وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

نحوه مراقبت از موهای رنگ شده | Care for colored hair

hair care tips
نحوه مراقبت از موهای رنگ شده | Care for colored hair

56 درصد از افرادي كه موهایشان را رنگ مي‌كنند، مي‌گويند كه قبلا موهاي سالم‌تری داشتند. رنگ كردن موها در خانه و توسط خودتان دشوار است و ممكن است موها را بسوزانيد. براي ترميم آسيب‌های وارد شده به موها بهتر است از يك ماسك مرطوب كننده مو استفاده كنيد. اين ماسك‌ها حاوي روغنی هستند كه موها را براق و نرم مي‌كنند.

قبل از رنگ كردن موها نيز مي‌توانيد از اين ماسك‌ها استفاده كنيد. هر چه موهایتان سالم‌تر باشند، در برابر رنگ‌ها مقاومت بيشتري نشان مي‌دهد. در سالن‌هاي آرايش براي درخشندگي بيشتر رنگ و حفظ سلامت موها از روغن‌هاي بدون آمونياك استفاده مي‌شود. اين روغن‌ها وارد كورتكس (مركز ساقه‌هاي مو) مي‌شوند و از لايه بيروني موها محافظت مي‌كنند.

آمونياك باعث بازماندن رنگدانه‌ هاي مو مي‌شود و روغن بدون آمونياك درست برعكس آن عمل كرده و به حفظ سلامت موها كمك مي‌كند. بهتر است به تيره كردن موها بيشتر از روشن كردن آنها فكر كنيد. رنگ‌هاي تيره‌تر نسبت به هاي‌ لايت‌هاي روشن‌تر كمتر به موها آسيب مي‌رسانند. زيرا وقتي موها را روشن مي‌كنيد، پوشش مو باز مي‌ماند و رنگ مو از آن بيرون مي‌زند، به همين دليل ساقه‌هاي مو مات و كدر به نظر مي‌رسند.

وقتي كه موها را تيره‌تر مي‌كنيد، پوشش مو باز مي‌ماند سپس با رنگدانه‌هايي كه مثل چسب عمل مي‌كنند، پوشانده مي‌شود. اين رنگدانه‌‌ها باعث درخشش موها مي‌شوند؛ قبلاً به رژلبي فكر كنيد كه باعث تغيير رنگ لب‌ ها نمي‌شود، ولي در يك حالت كاملا طبيعي به آن درخشندگي و جلوه بيشتري مي‌دهد.

به موهایتان پروتئين بيشتري برسانيد

اگر مي‌خواهيد موهایتان را روشن‌تر از رنگ قبلي كنيد، بي‌ شك به آنها آسيب بيشتري مي‌ رسانيد و بهتر است از پر كننده‌هاي پلاتينيوم كه سرشار از پروتئين هستند، استفاده كنيد تا سوراخ‌هاي ايجاد شده روي ساقه موها در اثر رنگ كردن آنها پر شود.

45 درصد از افرادي كه به طور مرتب موهاي خود را رنگ مي‌كنند، از ادامه اين‌‌ كار خسته شده‌اند؛ اما به دلايلي ترك اين عادت نيز برايشان دشوار است. براي آنكه ريشه موهایتان جان تازه‌ اي بگيرند، بهتر است از رنگ كردن كلي موها (تمام موهاي سر) يا استفاده از رنگ‌هاي بسيار روشن پرهيز كنيد.

اين روزها برخي از آرايشگران با استفاده از روش‌ هاي جديد موها را رنگ مي‌كنند. در اين روش به جاي استفاده از فويل براي ايجاد‌ هاي لايت از نوارهاي چسبي كه از برخي تارهاي مو به صورت دسته‌اي در برابر رنگ محافظت مي‌كنند، استفاده مي‌ شود؛ به اين ترتيب فقط بخش‌هايي از مو كه از اين نوارها ندارند، رنگ مي‌ خورند.

اگر چند سال است كه به طور مرتب موهایتان را روشن مي‌كنيد و حالا مي‌خواهيد كمي تغيير و تحول ايجاد كنيد و البته اين تغييرات چندان طولاني مدت هم نباشند، مي‌توانيد از رنگ‌هاي نيمه دائمي استفاده كنيد. اين رنگ‌ها در عرض شش الي هفت هفته كم‌كم محو مي‌شوند و كمتر به موها آسيب مي‌رسانند و مي‌توانيد تا هر وقت كه موهایتان بلند شود از آنها تا چند بار هم استفاده كنيد؛ بدون آنكه نياز به استفاده از فويل باشد.

قبل از رنگ كردن موها به نكات زير دقت كنيد

44درصد از افرادي كه عادت به رنگ كردن موهایشان دارند، مي‌ گويند نمي‌ توانند دو ساعت وقت بگذارند و روي صندلي بنشينند تا آرايشگر موهایشان را رنگ بزند 24 ساعت قبل از رنگ كردن موها بهتر است آنها را نشوئيد، شامپوهاي خشك مصرف نكنيد و همچنين از چسب‌ مو، تافت و شسوار نيز استفاده ننماييد تا موها خشك نشوند و شستن و رنگ زدن موها دشوار نشود. براي آنكه هنگام روشن كردن موها كمتر به آنها آسيب برسد، مي‌ توانيد فقط لايه رويي آن را روشن كنيد يا اينكه قاب دور صورتتان را رنگ روشن بزنيد.

49 درصد از افرادي كه تا به حال موهایشان را رنگ نكرده‌اند، رنگ طبيعي موهایشان را دوست ندارند. اما از اينكه يكباره تغيير كنند، مي‌ترسند. افرادي كه شهامت تغيير دادن رنگ موهایشان با رنگ مو را ندارند، مي‌توانند از ماسك نرم كننده استفاده كنند كه تا حدودي موها را تغيير رنگ مي‌دهند سعي كنيد از رنگ‌هاي نزديك به رنگ طبيعي استفاده كنيد. ماسك را با نرم كننده رقيق كنيد و هر يك هفته در ميان طبق دستورالعمل به موها بماليد. نرم كننده رنگ را با نرم كننده معمولي به نسبت 50 به 50 تركيب كنيد. براي ايجاد نرمي بيشتر هر روز به موهایتان نرم كننده بزنيد. براي بهبود كيفيت رنگ طبيعي موها، از نرم كننده استفاده كنيد تا موهاي طبيعي‌ تان را روشن‌ تر و درخشان‌ تر كند. اينكار را به مدت 5 هفته پي در پي انجام دهيد.

49 درصد از افرادي كه از رنگ كردن موهایشان خودداري مي‌كنند، به دليل هزينه‌هاي گران آن اين كار را انجام نمي‌دهند. براي آنكه رنگي كه به موها زده‌ايد براي مدت زمان طولاني‌تر حفظ شود به هنگام دوش گرفتن با آب ولرم دوش بگيريد، زيرا آب داغ باعث تورم پوشش از بين رفتن رنگ مولكول‌هاي مو مي‌شود. همچنين بيشتر از 3 بار موها را شامپو نزنيد، يا اينكه از شامپوهاي مخصوص موهاي رنگ شده استفاده كنيد در نهايت نيز از نرم كننده‌هايي استفاده كنيد كه حاوي فيلتر محافظتي در برابر اشعه‌هاي UVA و UVB باشد تا در اثر تابش نور خورشيد رنگ موهایتان تغيير نكند و زيبايي خود را از دست ندهد.

منبع: دنیای زنان

بازنشر » berroz.com

نحوه مراقبت از موهای رنگ شده | Care for colored hair

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *