وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

بدحجابی بازیگران زن در پشت پرده سینمای ایران

Iranian actress
بدحجابی بازیگران زن در پشت پرده سینمای ایران

چند سالی است که گرفتن عکس های آتلیه ای با گریمی مخصوص برای خودنمایی در میان بازیگران زن و مرد ایرانی باب شده است.

 با گسترش بازدید سایت های به ظاهر هنری که اقدام به منتشر کردن اینگونه تصاویر می کنند این پدیده به نوعی فستیوال و مسابقه برای حیا زدایی از الگوی زن ایرانی و هنرمندان سینما و تلویزیون تبدیل شده است.

مسابقه بدحجابی در تصاویر آتلیه ای تا به جایی رسید که جنجال به وجود آمده از پس آن دیگر قابل کنترل نبود و برخی با همزاد پنداری نسبت به شخصیت با حجاب برخی از آنها در فیلم های سینما و تلویزیون و با دیدن عکس های آنچنانی آتلیه ای این افراد در فیس بوک یا برخی سایت های مجاز اینترنتی دچار نوعی تفکر دوگانه در مورد این افراد می شدند.

Elnaz Shakerdoust 1
بدحجابی بازیگران زن در پشت پرده سینمای ایران

ادامه دار شدن این روند در شبکه های اجتماعی برخی انتقادات را هم در پی داشت اما به نظر می رسد با بی تفاوتی مسئولین فرهنگی کشور نسبت به این موضوع هنوز این وضعیت در سایت های مربوط به تصاویر بازیگران ادامه دارد و این افراد با صرف هزینه های هنگفت تلاش می کنند تا خود را در این مسابقه بی عفتی از دیگر همقطار های خود دور نبینند .
جالب این جاست که فقط با یک جستجوی ساده اینترنتی می‌توان زننده ترین و بی حجاب ترین عکسهای بازیگرانی که حتی بیشتر از چند پلان بی اهمیت بازی نکرده اند را ملاحظه کرد این عکسها به رغم برخی ادعاها که بیشتر جنبه لاپوشانی دارد آنها را نوعی سرقت و یا منتشر شدن عکسهای خصوصی این افراد اعلام می‌کنند در حالی که اغلب قریب به اتفاق آنها آتلیه ای است . این موضوع که سوژه این عکسها به خوبی از عواقب، نیات و علت گرفتن چنان عکسهایی آگاهی داشته و دارند امری غیر قابل انکار است؛ چرا که اینگونه عکسها جز به نیت منتشر شدن و یا اصطلاحا پوستر سازی دلیل و علت دیگری ندارند .

Iranian actress 5
بدحجابی بازیگران زن در پشت پرده سینمای ایران

بنابراین هرگونه انکار یا تجاهل این زنان بازیگر در باب سرقت و دزدیده شدن عکسهایشان امری غیر واقعی و کاملا کذب است از طرف دیگر حتی یک کودک خردسال نیز می‌تواند متوجه تفاوت فاحش و غیر قابل توجیه نوع حجاب زنان بازیگر در تلویزیون،سینما و برنامه‌های دیگر بشود و این سوال در ذهنش مطرح شود که چه تفاوتی بین این بخشهای فرهنگی و هنری که همگی باید تابع قوانین کشورمان باشند وجود دارد؟ و یا اینکه مگر با تغییر مدیوم تلویزیون، سینما و یا جشنواره‌های برگزار شده در کشورمان قانون هم تغییر می‌کند؟ چگونه می‌خواهیم این تعارض و تناقض غیر منطقی و قانونی را برای پرسشگران کنجکاو پاسخ بدهیم؟

Iranian actress 4
بدحجابی بازیگران زن در پشت پرده سینمای ایران

پدیده دیگری که در کنار این موضوع دیده می شود بی تفاوتی نسبت به کشف حجاب بازیگران در فستیوال های بین المللی است که هر کس که دلش بخواهد به سادگی می تواند تصاویر خود را با افتخوار در فضای اینترنت منتشر می کنند و در واقع بازیگران مختارند با زننده ترین لباس ها در چنین مراسم هایی حاضر شوند و با برهنگی و پوشیدن لباس‌های نیمه عریان در جشنواره‌های خارجی و عکس گرفتن‌های مداومشان در آغوش مردان اجنبی و نامحرم به بهانه آزادی و یا ادعاهای فمنیستی درباره زنان، هیچ کس را جلوی کار خود نبینند .

Iranian actress 3
بدحجابی بازیگران زن در پشت پرده سینمای ایران

همین امر کار را به جایی رساند که خبر پیگیری حجاب بازیگران سینما در خارج از کشور از طریق اینترپل منتشر شود اما همین خبر هم با گستاخی بسیاری از سینما گران در فضای اجتماعی نوعی عقب ماندگی فرهنگی در میان مسئولین فرهنگی تعبیر شد !

Iranian actress (2)
بدحجابی بازیگران زن در پشت پرده سینمای ایران

در کل با توجه به این نکته که امروز مسلم و بدیهی است ترویج بد‌حجابی از جمله ابزارهای جدی دشمن در مقوله‌ی جنگ نرم است و از آنجایی که مبنای نظام ما دینی است و نظام اسلامی بر دین مردم استوار است، دشمنان ما به دنبال این هستند که با ترویج بد‌حجابی و مفاسد اخلاقی و اجتماعی پایه‌ی نظام را سست کنند و از بین ببرند و هدف نهایی آن‌ها این است که حکومت اسلامی در بین مردم پشتوانه‌‌ی دینی نداشته باشد پس باید تا دیر نشده به مشکلات فرهنگی ریشه ای تر نگاه کرد و از موضع گرفتن برخی جریانات نهراسید.

منبع : خبرنو

بازنشر » berroz.com

بدحجابی بازیگران زن در پشت پرده سینمای ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *