وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

پاپ کورن و خاصیت های جالب آن

popcorn
پاپ کورن و خاصیت های جالب آن

آیا تصورش را هم می‌کردید که فرو بردن دستتان در کاسه‌ای پر از پاپ کورن ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد؟ اخیراً دانشمندان و متخصصین پزشکی کشف کرده‌اند که پاپ کورن سرشار از مواد مغذی است!

پس دفعه‌ی بعد که گشنه شدید، با چیزبرگرها خداحافظی کنید و آغوشتان را برای پاپ‌کورن باز کنید! در این مطلب چندین مزیت خوردن پاپ‌کورن که باید از آن مطلع باشید را نوشته‌ایم.

5 مزیت پنهان پاپ کورن

۱. پاپ‌کورن پر از آنتی اکسیدان است

پوست ذرت بوداده، سرشار از آنتی اکسیدان است. منظور از پوست، همان‌هایی است که معمولاً بین دندان‌هایمان گیر می‌کند و جویدنشان هم سخت است! آنتی اکسیدان موجود در پاپ‌کورن، اسمش پلی فنول است

پلی فنول‌ها با رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه کرده و در نتیجه برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی، آسیب‌های سلولی و فرایند پیری، مفید است. همچنین یک برنامه‌ی غذایی سرشار از آنتی اکسیدان، به بازدارنده‌ی سرطان هم شناخته شده است.

تنها دلیلی که پاپ کورن بیشتر از میوه‌ها آنتی اکسیدان دارد بدین خاطر است که درون خود آبی ندارد تا آنتی اکسیدان‌ها رقیق شوند. پاپ کورن همچنین دارای آنتی اکسیدان دیگری بنام فرولیک اسید است که در غذاهایی همچون برنج، جو، لوبیا و دیگر دانه‌های کامل یافت می‌شود.

۲. پاپ کورن به نسبت دیگر میان وعده‌ها، چربی کمتری دارد

از آنجایی که پاپ کورن یکی از خوراکی‌هاییست که می‌توان آنرا بدون افزودنی‌های دیگر خورد، در نهایت کالُری کمتری خواهد داشت. همچنین در مقایسه با میان وعده‌های دیگر که پر از پنیر و چربی‌های دیگرند، چربی کمتری دارد.

اما اگر پاپ کورنی بخورید که در کره غلطانده و از طعم دهنده‌های مصنوعی در آن استفاده شده است، شاید این مزایایی که از آن صحبت می‌کنیم را دریافت نکنید. پاپ کورنی که با حداقل ادویه درست شده باشد، برای همیشه یک میان وعده‌ی خوشمزه و سالم خواهد بود.

۳. پاپ کورن تمام خوبی‌های غلات سبوس‌دار را دارد

از آنجایی که پوست پاپ کورن اصالتاً جزو دانه‌های کامل است، تمام خوبی‌هایی که در جوانه، سبوس و اندوسپرم یک دانه‌ی کامل یافت می‌شود در پاپ کورن هم وجود دارد.

متخصصان دریافته‌اند که پاپ کورن حاوی ویتامین E،B، پروتئین، مواد معدنی، چربی‌های سالم، نشاسته و فیبر است. پس زمانی که پاپ کورن می‌خورید، در‌واقع در حال خوردن دانه‌های کامل هستید که بخش مهمی از برنامه‌ی غذایی شما هستند.

۴. پاپ کورن حاوی فیبر زیادی است

یکی دیگر از مزایای پاپ کورن این است که حاوی مقدار زیادی فیبر است، چرا که جزو غلات کامل بحساب می‌آید. و همانطور که می‌دانید فیبر برای دستگاه گوارش شما خیلی مفید است.

مصرف مقدار مناسبی فیبر، می‌تواند کلسترول شما را تحت کنترل در بیاورد و قند خونتان را تنظیم کند. می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد و در کل بدنتان را به سمت تناسب اندام سوق دهد.

۵. پاپ کورن به حداقل زمان برای هضم نیاز دارد

یکی از مزایای پنهان ذرت بوداده، این است که این خوراکی، به حداقل زمان برای هضم نیاز دارد. اگر خودتان در خانه پاپ کورن درست می‌کنید، می‌توانید بدون افزودن ادویه‌های زیاد، از تمام فواید آن بهره ببرید.

میان وعده‌های دیگر همچون شکلات‌هایی که سرشار از فیبر و غلات کامل هستند، ممکن است با شکر شیرین شده باشند تا مزه‌ای بگیرند، اما یک‌کاسه پاپ کورن ساده، هم طبیعی است و هم سالم و مغذی.

منبع : bartarinha.ir

بازنشر » berroz.com

پاپ کورن و خاصیت های جالب آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *