وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

نحوه درست کردن فرش منگوله ای | pom pom

Pom-Pom-Rug-2
نحوه درست کردن فرش منگوله ای | پادری و زیر پایی منگوله ای

با سلام خدمت دوستان عزیزم

با آموزش درست کردن فرش و زیر پایی منگوله ای همراه ما باشید..

ابتدا باید یاد بگیریم که چطور منگوله درست کنیم…منگوله معمولا از کاموا , پارچه های تور و یا تریکو و … درست میشه.من چند نمونه آموزش تصویری رو براتون قرار میدم تا با روش های مختلف منگوله بهتر آشنا بشید.

راه های مختلفی برای درست کردن منگوله وجود داره که ساده ترینش طبق تصاویر استفاده از انگشتان دست و یا چنگال هست و راه دیگه ای که وجود داره استفاده از دایره های مقوایی برای این کار هستش.

Pom-Pom-Rug-4

 در شکل زیر ابتدا سر کاموا رو از وسط دندانه های چنگال رد میکنیم . بعد سر دیگه کاموا رو طبق تصویر دور چنگال می پیچیم به هر اندازه که بخواهیم منگولمون پر جلوه بده.بعد دو سر کاموا رو طبق شکل شماره 3 به هم گره می زنیم و سپس با قیچی کامواها رو از قسمتی که بصورت دولا روی هم پیچ خوردن قیچی میکنیم.

بصورتی که با قیچی شدن کامواها , نخ گره خورده , در وسط منگوله واقع میشه و کامواها که بصورت ریش ریش در اومدن روی اون گره رو می پوشونن.بعد توسط قیچی دور تا دور منگوله رو یکدست میکنیم تا کاملا شکل گرد و منظمی به خودش بگیره.

Pom-Pom-Rug
نحوه درست کردن فرش منگوله ای | پادری و زیر پایی منگوله ای

اینجا هم با استفاده از انگشتان دست منگوله رو درست میکنه که شبیه به روش چنگال هست.

Pom-Pom-Rug-5
نحوه درست کردن فرش منگوله ای | پادری و زیر پایی منگوله ای

در شکل زیر هم با استفاده از لباسهای کهنه و بدون استفاده , بندهای بلند و باریکی رو برش میزنیم و بجای کاموا از اون ها برای منگوله استفاده می کنیم.باز دو نیم دایره مقوایی رو استفاده کرده . طبق شکل , یک بند 10-12 سانتی رو روی یک نیم دایره قرار داده تا در آخر کار برای گره زدن وسط بندها , ازش استفاده کنیم…..و نیم دایره دوم رو دقیقا روی نیم دایره اولی قرار می دیم . بعد مطایق شکل , سر بند بلندمون رو روی مقوا قرار داده و شروع میکنیم به پبچیدن بند به دور نیم دایره ها.فقط دقت کنید که دو سر بند کوتاه زیر بند بلند نره . وقتی که دور تا دور نیم دایره رو پیچ زدیم , انتهای بند رو مطابق شکل , زیر حلقه های پیچ خورده محکم میکنیم تا بندمون باز نشه . بعد طبق تصویر با اتمام کار دو سر بند کوتاه رو به هم گره میزنیم… و طبق تصویر نوک قیچی رو از وسط دو نیم دایره عبور داده و بندها رو شروع می کنیم به برش زدن تا به صورت ریش ریش دربیان.باز با کمک قیچی دور تا دور منگوله رو اگه نیاز به مرتب شدن داشت , مرتب میکنیم تا دایره مون صاف و تمیز در بیاد.منگولمون آماده س.

Pom-Pom-Rug-1

حالا برای درست کردن فرش یا پادری نیاز دارین که تعداد مشخصی از این منگوله ها رو در رنگ های مختلف یا  تک رنگ ( بسته به سلیقه خودتون ) آماده کنین و سپس توسط یک نخ ضخیم و سوزن لحاف دوزی منگوله ها رو به هم وصل کنید.سوزن رو از وسط منگوله ها رد کنید و به اندازه ای نخ رو بکشید که منگوله ها کنار هم قرار بگیرند ولی روی هم نیان.میتونین پادری رو , دایره ای شکل یا مستطیلی یا بصورت قلب یا هر شکلی که به ذهنتون می رسه در بیارین.

امیدوارم توضیحاتم برای همه قابل فهم و ساده بوده باشه.

موفق باشید*

Pom-Pom-Rug-3
نحوه درست کردن فرش منگوله ای | پادری و زیر پایی منگوله ای

گردآوری و آموزش » berroz.com

نحوه درست کردن فرش منگوله ای | پادری و زیر پایی منگوله ای

2 پاسخ

  1. سلام .ممنون به خاطر طرح های قشنگتون………. شرمنده باید منگوله هارو روی چیز خاصی مثلا پارچه بذاریم و به هم بدوزیم یا نه ؟؟؟؟؟ ممنون

    1. با سلام و ضمن خوش آمدگویی به شما
      مسئول این بخش حدود 4 روز دیگه میان, به محض پاسخ به ایمیلتون جواب رو ارسال می کنیم … موفق باشید و ممنونیم از شما *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *