وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

ناخن‌ قشنگ کن‌ها | تقویت ناخن ها

ناخن‌ قشنگ کن ها | تقویت ناخن ها Nail
ناخن‌ قشنگ کن ها | تقویت ناخن ها

همه دوست دارند دست‌هایی زیبا داشته باشند و بدون شک ناخن‌ها بیشترین سهم را در این زیبایی دارند؛ اینکه ناخن‌ها کوتاه باشند یا بلند، چندان مهم نیست؛ نکته مهم این است که آنها به خوبی کوتاه شده باشند و همچنین تمیز، محکم و زیبا به نظر برسند، اما این تمیزی و زیبایی نیاز به مراقبت و وسایل خاصی دارد.

ناخن‌ها را تقویت کنید

اگر ناخن‌های شکننده‌ای دارید به جای استفاده از لاک‌های رنگی از محصولات تقویت‌کننده ناخن استفاده کنید. این تقویت‌کننده‌ها تا ۶هفته روی ناخن باقی می‌مانند و مشکلی برای ناخن ایجاد نمی‌کنند، مضاف بر اینکه باعث براق شدن ناخن‌ها می‌شوند. مواد این تقویت‌کننده‌ها باعث استحکام و تقویت ناخن شده و ناخن را مرطوب نگه می‌دارد.البته یادتان نرود پس از شستن دست‌ها از کرم و لوسیون استفاده کنید و روی ناخن‌ها را نیز لوسیون بزنید.

تمیزی ناخن‌ها فراموش نشود

برای تمیز کردن ناخن‌ها هم می‌توانید از مسواک استفاده کنید و هم از اسفنج‌های زبری که نه تنها سطح ناخن‌ها را به خوبی تمیز کرده بلکه با لایه‌برداری مختصر انگشتان را هم زیباتر می‌کنند.

اگر همیشه در لاک زدن مشکل دارید

اگر همیشه در لاک زدن مشکل دارید بهترین کار این است که هنگام کار وسیله‌ای ابری مانند را میان انگشت‌ها بگذارید تا انگشت‌ها کاملا جدا از هم قرار گیرند و در نتیجه لاک‌ها بدون آسیب خشک شوند.

چه سوهانی را انتخاب کنید

برای ناخن‌های طبیعی از سوهان دندانه ریز و ظریف استفاده کنید ولی برای ناخن‌های مصنوعی سوهان زمخت لازم است. همچنین بهتر است سوهانی را انتخاب کنید که 2 سطح زبری متفاوت داشته باشد تا از تنوع بیشتری برخوردار باشد چرا که شکل‌دادن به ناخن‌ها، زبری بیشتری نسبت به تمیزکاری نهایی نیاز دارد. یادتان باشد استفاده نادرست از سوهان اثر سوء بر ناخن دارد و موجب تضعیف بیشتر آن می‌شود. سوهان باید تنها در یک جهت حرکت داده شود. حرکت باید از کنار به وسط باشد. سطح سوهان باید در زیر لبه ناخن و با زاویه کمی نسبت به آن قرار داشته باشد. در پایان با استفاده از انگشت مطمئن می‌شویم که لبه ناخن کاملا صاف و عاری از زوائد است.

ناخن‌ها را برق بیندازید

یک روش سریع برای براق کردن ناخن‌ها استفاده از براق‌کننده‌های مکانیکی ناخن است؛ سطح این نوع وسایل دارای سطوح متفاوت زبری است تا بتواند با سایش سطح ناخن کدری آنها را از بین ببرد و سطح آنها را کاملا براق و درخشان کند یعنی با حرکت رفت و برگشتی روی هر سطح ناخن تمام سلول‌های مرده روی آن را می‌تراشد و از بین می‌برد.

با این کار ناخن‌ها نمی‌شکنند

یک لایه و پوشش مانند لاک‌های براق‌کننده و بی‌رنگ روی لاک ناخن خود بزنید. این کار احتمال شکسته شدن ناخن‌ها را به حداقل می‌رساند. روی ناخن‌های طبیعی بدون لاک نیز می‌توانید هر روز یک لایه از این لاک‌های بی‌رنگ و براق‌کننده بزنید تا رطوبت ناخن‌ها حفظ شود.

چطور ناخن‌هایتان را سفیدتر کنید

1. یک مسواک که برای کار دیگر استفاده‌ نمی‌کنید، بردارید. مقداری خمیردندان سفیدکننده روی مسواک بزنید. ناخن‌هایتان را با مسواک به‌طور کامل بشویید و برس بکشید! ناخن‌ها را خوب آبکشی کنید و دوباره این اعمال را تکرار کنید. برای نتیجه ماندگار هفته‌ای یک‌بار این کار را تکرار کنید.
2. در یک کاسه کوچک، یک قاشق سوپ‌خوری پرواکسید هیدروژن و ۳ قاشق سوپ‌خوری جوش شیرین را باهم ترکیب کنید. این ترکیب، شکلی خمیری به خود می‌گیرد. با گوش پاک‌کن اندازه مناسبی از این خمیر را زیر و روی سطح ناخن‌ها قرار دهید. بگذارید ۳ تا ۵ دقیقه روی ناخن‌هایتان بماند و سپس خوب آبکشی کنید. هفته‌ای یک بار این عمل را تکرار کنید.

مراحل مانیکور به ترتیب

1-پاک کردن لاک از سطح ناخن
2- سوهان زدن (کوتاه کردن ناخن)
3- شستن و نرم کردن ناخن‌ها
4- زدن لایه اول لاک
5- زدن لایه دوم لاک پس از خشک شدن لایه اول
6- استفاده از برق ناخن

منبع : به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله سیب سبز

 بازنشر » berroz.com

ناخن‌ قشنگ کن ها | تقویت ناخن ها Nail

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *