وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آیا خوردن بال مرغ ضرر دارد ؟ | Chicken wings

ChickenWings.jpg
آیا خوردن بال مرغ ضرر دارد ؟ | Chicken wings

از نظر تئوری ممکن‌است گفته شود مصرف برخی قسمت‌ها از جمله بال، گردن یا پوست مرغ به دلیل اینکه محل تجمع ترکیب‌های دارویی یا هورمونی هستند، باعث بروز ضایعه های پوستی می‌شود اما از نظر علمی تاکنون ارتباطی در این زمینه مشاهده نشده است.

گفته می‌شود مصرف برخی اعضای بدن مرغ که پوست بیشتری دارد، به دلیل چربی بالاتر، باعث بروز مشکلاتی نظیر افزایش چربی خون می‌شود اما عامل بروز ضایعات پوستی نیست. البته از نظر تئوری می‌توان گفت اگر بال و گردن مرغ حاوی ترکیب‌های هورمونی، به‌خصوص ترکیب‌های استروییدی باشد، از آنجا که این هورمون شبیه هورمون‌های جنسی است، هم در مردان و هم در زنان باعث بروز عوارضی خواهد شد. البته این فقط در مورد گوشت طیور نیست و هر ماده غذایی‌ای که آلودگی هورمونی یا دارویی داشته باشد، می‌تواند به‌خصوص در خانم‌ها باعث افزایش موهای زائد در صورت، پرمویی و جوش و در آقایان باعث بروز آکنه‌های شدید پوستی شود.
مصرف موادغذایی با آلودگی هورمونی به‌‌خصوص برای کودکان در سن رشد خطرناک‌ است و در روند رشد و افزایش وزن آنها تاثیر می‌گذارد. البته مصرف بال یا گردن مرغ باعث بروز این مشکلات نمی‌شود، بلکه مصرف هر ماده غذایی یا مکملی که آلودگی هورمونی دارد، بروز این قبیل مشکلات را به دنبال خواهد داشت.

(هفته نامه سلامت)

بازنشر » berroz.com

 آیا خوردن بال مرغ ضرر دارد ؟ | Chicken wings

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *