وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

چال گونه و حقایقی جالب در مورد آن ! Cheek Dimple

چال گونه

Cheek Dimple
چال گونه و حقایقی جالب در مورد آن ! Cheek Dimple

آیا میدانستید چال گونه به دلیل معلولیت یک عضله در صورت انسان بوجود می آید؟

علت اینکه چرا برخی از افراد چال خنده دارند وجود شکل خاص و غیر طبیعی یک عضله صورت می باشد. این عضله که بنام زایگوماتیک ماژور نامیده میشود بطور طبیعی از یکطرف به استخوان گونه متصل است و از سمت دیگر به گوشه لب متصل می باشد

در افرادیکه چال خنده دارند عضله زایگوماتیک ماژور دو تنه دارد به عبارت دیگر عضله از طرفی که به گونه متصل است طبیعی می باشد ولی در سمت مقابل که به گوشه لب متصل می گردد دو سر دارد یک سر بجای طبیعی آن یعنی گوشه لب متصل میگردد ولی سر اضافی به بافت نرم مجاور گوشه لب متصل است لذا در هنگام انقباض عضله سری که به گوشه لب متصل است لب را می کشد و به حالت لبخند در می آورد و سر دوم ( سراضافی ) که به بافت نرم متصل به پوست وصل است , با کشیدن پوست باعث ایجاد چال میشود که اصطلاحا” به آن چال خنده گفته میشود

این صفت از لحاظ ژنیتیکی غالب بحساب می آید یعنی اگر یکی از والدین چال خنده داشته باشند شانس اینکه فرزندان آنان نیز چال خنده داشته باشند زیاد است. چال خنده با افزایش سن گودیش کمتر میشود بطوریکه در سنین بالا از بین می رود.
چال خنده میتواند یکطرفه یا دو طرفه باشد و بسته به شدت انقباض عضله زایگوماتیک ماژور ممکن است فقط در حالت خنده و صحبت کردن ایجاد گردد و یا اینکه همواره در صورت دیده شود.
در یک حالت دیگر نیز ممکن است چال خنده ایجاد شود و آن در افرادی است که صورت چاق دارند که با حالت فوق الذکر کاملا” متفاوت است و اساسا” جنبه وراثتی ندارد و بدلیل تجمع چربی در صورت می باشد که با لاغر شدن صورت فرد , چال خنده نیز از بین می رود.
چال خنده یک فاکتور برای زیبایی و جذابیت صورت دختران وخانمها بحساب می آید.
با عمل جراحی نیز میتوان چال خنده برای افراد ایجاد کرد.

بازنشر » berroz.com

چال گونه و حقایقی جالب در مورد آن ! Cheek Dimple

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *