خانه / کدبانو / آرایش و زیبایی / همه چیز در مورد یوگای صورت | Yoga for the Face

همه چیز در مورد یوگای صورت | Yoga for the Face

Yoga for the Face
همه چیز در مورد یوگای صورت | Yoga for the Face

همه خانم های زیبا برای زیبایی خود راز مشترکی دارند. شما می توانید با کمی همت و دقت، زیبایی خود را صد چندان کنید. این مقاله مؤثرترین و منطقی ترین راه را جهت بهبود وضعیت صورتتان به شما ارائه می نماید. ورزش صورت روش طبیعی است که به صورت شما جوانی و زیبایی را هدیه می کند. شما با ورزش مداوم می توانید عضلات صورتتان را به طرز قوی کنید که چهره شما را حقیقتاً جوان تر نشان دهد.

با انجام ورزش صورت، بدون عمل جراحی، بخیه یا استفاده از سلیکان قادرید ۱۰ سال از سن خود بکاهید. یک فرد فیزیک بدن خود را با انتخاب عضله مناسب یکی پس از دیگری عوض می کند. شما هم می توانید برای مثال چشمانی درشت تر بینی مناسب تر و لبانی برجسته تر داشته باشید.

شما با کار کردن بر روی عضلات خود، عضلات را قوی کرده و نهایتاً تمام عضلات به کار گرفته می شود. اجرای صحیح ورزش صورت سبب افزایش جریان خون در پوست شده و در نتیجه رنگ پریدگی و زرد رنگی جای خود را به رخساری روشن تر می دهد. معمولاً بعد از ۳ روز نتایج قابل محسوسی در صورت پدیدار می گردد. صورت ۵۷ عضله دارد که ما به ندرت از تمامی آنها استفاده می کنیم. با گذشت سن عضله ها شل تر و دراز تر می شوند. استخوانها عضله ها و چربی های زیر پوست صورت و هرجای دیگر بدن کوچکتر شده و پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و دارای چین و چروک های زیادی می گردد. هر چند که با عمل جراحی می توان پوست را کشید ولی عواملی که باعث چروک و شل شدن پوست می شوند، همچنان باقی می مانند و نهایتاً پیروز می گردند.

یک جراح پلاستیک می تواند علائم ظاهری پوست را تغییر دهد آن هم برای مدتی چند سال عملی که دردآور و گران قیمت بوده نتیجه اش نیز کوتاه مدت است. با انجام دادن این ورزش ها صورت بدون ناراحتی های ناشی از عمل جراحی و صرف هزینه های گزاف، نتایجی طولانی تر و طبیعی تر به دست خواهد آمد که بسیاری از مردم خواهان آن هستند.

عضلات صورت را بشناسیم

برقراری ارتباط ذهن و عضله و درک عملکرد این ورزش ها به شما کمک خواهد کرد تا ورزش ها را به بهترین وضع انجام دهید و چون عضلات خودشان را با این حرکت تطابق می دهند و بتدریج این ورزش ها مؤثر خواهند شد. بنابراین پیشنهاد می کنیم دقایقی را برای شناختن عضلات صورت که در بهبود بخشیدن فرم صورت شما موثرند صرف نمایید.

عضلات روی فرق سر

پوست روی پیشانی و فرق سر کلفت ترین پوست در بدن می باشد که به سه ناحیه تقسیم می شوند.

  • عضله نازکی که در پیشانی قرار دارد و جمجمه را به طرف جلو می کشاند و ایجاد چروک افقی در پیشانی می کند.
  • عضله ای که حدود ۵/۲ سانتیمتر عقب کشیده و پشت سر قرار دارد و پیشانی را به عقب می کشد.
  • عضله ای وسیع و صاف که سبب اتصال دو عضله بالایی می گردد.

عضلات دهان

 عضله ای که کاملاً دور دهان را احاطه کرده و تشکیل شده از تعداد زیادی فیبر عضلانی دراز که قادر به حرکت در تمام جهات هستند. این فیبر ها متصل به فیبرهای لب بالا و پائین، گونه، بینی و ناحیه های اطراف می باشد.

  • عضله ای چهار سر که سبب پائین کشیدن لب پائین می شود و چربی بین عضلات بیشتری دارد و با کار کردن بر روی این عضله لب پایینی برجسته تر به نظر می رسد.
  • عضله ای مثلثی شکل که از آرواره پائین تا دهان کشیده شده و سبب کشیده شدن گوشه های دهان به طرف پائین می شود.
  • دو عضله ای که تشکیل شده از فیبرهای استوانه ای شکل که گوشه های دهان را بالا کشیده و به طرف گونه می برد.
  •  فیبرهای عضله ای نازک که در لب بالایی به هم نزدیک می شوند.
  • عضله کوچکی که در جلوی چانه می باشد.

عضلات بینی

  • عضله ای که با ایجاد یک پل بر روی بینی سبب کشیدن ابروان و ایجاد چروک بر روی بینی می کند.
  •  عضله ای کوچک که در بالا و پشت سوراخ بینی قرار گرفته و با ورزش دادن این عضله حالت بینی حفظ می شود و عوارض بینی مشخص تر می گردد.
  •  عضله ای ظریف که بالای سوراخ های بینی قرار گرفته و سبب گشاد شدن سوراخ بینی می شود.
  •  عضله ای که در پهنای بینی کشیده شده و پرده های بینی را به طرف پائین می کشد .
  •  عضله ای که از پل بینی کشیده شده و روی پل بینی را می پوشاند و باعث فشرده شدن سوراخ های بینی می گردد.

عضلات لازم برای جویدن

جویدن یعنی باز و بسته شدن فکها، مانند زمانی که آدامس می جویم و یا خمیازه می کشیم. گاهی فشارهای عصبی در فکها نگاه داشته می شوند که می توان این فشارها را با شل کردن این عضلات کاهش داد و بر عکس در جایی دیگر دقیقاً‌ با انقباض عضله حالت صورت را حفظ کرد.

  • عضله ای بزرگ در کنار سر، که فکها را با فشار و از گونه تا قسمت خارجی لولا فک قرار دارد.
  • عضله ای کلفت و کوتاه که در اتصال با عضله tenperal سبب اتصال آرواره ها می گردد و با ورزش دادن این عضله ها آرواره ها محکم تر شده و می توان از بزرگ شدن غبغب جلوگیری کرد.
  • عضله کوتاه، کلفت، قیفی شکل که در باز و بسته شدن دهان و چرخاندن فک نقش دارند.
  • عضله ای که در بستن دهان و حرکت آرواره ها کمک کرده و با ورزش دادن این عضله حالت آرواره ها بهتر می گردد.
  • عضله ای که از چانه به طرف بالای گردن حرکت می کند در این ناحیه غبغب ایجاد می کند.

عضلات چشم

  • عضله ای ظریف در پلک بالایی چشم قرار گرفته روی فرم نگه داشتن این عضله در زیبایی بسیار اهمیت دارد.
  • عضله ای قوی که دور حلقه چشم را احاطه کرده و بدون آن نمی توان چیزی را دید چون این عضله سبب باز و بسته شدن چشم می شود.
  • عضله ای که از بالای پیشانی تا داخل عضلات پلک بالایی کشیده شده و با قوی کردن این عضله خط های پیشانی کمتر می شود.

عضلات گردن

  • عضله ای پهن، باریک و ساده که از فیبرهای عضلانی تشکیل شده و در زیر پوست گردن شما از هر طرف گسترده شده است با ورزش دادن این عضله فشار کمتر بر روی فک پائینی وارد می گردد.
  • عضله ای که سر را چرخانده و به هر دو طرف بر می گرداند.
  • عضله ای که در پشت سر و شانه قرار گرفته و سر را به دو طرف و عقب می کشاند.

عضلات گوش

سه عضله در پشت و اطراف گوش قرار دارند. هر چند اثر بسیار کمی بر روی ظاهر صورت دارند ولی این عضله متصل به عضلات صورت می باشند. زمانیکه شما ورزش قوی کردن آرواره ها را انجام می دهید عضلات گوش با این وضعیت تطابق پیدا کرده تا ورزش مورد نظر به درستی انجام گیرد. یا شما وقتی که ورزش انجام می دهید تا حالت پلک بالایی چشم حفظ شود. شل شدن و انطباق این عظلات سبب می شود که اخم های اطراف چشم برطرف شود.

  • کوچک ترین عضله گوش است که نازک و شکلی شبیه به بادبزن دارد و سبب کشیدن گوش به سمت جلو می شود.
  • بزرگ ترین عضله گوش که گوش ها را بالا می برد.
  • عضله ای که گوش را به سمت عقب می کشد.

حالا که شما اسم و جایگاه عضلات مختلف صورت را می دانید با آمادگی کامل از طریق ورزش می توانید صورت خود را روی فرم بیاورید.

لیست ده گانه

لیست مواردی که ضد ساختار صورت هستند در زیر آمده است. لیست را نگاه کرده و ببینید چه مواردی را می خواهید بهبودبخشید. برای این منظور به یک برنامة ورزشی احتیاج دارید .

لبهای نازک
غبغب آویزان
ابروان افتاده
پلک های افتاده
معایب بینی
چین خوردگی گردن
گونه های خوابیده
خط های بوجود آورنده ناشی از حالات عادی صورت
چروک ایجاد شده در صورت
چروک ناشی از تحلیل عضلاتی

لبهای نازک و سخت

با افزایش سن ، لب ها و ناحیه اطراف آن نازک و خشک می شوند. از عوامل ایجاد کننده آن می توان فشارهای عصبی کشیدن سیگار و اشعه خورشید و عادات حرکتی صورت را نام برد. خط های ایجاد شده در لب ها و اثرات فرو رفتگی آن می تواند سن شما را بیشتر از آنچه که هست نمایش دهد و از زیبایی شما بکاهد. با ورزش های صورت می توانید عضلات اطراف دهان را ساخت و لبانی برجسته تر و ظاهری جوان تر به صورت داد.

غبغب آویزان

در سن ۳۰ سالگی و یا بیشتر آرواره شروع به افتادن می کندو با قوی کردن عضلات آرواره ها و گردن می توان حالت آرواره ها را حفظ کرد. با انجام روش های مربوطه می توانید حتی در صحبت کردن هم اعتماد به نفس به دست آورید. با انجام این ورزش می توانید از بزرگ شدن غبغب جلوگیری کنید.

ابروان افتاده

هنگامیه که عضله دور چشم ضعیف می شود ابرو شروع به افتادن می کند که این وضعیت از نیم رخ بیشتر نمایان است. بوسیله ورزش دادن عضلات، ابرو به صورت طبیعی بالا کشیده می شود. همچنین می توان با قوی کردن عضله بسیار کوچک ولی مهم پلک بالایی چشم، حالت چشم را جوان تر نمایش داد تا صورت حالتی هشیار تر و زنده تر پیدا کند.

پلک افتاده

حتی اگر شما مشهور ترین ستاره سینما یا ملکه زیبایی هم باشید راه فراری از پایین افتادن پلک ها ندارید. گاهی وراثت هم سبب ایجاد نواری در بالای چشم شده که در بعضی مواقع پلک مانند روکش بر روی چشم می افت. در این وضعیت سن فرد دوبرابر به نظر می رسد. با ورزش دادن عضلات کوچک پلک ها چشمانی بزرگتر و گردتر و ظاهری آگاه تر و سر حال تر پیدا کرده و با خون رسانی بیشتر به این ناحیه چشمانتان براق تر شده و چشمانی شبیه به ستاره ها پیدا می کنید.

معایب بینی

بندرت کسی از بینی اش راضی است . با افزایش سن بینی چه کوچک چه بزرگ، بلند یا کوتاه، بزرگتر می شود. با شل شدن عضلات گونه فضایی خالی در اطراف بینی پدیدار می گردد. بهترین راه برای محکم نگه داشتن بینی قوی کردن عضله کوچک بینی که در زیر سوراخ بینی قرار دارد می باشد. ورزش دادن روزانه این عضله سبب بهبودی شکل بینی و سفت شدن دهان و جمع و جور شدن لب بالایی می شود.

چین خوردگی گردن

حتی جوانان می توانند گردنی با پوست شل و چین خورده داشته باشند که در اثر قرار گرفتن در برابر خورشید، رژیم ناکافی و کمبود ورزش پیش می آید. بالا رفتن سن هم وضع را وخیم تر می کند. پوست گردن به جهت حساس بودن، سن را بیشتر از دیگر نواحی بدن نشان می دهد و این مسئله در افرادیکه گردن باریک دارند حادتر می شود. با ورزش دادن این عضلات می توانید سایز عضلات گردن خود را تغییر و وضعیت آن را بهبود بخشید.

منبع : zanrooz.com

بازنشر » berroz.ir

همه چیز در مورد یوگای صورت | Yoga for the Face

درباره ی Asma

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *