وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

واکنش لاریجانی به اظهارات آیت الله جنتی درباره نظارت بر انتخابات شوراها : اطلاعات ایشان درست نیست

 
Ahmad Jannati
آیت الله جنتی
واکنش لاریجانی به اظهارات آیت الله جنتی درباره نظارت بر انتخابات شوراها:اطلاعات ایشان درست نیست …

انتخابات – رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به اظهارات روز گذشته آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه تهران مبنی بر اینکه نظارت بر کاندیداهای شوراهای شهر و روستا صفر است واکنش نشان داد واطلاعات وی را غیردقیق خواند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی روز شنبه مجلس پیش از ادامه بررسی بودجه 92 طی سخنانی به اظهارت روز گذشته آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه تهران درباره نحوه نظارت مجلس بر انتخابات شوراهای شهر و روستا و تایید صلاحیت کاندیداها واکنش نشان داد.

وی گفت: لازم می دانم درباره صحبتی که آیت الله جنتی دیروز در نماز جمعه فرمودند توضیح عرض کنم.

وی ادامه داد: قطعاً ایشان یکی از شخصیت های مورد احترام همه هستند عرض بنده هم مربوط است به اینکه مطلب کاملاً روشن شود. نکته ای که ایشان فرمودند که نظارت بر مورد انتخابات شوراها صفر است اطلاع درستی نیست.

لاریجانی خطاب به نمایندگان مجلس ادامه داد: همگان می دانید که تا دو روز پیش پرونده ها در هیات های اجرایی توسط دولت رسیدگی می شده است از دو روز قبل نظارت کار خود را آغاز کرد که توسط نمایندگان شهرها و استانها است. به محض اینکه این زمان فرارسید همه نمایندگان روز پنجشنبه و جمعه وقتشان را صرف همین امر کردند یعنی ما پنجشنبه را جلسه علنی نداشتیم به خاطر نظارت درست بر امر شوراها.

وی افزود : تا آنجا که من اطلاع دارم همه نمایندگان در شهرها و استانهای خود مشغول رسیدگی به این موضوع بودند و همه پنجشنبه و جمعه آنها صرف همین امر شد. حتی امروز علت تاخیر آغاز جلسه امروز ما به همین دلیل بود که تا آخر شب دوستان مشغول این کار بودند و نتوانستند به موقع خود را برسانند.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: و لذا این حرف، حرف دقیقی نیست تمام بدنه مجلس هم اکنون درگیر نظارت بر امر شوراها است. به نظر می رسد اطلاعات درستی به ایشان نرسیده و باید توجه کرد که ما مساله شوراها را در کشور مهم می دانیم و نظارت آن توسط نمایندگان دقیق انجام خواهد شد که حقی از کسی ضایع نشود.

وی گفت: در همه زمینه هایی که قانون مشخص کرده است نظارت نمایندگان مطالب قانون خواهد بود و نباید نگرانی به جامعه القا شود.

به گزارش مهر پس از اظهارات لاریجانی جمعی از نمایندگان با گفتن احسنت سخنان وی را تایید کردند.

به گزارش مهر

بازنشر » berroz.com

واکنش لاریجانی به اظهارات آیت الله جنتی درباره نظارت بر انتخابات شوراها : اطلاعات ایشان درست نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *