وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

ماسک برنج برای جوانسازی پوست

ماسک برنج برای جوانسازی پوست

ماسک برنج

هیچ کس از جوانی و جوان ماندن بدش نمی‌آید. رویایی است که هیچ گاه کهنه نمی‌شود. بسیاری از مردم به ویژه زنان اقدامات مختلفی انجام می‌دهند تا از پیری زودرس پیشگیری کنند. از جمله ی این اقدامات مراقبت‌های پوستی است مانند استفاده از ماسک های صورت.

از زمان های قدیم زنان از آب برنج به اشکال مختلف برای زیبایی استفاده می‌کردند. برای تقویت پوست و مو, آب برنج بسیار عالی است. البته تغذیه مهمترین تاثیر را روی پوست می‌گذارد. ماسک برنج برای جوانسازی پوست گزینه فوق العاده ای است.

ماسک برنج

خواص برنج برای پوست

برنج منبع سرشاری از اسید لینولئیک و اسکوآلن است و نیز برنج آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که محرک تولید کلاژن در بدن است. برنج مراحل به وجود آمدن چین و چروک بدن را کند می‌کند. اسکوآلن موجود در آن نیز از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کند.

طرز تهیه ماسک برنج

  • برنج سه قاشق غذاخوری
  • عسل یک قاشق غذاخوری
  • شیر یک قاشق غذاخوری

ماسک برنج

برنج را بجوشانید تا نرم شود سپس آب کش نمایید. آب برنج را دور نریزید و در ظرفی نگه دارید که در آخر به آن نیاز داریم. شیر جوشیده شده را به برنج اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس عسل را بیفزایید و مخلوط کنید. پوست صورتتان باید تمیز و خشک باشد. ماسک را روی صورت بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. صورتتان را پاک کرده و سپس با همان آب برنجی که گفتیم صورتتان را بشویید.

نکته : برای آنکه نتیجه مطلوب را بگیرید این ماسک را حداقل هفته ای یک بار استفاده نمایید تا تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید. پوست صورتتان فوق العاده جوان تر می‌شود.

خواص آب برنج برای پوست

آب برنج غنی از اینوزیتول است که این ماده از خانواده ویتامین B می‌باشد. اینوزیتول به رشد سلول‌ها کمک می‌کند و بنابراین پیری را از وجود شما دور می‌سازد. این عنصر همچنین موجب افزایش گردش خون در رگ ها می‌شود. توجه کنید که مصرف آب برنج پوست صورتتان را باطراوت تر و محکم تر می‌کند و خاصیت ارتجاعی پوست را بیشتر می‌نماید.

ماسک برنج

آب برنج خاصیت آنتی اکسیدان قوی دارد که موجب می‌شود پوست مرطوب شده و گردش خون تحریک شود. همچنین می‌تواند لکه های پوستی دوران سالخوردگی یا لکه های ناشی از اشعه فرابنفش خورشید را از بین برده و التهاب را نیز کم کند. با کمک آب برنج, پوست سالم و مرطوب می‌شود.

آب برنج را دور نریزید.

آبی که برنج را در آن می‌جوشانید, دور نریزید. آب برنج حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی فوق العاده ای است که درمان بسیاری از مشکلات روزمره است. کافی است این آب را درون یک ظرف شیشه ای بریزید و مقداری دارچین به آن اضافه نمایید که یک نوشیدنی خوش طعم و بی نهایت مفید است.

آب برنج فقط برای زیبایی و سلامت پوست و مو خاصیت ندارد بلکه به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد عدنی مفید, منبع فوق العاده ای برای تامین انرژی (مخصوصا برای بیماران که اشتها ندارند و انرژی آنها تحلیل رفته) تقویت دستگاه گوارشی است و مشکلات گوارشی را درما‌ن می‌کند.

حتی می‌توانید از آب برنج برای پوست خود استفاده کنید که بهتر است شب هنگام یا صبح ها آب برنج را به صورت خود اسپری نمایید.

طرز تهیه آب برنج

آب برنجی که معمولا در آشپزخانه درست می‌شود شور است. پس بهتر است بصورت اختصاصی درست کنید. 30 گرم برنج را در یک لیتر آب بمدت نیم ساعت بجوشانید. در ظرف را نیز بگذارید تا آب برنج بخار نشود.سپس آبکش کرده و آب برنج را در ظرفی شیشه ای ریخته و نگهداری کنید. می‌توانید کمی دارچین و عسل نیز به ان اضافه نمایید و میل کنید. این نوشیدنی خوش طعم و عالی را بعد از ظهر میل کنید.

خواص دیگر آب برنج

  • مقابله با سرطان
  • پیشگیری از ورم معده
  • مفید برای موهایی سالم و درخشان
  • تنظیم کننده دمای بدن
  • پیشگیری و درمان یبوست
  • انرژی بخش و تقویت کننده بدن
  • تنگ کننده منافذ با پوست

مطلب پیشنهادی

گردآوری : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *