وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

فواید حنا کردن

فواید حنا کردن | مزایای استفاده از حنا , سلامت موها , برخی نکات برای رنگ کردن موها , گره خوردن و درهم و برهمی موها , عوارض جانبی , شوره سر جلوگیری , پودرها
فواید حنا کردن

مهمترین مزیت استفاده از حنا، رنگ کردن موها با مواد کاملا طبیعی است که به سلامت موها نیز کمک می کند.

مزایای استفاده از حنا

مهمترین مزیت استفاده از حنا، رنگ کردن موها با مواد کاملا طبیعی است که به سلامت موها نیز کمک می کند. حنا به عنوان نرم کننده موی سر نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ نرم کننده ای کاملا طبیعی و بدون مواد شیمیایی ، حنا از گره خوردن و درهم و برهمی موها جلوگیری می کند، حنای خالص هیچ نوع عوارض جانبی ندارد. این مساله در مقایسه با سایر رنگ کننده های مو کاملا مشهود است. حنا از شوره سر جلوگیری می کند فراد معمولی، نسبت به حنا حساسیت ندارند و معمولا فقط آنهایی که دچار کمبود گلوکز6دی هیدروژنیت فسفات هستند به حنا حساسیت دارند. مهمترین مساله ای که باید به خاطر بسپارید، استفاده از پودر طبیعی حناست که هیچ نوع ماده شیمیایی با آن ترکیب نشده و فارغ از هرگونه اثرات جانبی است.

برخی نکات برای رنگ کردن موها با استفاده از حنا

رنگ کردن موها با حنا، سابقه ای طولانی دارد و هنوز هم در بسیاری از نقاط دنیا برای رنگ کردن موها از آن استفاده می شود. اگر نکات زیر را در مورد رنگ کردن موهایتان با حنا به خاطر بسپارید، می توانید از حداکثر مزایای آن بهره مند شوید.

به خاطر داشته باشید که در صورت استفاده از پودر طبیعی حنا، موهایتان به رنگ قرمز(طبیعی) در می آید. می توانید از برخی پودرهای حنا برای قهوه ای یا سیاه کردن موهایتان نیز استفاده کنید، اما به این پودرها مقداری مواد شیمیایی افزوده شده است.
استفاده مرتب از حنا روند سفید شدن موها را بسیار کند می کند.
در یک ظرف پلاستیکی مقدار مناسبی پودرحنا بریزید و مقداری آب گرم و کمی آب لیمو به آن بیفزایید؛ سپس آنها را به خوبی با هم ترکیب کنید تا خمیری نرم و یکدست به دست آید. حالا آن را چند ساعت در جایی بگذارید و بعد از آن استفاده کنید. با این کار موهایتان بهتر رنگ می شود.
اگر موهای خشکی دارید، می توانید مقداری روغن خردل نیز به ترکیب فوق اضافه کنید. برای موهای چرب، استفاده از چند قطره آب لیمو کافی است. اگر از شوره سر رنج می برید می توانید 2 قاشق چایخوری ماست به ترکیب مورد نظر اضافه کنید.
قبل از آنکه خمیر را روی موهای خود بمالید، موهایتان را بشویید.
برای این کار می توانید از دستکش نیز استفاده کنید به این ترتیب دستهایتان رنگی نمی شود.
اگر موهای بلندی دارید، آنها را از وسط تقسیم کنید و بعد خمیر را به آرامی روی هر قسمت بمالید.
پس از آنکه حنا را روی موهایتان مالیدید یکی دو ساعت صبر کنید تا رنگ بگیرند و بعد آنها را به خوبی بشویید و خمیر حنا را از لابه لای موهایتان پاک کنید.
اگر این کار را به طور مداوم انجام دهید متوجه تغییرات اساسی در بافت موهای خود خواهید شد و موهایتان نرم تر و درخشان تر می شوند. حنا برای درمان بیماری های پوستی نیز مفید است همچنین جوش، کورک و زخم های کهنه و رماتیسم را می توان به راحتی با حنا درمان کرد. برای کاهش درد معده بعد از زایمان نیز از حنا استفاده می شود. برگ حنا به بهبود اگزما و جلوگیری از عرق دست و پا و رفع بوی بد پا کمک می کند. این گیاه دارویی همچنین ترک خوردگی های دست و پا را از بین می برد. خاصیت ضدقارچی و ضدباکتری حنا را به لاوسون نسبت می دهند. لاوسون از برگ حنا به دست می آید و به همراه ترکیبات دیگر در تهیه بسیاری از کرم ها به کار می رود. لاوسون موجود در لوسیون ها و کرم ها از اثر اشعه خورشید روی پوست جلوگیری می کند. خاصیت رنگ کنندگی حنا در اثر وجود لاوسون است. البته لاوسون به تنهایی عمل نمی کند و خاصیت آن به سایر مواد نیز بستگی دارد. گل های حنا خواب آور عمیق هستند. و از ترکیبات آنها در داروها استفاده می شود. علاوه بر خاصیت تقویت کنندگی ناخن و مو، این گیاه رنگی خواص بسیار دیگری نیز دارد؛ ولی نباید فراموش کرد که در کنار تمام این خواص دارویی، گاهی اوقات استفاده از آن می تواند مضر هم باشد. کسانی که به حنا حساسیت دارند، با مصرف آن دچار التهابات پوستی می شوند؛ بنابراین قبل از استفاده بهتر است مقدار کمی خمیر حنا را روی پوست خود بمالید تا واکنش پوستتان را نسبت به آن ببینید.

بازنشر » berroz.com

فواید حنا کردن | مزایای استفاده از حنا , سلامت موها , برخی نکات برای رنگ کردن موها , گره خوردن و درهم و برهمی موها , عوارض جانبی , شوره سر جلوگیری , پودرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *