وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

ماسک حنا برای نرم شدن مو | ماسک مو

ماسک حنا برای نرم شدن مو | ماسک مو

ماسک مو

حنا گیاه مفیدی است که در گذشته زیاد استفاده می‌شد. خواص حنا بسیار جالب و شگفت انگیز است. یکی از خواص حنا که بسیار جالب است این است که موجب تقویت بینایی می‌شود. اگر حنا را به کف پا بمالید, موجب لطیف شدن کف پا و رفع بوی بد پا و نیز افزایش میل جنسی می‌شود. خواص حنا زیاد است و ما قصد داریم در این مطلب شما را با یک ماسک حنا برای نرم شدن مو آشنا کنیم.

ماسک مو

ماسک حنا برای نرم شدن مو

مواد لازم : تخم مرغ یک عدد – روغن اسطوخودوس دو قاشق غذاخوری – پودر حنا به مقدار لازم – دمنوش چای سبز – ماست دو قاشق غذاخوری – آب لیمو ترش تازه چند قطره

پودر حنا را در شب داخل دمنوش چای سبز یا چای سیاه که از قبل صاف کردید بخیسانید و اجازه دهید تا صبح بماند. صبح که شد, چند قطره آب لیمو ترش تازه را به آن اضافه کنید. آب لیمو باعث براق شدن موهایتان می‌گردد. تخم مرغ را هم اضافه کنید تا موجب حالت دهی بیشتر به موها شود. اگر از بوی تخم مرغ اذیت می‌شوید, می‌توانید ماست یا روغن اسطوخودوس را به مخلوط اضافه کنید. سپس مخلوط حاصل را به موهایتان و کف سرتان بمالید و بگذارید یک ساعت بماند البته حنا هرچقدر که بیشتر بماند رنگ بیشتری به موهایتان می‌دهد. این ماسک موجب نرمی موها و همینطور باعث حجم دادن به موها شده و رشد آن‌ها را تسریع می‌بخشد.

و حالا با چند نوع دیگر از ماسک حنا آشنا می‌شویم :

ماسک حنا برای شوره سر و درمان خارش پوست سر

کسانی که با مشکلاتی نظیر خارش پوست سر, شوره و خشک بودن پوست سر مواجه هستند, حتما از این ماسک استفاده کنند که بسیار مفید است. اگر مرتب از حنا استفاده کنید مطمئن باشید که حنا می‌تواند شوره سرتان را بطور کامل از بین برده و باز نخواهد گشت.

مواد لازم : پودر حنا به مقدار لازم – تخم شنبلیله نصف فنجان – روغن خردل به مقدار لازم

تخم شنبلیله را در مقداری آب خیس کنید و اجازه دهید شب تا صبح بماند, صبح که شد, آن را از آب خارج کرده و له نمایید تا خمیری شکل شود. سپس حنا و روغن خردل را به این خمیر اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید. سپس مواد را روی کف سر بمالید و بعد از 30 الی 40 دقیقه موها را بشویید و شامپو یا نرم کننده بزنید.
حداقل هر 15 روز یکبار ازاین ماسک مو استفاده کنید تا موهای سالمی داشته باشید. البته اگر می‌خواهید سریع‌تر نتیجه بگیرید هفته ای یکبار و بمدت 4 هفته استفاده نمایید.

ماسک مو

ماسک حنا برای شوره سر, نرمی موها و درمان ریزش مو

این ماسک مو تاثیر بسیار عالی در تقویت پوست سر و ریشه موها دارد و موهای شما را نرم‌تر می‌کند.

مواد لازم : روغن زیتون یک قاشق غذاخوری – عسل یک قاشق غذاخوری – پودر حنا 25 گرم – آب لیمو ترش نصف قاشق چاخوری

درون یک ظرف غیر فلزی (مثلا ظرف پلاستیکی) پودر حنا را با مقداری آب مخلوط کنید تا غلظتش مانند ماست شود. آب لیمو ترش و عسل را هم به حنا اضافه کرده و خوب مخلوط نمایید و در آخر روغن زیتون را اضافه نمایید. سپس مخلوط را بمدت چند دقیقه کناری بگذارید تا بماند. سپس ماسک مو را به موهایتان بمالید و سرتان را با یک حوله گرم بپوشانید و بعد از نیم ساعت الی یک ساعت و نیم موها را با آب گرم بشویید.

ماسک موی حنا برای رشد موها

این ماسک به این دلیل که حاوی تخم مرغ است, دارای پروتئین بوده و برای رشد موها ترکیب مناسبی است. اگر دنبال تسریع در رشد موها و ضخیم شدن تار موهایتان هستید, این ماسک گزینه بسیار ایده‌آلی است.

 

مواد لازم : آب یک فنجان – تخم‌مرغ یک عدد – پودر‌حنا به مقدار بلندی موها – آب لیمو‌ترش تازه

 

تخم مرغ, آب و پودر حنا را با هم مخلوط  کنید تا به شکل خمیر دربیاد. اجازه دهید یک ساعت بماند. سپس آب لیمو را به آن مخلوط کرده و خوب مخلوط کنید تا خمیری یکدست و نرم بدست بیاد. خمیر حاصل شده را به پوست سر و موهایتان بمالید و اجازه دهید بمدت 2 ساعت روی موهایتان بماند یا اآنقد بماند تا خشک شود. البته می‌توانید این ماسک را تا صبح روی موهایتان بگذارید تا بماند. سپس با آب ولرم موها را بشویید تا ماسک از موهایتان پاک شود. سپس می‌توانید از یک شامپوی ملایم استفاده کنید.

 

گردآوری و بازنشر : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *