خانه / پزشکی / سلامت جسمی / چگونه شاد و بانشاط باشیم ؟ | زندگی شاداب روزانه

چگونه شاد و بانشاط باشیم ؟ | زندگی شاداب روزانه

Wake Up Happy
چگونه شاد و بانشاط باشیم ؟ | زندگی شاداب روزانه

آیا هر روزتان مثل هم است و همان طوری به پایان می‌ رسد که روزهای گذشته به پایان می‌ رسید؟ و این چیزی جز تاریکی بر جای نمی‌ گذارد. اما ذات زندگی آن است که هر روزش متفاوت از دیروز باشد و برای اینکه این چنین شود باید سرحال و شاداب باشید، مثل گل رز در سحرگاه! در این نوشته راه‌ هایی را باهم خواهیم خواند که می‌ توانید روزتان را سرحال و پر انرژی شروع کنید.

۸ راه برای شروع یک روز خوب

۱◊ زود بخوابید

اینکه در ساعت مناسبی بخوابید، به شما کمک خواهد کرد تا سحرخیز باشید و احساس کسلی نکنید. شما این را می‌ دانید و بارها و بارها شنیده‌ اید که باید به مقدار کافی خواب خوب داشته باشید، اینطور نیست؟ پس چرا در اوایل شب سریع به رختخواب نمی‌ روید و یک خواب آرام و از آن طرف یک صبح عالی و با انرژی را برای خود نمی‌ خرید؟

۲ صبحانه مقوی و سالم بخورید

اگر شما یک صبحانه‌ ی خوب و سالم بخورید، پر انرژی می‌ شوید و کارهای آن روزتان را به بهترین شکل ممکن اجرا خواهید کرد. یادتان باشد که همیشه مواد غذایی سالمی همچون میوه، تخم مرغ و نان کامل و تازه را در صبحانه‌ ی خود بگنجانید.

۳ دوش بگیرید

دوش گرفتن به عضلات بدن شما کمک خواهد کرد تا تنش و خستگی را از خود به در کنند، پس کلی سرحال می‌ آیید. اگر وقتتان اجازه می‌ دهد برخی اوقات در زیر دوش کمی ریلکس کنید و اجازه دهید که آب گرم خستگی را از تنتان بشوید. شما و بدن شما عاشق این احساس خواهید شد.

۴ یوگا تمرین کنید

یوگا بسیار برای بدن و صد البته برای روحیه تان مفید است. یوگا به شما فرصت می‌ دهد تا به درستی ریلکس شوید و روحتان را آرام کنید. شما به آرامشی که با یوگا بدست خواهید آورد می‌ بالید!

۵ به روز گذشته فکر نکنید

چیزی که اتفاق افتاده، اتفاق افتاده! هیچ دلیلی وجود ندارد که به گذشته برگردید. شما قطعاً نخواهید توانست که به دیروز برگردید و اشتباهات خود را جبران یا خنثی کنید. مگر اینکه بخواهید خود را عذاب دهید و مدام اتفاقات بد روزهای گذشته را ملکه‌ ی ذهن خود کنید. حالا، یک صبح نو است، یک روز جدید است، پس تا می‌ توانید از این روز بهره ببرید، بدون اینکه نگران دیروزتان باشید.

۶◊ مصرف قهوه‌ تان را کاهش دهید

اگر شما عاشق یک فنجان قهوه‌ ی صبحتان هستید و نمی‌ توانید بدون آن زندگی کنید، ما احساس می‌ کنیم باید این عشق و علاقه تان را از حالا به بعد نثار آب میوه کنید، البته آب میوه برای شما بهتر و سلامت تر است. حتماً در حال حاضر می‌ دانید که کافئین برای بدنتان خوب نیست، و همچنین می‌ دانید که نوشیدن قهوه‌ ی کافئین دار در هر روز پیاپی یک انتخاب سالم نیست.

۷◊ نفس عمیق بکشید

تنفس عمیق در هر صبح، به شما کمک خواهد کرد تا آرامش بگیرید و به خودتان بیایید. اگر در محل سکونتتان بالکن یا حیات دارید، آنجا بنیشینید و رو به خورشید نفس عمیق بکشید. آرامش بر جان و تنتان خواهد نشست و شما را به جهان دیگری خواهد برد!

۸ ◊ به اتاق خوابتان روح ببخشید

گفته شده است که رنگ‌ های روشن و براق، سرزندگی می‌ آورند، این در حالی است که رنگ‌ های کسل کننده، شما را در کسلی خود غوطه ور می‌ سازند. پس نیاز دارید تا در خانه‌ ی خود رنگ‌ های شاد داشته باشید. بنابراین همین حالا دست به کار شوید و با کارهای باحالی مانند رنگ کردن دیوارهای اتاقتان با یک رنگ شاد، یا قرار دادن اشیای زینتی و گل‌ های رنگارنگ حس و حالتان را عوض کنید. دیدن رنگ‌ های شاد و روشن پس از اینکه از خواب بیدار می‌ شوید، انرژی شما را دو چندان می‌ کند.

 امیدواریم که این راه‌ ها به شما کمک کند تا صبحی پر انرژی و شاد را شروع کنید و زندگی‌ تان همیشه رو به پیشرفت باشد.

منبع : magforwomen.com 〉 fitnessmagazine.ir

بازنشر » berroz.ir

چگونه شاد و بانشاط باشیم ؟ | زندگی شاداب روزانه

درباره ی Asma

همچنین ببینید

Lunch

دلیل اینکه بعد از نهار خواب آلوده می شویم ؟

نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که خوردن مقادیر بیشتری از غذاهای پرچرب مثل ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *