وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

ابهام در اینترنت شبانه شاتل

اینترنت شاتل,دانلود رایگان شبانه
اینترنت شاتل,دانلود رایگان شبانه

یکی از کاربران شرکت اینترنتی شاتل در یک ارزیابی از سرویس‌های مختلف این شرکت مشکلاتی را که دچار آن شده بود را در یک نوشتار تهیه و برای سایت ارسال کرد. اگرچه پیگیری برای دریافت پاسخ از شرکت شاتل تا کنون بی‌نتیجه مانده، اما سایت آی‌تی‌آنالیز آماده انتشار پاسخ این شرکت نیز هست.


متن ارسالی از سوی این کاربر با اصلاحاتی اندک به این شرح است:
دقیقا به قانون fair use policy مربوط می شه. در مورد این قانون در خیلی جاها بحث های زیادی شده است اما خلاصه آن این است: 
1. در مورد سرویس های نامحدود (ART): سرویس شما عملا نامحدود نیست و بعد از رسیدن به حد خاصی سرعت شما در حد دایال آپ کم می شود تا نتوانید دانلود کنید. شاتل هرگز این مقادیر را اعلام نمی کند اما تقریبا به صورت زیر است: 
سرویس ART1 دارای محدودیت 12 گیگابایت در ماه 
سرویس ART2 دارای محدودیت 17 گیگابایت در ماه 
سرویس ART3 دارای محدودیت 22 گیگابایت در ماه 
سرویس ART4 دارای محدودیت 27 گیگابایت در ماه 
سرویس ART5 دارای محدودیت 34 گیگابایت در ماه 
سرویس ART6 دارای محدودیت 47 گیگابایت در ماه 
ART7 و ART8 هم به همین نسبت اضافه می شوند اما از مقدار دقیق آنها اطلاع ندارم. 
قبلا در سایت شاتل این اعداد در جدول سرویس ها آورده می شد اما بعد کلمه نامحدود جایگزین آنها شد اما در عمل محدودیت های ذکر شده اعمال می شود و این با مستندات فراوان قابل اثبات است. 
2. در مورد شبانه سرویس های محدود (ECO): فقط یک جمله: دانلود شبانه رایگان است به شرط آن که دانلود نکنید!!! 
من از تاریخ 4 آبان 1390 به طور رسمی به خانواده ی شاتل وارد شدم. و خوشحال بودم از اینکه یک شرکت درست درمون واسه ADSL خونگیم پیدا کردم. اولش همه چی مرتب بود… همه چی جای خودش بود. دانلود شبانه رایگان با سرعت بالا، سرعت روزانه بالا، بدون قطعی… اما بعد از چند شب دانلود شبانه متوالی من سرعت اینترنتم به صورت افتضاحی از 100 Kb/s به 5 Kb/s رسید. بعد از تحقیق و تفحص فهمیدم قانون … در شاتل بوده که من ازش خبر نداشتم، قانونی به اسم USER FAIR POLICY… 
اما چرا به شاتل اتهام … می زنیم؟ 
1- سرعت روزانه ی شاتل (یعنی از ساعت 8 تا 1 شب) چندین برابر میزان درخواستی کاربرانش هست. مثلاً اگه شما سرویس 512 Eco رو انتخاب کرده باشید سرعت دانلود شما در روز بیشتر 200 Kb/s خواهد بود. اما این کار شاتل ظاهراً به یک دلیل انجام میشه. اونم به این علته که با این کار مشتریانش حجم محدود 3 گیگ در ماه رو زودتر به اتمام می رسونن و این باعث میشه تا کاربرا دست به خرید حجم بیشتری بزنن. در صورت صحت آیا این منفعت طلبی غیر طبیعی این شرکت رو نشون نمی ده؟ 
2- دانلود شبانه ی رایگان، به شرطی که شبها دانلود نکنین. این قانون یکی از قوانین … شرکت شاتل هست که با اعتراضات زیادی از طرف کاربرانش مواجه شده. این قانون به طور اشاره واری در سایت شاتل توضیح داده شده. به این ترتیب اگه قراره دانلود شبانه رایگان باشه چرا باید محدودیت باشه؟ در ضمن! منطقی هستش که اینترنت برای کاربران به صورت 24 ساعته فراهم باشه! و حق طبیعی و قانونی کاربران هست که در تمام ساعات اینترنت داشته باشن چون پولش رو پرداخت کردن. اما شرکت شاتل طبق قانون گفته شده، کاربرانی رو که شبهای متوالی دانلود پرحجم داشته باشن محدود می کنه و بعد از چند شب سرعت شبانه اونها تا حد دیال آپ پایین می آره. به این بهانه که حق کاربران کم مصرف تضییع نشه. 
3- پس نتیجه می گیریم شاتل از دانلود شبانه کاربران دانلودر جلوگیری میکنه، از طرفی کاربران کم مصرف هم که شبا دانلود نمی کنن(ولی شاتل به اونها شبانه پر سرعت می ده) پس این وسط چه کسی از دانلود شبانه رایگان استفاه می کنه؟ تقریباً هیچ کس. پس ظاهراً وقتی مصرف دانلود رایگان شبانه به صفر برسه تنها منفعتش برای شرکت شاتل است. آیا هنوز توجیه نشدید که این یک اجحاف به مردم نیست؟ 
4- پشتیبانی ضعیف و پاسخ گویی های تیم شاتل مزید بر علت شده تا کاربران بیشتری این شرکت رو ترک بکنن. برخی کاربرها از افراد پشتیبان شاتل گله مند هستند که اطلاعات زیادی ارایه نمی‌کنند. 
5- بستن پورتها PPTP و SSH وی پی ان توسط شرکت شاتل از دلایل دیگر اعتراض به این شرکت اینترنتی است. این پورتها، از درگاههایی هست که برای اتصال وی پی ان استفاده میشه. و در حالیکه مخابرات این پورتها رو باز گذاشته، شرکت شاتل اقدام به بستن اونها اقدام کرده است.
اما میشه چند نمونه از خوبی های این شرکت رو هم گفت: لوگوی زیبا، اسم زیبا، تبلیغات زیبا، دادن حجم های هدیه ی رایگان چندین بار در سال(تنها شرکتی که گیگ های رایگان هدیه میده) و… 
… من این حرفها رو زدم تا در موج اعتراض به شرکتهایی که به این شکل به مردم سرویس می‌دهند شرکت کرده باشم…

ابهام در اینترنت شبانه شاتل,اینترنت رایگان,دانلود شبانه رایگان,نرخ شاتل,Internet ambiguity Night Shuttle, Free Internet , Free nights , free shuttle to rate

منبع : ای تی رسان

بازنشر » berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *