وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

هسته ی انگور برای انسان ها حیاتی است | grape

هسته ی انگور برای انسان ها حیاتی است | grape
هسته ی انگور برای انسان ها حیاتی است | grape

هسته این میوه حاوی خواص آنتي اكسيدانی قوی است كه براي درمان بسياري از بيماری ها مفيد است.

هسته انگور، مخصوصا هسته انگور یاقوتی یا تیره رنگ که حاوی مقدار قابل توجهی فیتواستروژن Phytoestrogen است از بروز آرترواسکلروز در خانمها جلوگیری می کند.

انگور در درمان سرطان کولورکتال (بخش انتهایی روده بزرگ) نقش موثری ایفا می کند. این اثر مثبت حتی در موارد تهاجمی بیماری نیز مشاهده می شود.

خواص آنتی اکسیدانی عصاره هسته انگور بسیار قوی تر از ویتامین های E وC موجود در آن عمل می کند. این آنتی اکسیدان ها، به هنگام افزایش فعالیت آنزیم های پوستی، به ترمیم نسوج ارتباطی کمک می کنند. عصاره هسته انگور، با کمک به بازسازی رگ های خونی آسیب دیده، زخم ها و جراحت ها را درمان می کند و باکتری های مضر موجود در آن ها را از بین می برد.

grape

ترکیبات موجود در هسته انگور قادرند کلسترول بد خون را به سرعت کاهش داده و به همین منظور در بهزیستی قلب و عروق نقشی مهم دارند. هسته انگور فوائد بیشمار دیگری دارد که یکی از آنها پیشگیری بعضی از سرطانها است.

محققان معتقدند که ترکیبات فعال موجود در عصاره هسته انگور بسیاری از انواع سلول های سرطانی را به صورت انتخابی هدف قرار می دهد. مطالعه اخیر نشان داد که بسیاری از جهش های ژنتیکی که منجر به گسترده شدن (متاستاز) سلول های سرطانی کولورکتال و مقاومت آنها در برابر درمان های رایج می شوند، این سلول ها را به طور خاص نسبت به عصاره هسته انگور حساس می سازد.

برای انجام این مطالعه، سرطان کولورکتال در مراحل مختلف مورد بررسی قرار گرفت. مکانیسم احتمالی عصاره هسته انگور در برابر این نوع سرطان نیز مشخص شد. عصاره هسته انگور استرس اکسیداتیو را در سلول های سرطانی کولورکتال القا و تحریک می کند و این امر موجب مرگ برنامه ریزی شده (آپوپتوز) این سلول ها می گردد و درنهایت سلول های سرطانی از بین می روند.

منبع : به گزارش سرویس علمی جام

بازنشر » berroz.com

هسته ی انگور برای انسان ها حیاتی است | grape

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *