فیلتر شدن..چند وقت دیگه نامزدیمه و من هییییچییی بلد نیستم..ممکنه پاک ابروم بره..ممنونتون میشم.مرسی امیدوارم داشته باشین و زحمتشو بکشید.پیشاپیش متشکرم

    1. سلام ممنونم از شما.درخواستی که دارید رو لطفا در بخش مربوط به خودش ارسال کنید.آموزش ها برای شما ارسال شد.موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *