وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

این گیاه از ریزش موی شما جلوگیری می کند

این گیاه از ریزش موی شما جلوگیری می کند | درمان ریزش موی سر,تغذیه سالم,عوامل ریزش موی سر و تاسی,درمان کچلی,درمان برونشیت,Ringworm treatment , treatment of
این گیاه از ریزش موی شما جلوگیری می کند

از هزاران سال پیش مردم از گیاه آویشن در آشپزی و مصارف دارویی استفاده می کرده اند. معمولا شناخته شده ترین تاثیر آویشن؛ درمان برونشیت است اما این گیاه فواید بی نظیر دیگری نیز دارد.

درمان برونشیت

آویشن از گذشته برای درمان مشکلات تنفسی از جمله سرفه کاربرد داشته است. مطالعات بسیاری نشان می دهند که تاثیر این گیاه در درمان بیماری های تنفسی هنگام استفاده با دیگر محصولات طبیعی ثابت شده است اما هیچ کدام تاثیر آن را به تنهایی تایید نکرده اند. شربت دارویی عصاره آویشن همراه با عصاره برگ های پیچک بالا رونده برای تسکین سرفه مؤثر است.

اگر مبتلا به سرفه هستید،‌2 قاشق سوپخوری آویشن را در یک ظرف آب جوش بریزید. حوله ای روی سرتان بیاندازید و بخار آن را استنشاق کنید. به آرامی نفس بکشید زیرا بخار آویشن نفوذ زیادی دارد. این کار را چند دقیقه انجام دهید کافی است.
مقابله با پلاک دندانی
یکی از ترکیبات آویشن به نام تیمول عملکرد مثبتی در مقابله با پوسیدگی ها و بعضی باکتری های بیماری زا دهان دارد. به همین خاطر از این گیاه در ترکیب انواعی از دهان شویه ها استفاده می شود. برای استفاده از آویشن به این منظور، 5 گرم آویشن خشک را در 100 میلی لیتر آب جوش ریخته و به مدت 10 دقیقه دم کنید. سپس آن را صاف کرده و بگذارید خنک شود. 2 تا 3 بار در روز این محلول را در دهان غرغره کنید. می توان چند قطره از عصاره آویشن را نیز همراه با استفاده کرد.
تسکین التهابات پوستی
از آویشن به خاطر خواص ضدعفونی کنندگی برای درمان سوختگی ها و بعضی بیماری های پوستی خفیف استفاده می شود. این گیاه همچنین خواص ضدقارچ و ضد میکروبی نیز دارد. به علاوه مانع سنتز ناقل های مایع عامل عفونت می شود و از همین رو مانند داروی ضد التهاب عمل می کند و درد و تورم را تسکین می دهد.
برای این منظور 5 گرم گیاه خشک را در 100 میلی لیتر آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند. به مقدار لازم از این محلول را روی موضع کمپرس کنید.
مقابله با اضطراب
یکی از ترکیبات موجود در آویشن تاثیرات آرام بخشی در افراد مبتلا به اضطراب دارند. تاثیر این ماده بر همان قسمت هایی است که داروهای آرام بخش و الکل بر آنها عمل می کنند. البته این تاثیر آویشن هنوز به طور کامل ثابت نشده است. 1 تا 2 گرم گیاه خشک را در 150 میلی لیتر آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند. چندین فنجان از این دم نوش را در طول روز بنوشید تا آرامش بیشتری داشته باشید.
جلوگیری از ریزش موها
آویشن در مقابله با ریزش موها و طاسی نقش دارد. البته تنها ریزش موی موقتی با این گیاه بهبود می یابد و در ریزش موی آندروژنیک که عموما در مردان دیده می شود و همچنین ریزش موی پس از یائسگی تاثیری ندارد. برای استفاده از آویشن در درمان ریزش مو، 2 قطره از روغن آویشن را در شامپو بریزد و موها رابشویید. همچنین می توانید 6 قطره از روغن اسطوخودوس، 6 قطره روغن آویشن و 100 میلی لیتر روغن بادام را در یک بطری خالی بریزید. ترکیب را روی پوست سر بمالید. بگذارید 20 دقیقه قبل از شستشوی موها بماند.
منبع: www.Passportsante.fr

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛

باز نشر : berroz.com

این گیاه از ریزش موی شما جلوگیری می کند | درمان ریزش موی سر,تغذیه سالم,عوامل ریزش موی سر و تاسی,درمان کچلی,درمان برونشیت,Ringworm treatment , treatment of

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *