وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

با تفريحات پرهزينه تهرانی‌ها آشنا شويد * کنسرت های برج میلاد

با تفريحات پرهزينه تهرانی‌ها آشنا شويد * کنسرت های برج میلاد

جام کشکول:

تا همین چند سال پیش خیلی از کسانی که از تفریحات معمول و همیشگی خودمان خسته شده بودند، راهی امارات و ترکیه و مالزی می‌شدند تا تمام هیجان خود را آنجاخالی کنند. پارک‌های آبی کشورهای همسایه و برنامه هیجان‌انگیز بالون‌سواری و انواع و اقسام پروازها بود که به رخ مان کشیده می‌شد و صف طولانی مسافرانی را ایجاد می‌کرد که راهی می‌شدند تا جیب این کشورها را پرپول‌تر کنند اما در این چند سال اخیر اوضاع تا حدودی متفاوت شده است. ادامه مطلب را حتما بخوانید …

 

حالا تمامی تفریحات اماراتی‌ها و ترک‌ها، در 2قدمی تهران و جزیره کیش و شهرهای رنگارنگ خودمان آمده تا کسانی که دنبال هيجان و شادي هستند، در همین ایران به هیجان برسند اما تمام این تفریحات برای خیلی‌ها از دور قشنگ است. هزینه‌های بالای آنها باعث می‌شود تا بسياري قید تفریح و خوشگذرانی را بزنند و در خانه فیلم تماشا کنند یا با سایت‌ها و فضاهای مجازی خود را سرگرم کنند. البته از طرف دیگر همین تفریحات پاتوق بعضی‌ها هم ست. براي اينکه تفريحات پرهيجان و پرخرج خودمان را بشناسيم اين مطلب “مجله ایده آل” را از دست ندهيد.

 

پول خرج کردن در آسمان

 

بالون

می خواهید به آرزوی پرواز برسید اما این بار نه با هواپیما سوار شدن. پرواز، تجربه هیجان میان ابرهاست؛ تصور کودکی بيشتر ما که با نشستن در یک بالون بزرگ و رنگی شکل گرفته و همچنان ادامه دارد. این تصور کودکی حالا تحقق پیدا کرده و می‌تواند عملی شود. خریدن بلیت و بعد هم طی کردن ۴۰ دقیقه آرام لابه‌لای ابرها و بر فراز آسمان از آن اتفاقات آرام اما پرهیجان است. تجربه ای که کمتر پیش می‌آید و هنوز خیلی‌ها به سمتش نرفتند. آسمان دشت ری آرزوی پرواز شما را در بالون به راحتی به حقیقت می‌رساند. هر بالون می‌تواند ۵ نفر را حمل کند و قیمت بلیت برای هر نفر 380 هزار تومان است.

 

 

پاراگلایدر

پاراگلایدر اما تجربه دیگری از پرواز است. هیجانش چندین برابر بالون است و البته دل و جرات خودش را می خواهد. ممکن است کسی شما را همراهی نکند و همین احساس خطر را بیشتر می‌کند. پاراگلایدر این روزها آموزش هم داده می‌شود. دوره‌های آموزش  شامل آشنایی با قسمت‌های مختلف چتر یا پاراگلایدر، تمرین‌های کشیدن چتر بر زمین، پریدن از تپه کوتاه و بلند با چتر، پریدن با چتر همراه مربی و پرواز به تنهایی است که تمام تجهیزات توسط مربی در اختیار شما قرار می‌گیرد و قیمت آن برای شما تقریبا یک میلیون تومان تمام می‌شود. اگر بخواهید خودتان هم یک پاراگلایدر داشته باشید باید مبلغ قابل توجهی را پرداخت کنید.برای پروازهای تفریحی هم باید بلیت تهیه کنید که مبلغ آن برای هر نفر 120هزار تومان است. تجهیزات در اختیار شما قرار می‌گیرد و تنها چیزی که لازم دارید یک کفش مناسب و یک فلش است برای اینکه وقتی از پرواز شما فیلم گرفته می‌شود داخل فلش یا رم ریخته شود. اصلا هم نیازی نیست که در پروازهای تفریحی شما حتما آموزش دیده باشید بلکه مربی کاملا شما را کنترل می‌کند و هدایت شما را برعهده دارد.

 

 

 

تفریحات گران آبی

نام تفریحات مدرن این روزها در ایران و به خصوص تهران بیشتر شنیده می‌شود و در پایتخت حسابی  اوج گرفته و با ایجاد انواع دریاچه‌های مصنوعی طرفداران زیادی به دست آورده است. کایاک سواری، جت اسکی، شاتل، انواع قایق‌های موتوری و در یک کلام آب‌بازی همگی جزو تفریحات آبی پرخرج به حساب می‌آیند؛ تفریحاتی که برای لذت بردن از آن باید حساب و کتاب دقیق داشته باشید و بدانید که دقیقا چقدر پول توی جیب‌تان است. پس بايد بدانید که شما برای ۱۵ دقیقه قایق‌سواری با انواع قایق‌های تفریحی باید 25 هزار تومان بپردازید. البته هر قایق مخصوص قابل استفاده چند نفر است و همین می‌تواند هزینه شما را کم کند اما واقعیت این است که تفریح شما قرار نیست فقط به این یک مورد ختم شود. کایاک سواری هم15 هزار تومان هزینه دارد اما در عوض شما می‌توانید یک ساعت از این تفریح لذت ببرید. جت اسکی تا حدودی هزینه بالاتری دارد، شاید چون هیجان بیشتری هم به شما منتقل می‌کند، به همین دلیل ۱۵ دقیقه جت اسکی هزینه 55 هزار تومانی دارد. ۱۵ دقیقه اسکی روی آب هم 50 هزار تومان هزینه  دارد و برای سوار شدن شاتل باید70  هزار تومان هزینه کنید. البته ناگفته نماند شاتل مخصوص دو نفر است.

 

 

باشگاه‌هاي ورزشي

بي‌شک پرداختن جلسه‌اي 120 هزار تومان براي ساعتي ورزش كردن از عهده كمتر كسي برمي‌آيد. باشگاه‌هاي ورزشي اين روزها به مكاني براي تفريح جوانان تبديل شده است و مديريت اين باشگاه‌ها با توجه به حال و هواي جوانان امروزي وتوقعات آنها باشگاه هاي مجهزي را راه انداري کرده​اند. باشگاه‌ها با داشتن از جديدترين امكانات و تجهيزات ورزشي، شهريه يك ساله خود را با حساب 140 جلسه در سال و با توجه به محل و امکانات آن بین  800 تا 3 میلیون تومان قرار داده اند. با اين حال پرداخت 60 هزار تومان براي هر جلسه حضور در برخی از اين باشگاه‌ها از عهده كمتر كسي بر مي آيد و اين حضور در ادامه با استفاده از ديگر امكانات به بيش از صد هزار تومان در هر جلسه نيز خواهد رسيد.

براي ثبت‌نام در باشگاه هاي ورزشي شهر اين نكته را هيچ‌گاه فراموش نكنيد كه اين گونه باشگاه‌ها يا نان امكانات خود را مي‌خورند يا برندي كه دارند، همين 2 نكته است كه برخي از اين مكان‌ها را به پاتوق افراد سرشناس تبديل مي‌كند. عضويت يك‌ساله با 2 روز در هفته حضور در اين باشگاه، براي‌تان 10 ميليون تومان آب مي‌خورد. در اين باشگاه​ها برخلاف بسياري از مجموعه‌هاي ورزشي امكان بازديد از سالن‌ها پيش از ثبت نام را نخواهيد داشت و در صورتي كه با درخواست شما موافقت شود با پوشش خاصي اجازه ورود به سالن‌ها را خواهيد داشت.

كلاس‌هاي مجزا راهم مي‌توانيد با يك ميليون تومان ثبت نام كنيد. اينها تنها بخشي از امكانات و كلاس‌هاي جانبي مجموعه هاي ورزشي است؛ امكاناتي كه اگر شما را راضي نمي‌كند مي​توانيد با عضويت در اين باشگاه‌ها و جلب اطمينان سايرين، به دنياي باورنكردني تفريحات بي‌شمار اين روزهاي جوانان دست و دلباز وارد شويد؛ دنيايي كه اگر وارد آن شديد، نبايد فراموش كنيد كه تداوم حضور در آن، هزينه حداقل 2‌ميليون توماني در ماه را طلب مي‌كند.

 

موتورسواری

حالا می‌توان امید داشت که بیشتر مردم کشورمان حسرت یک روز هیجان‌انگیز را نداشته باشند. موتورهای چهار چرخ یا همان ATV از بازی‌هایی است که به تازگی جا افتاده. تجربه موتور سواری روی تپه ماهورهای مختلف می‌تواند حسابی یک روز کسل‌کننده را برای آدم تغییر دهد. ۲۲۵ هزار تومان هزینه یک موتور سواری هیجان‌انگیز است که البته باید لباس و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشید چون در غیر این صورت باید از تجهیزات باشگاه استفاده کنید، البته بعضی از باشگاه‌ها غیر از امکانات مورد استفاده موتورهای ATV امکانات دیگری هم دارند، مثل استفاده از فوتبال دستی که می‌تواند خودش در چنین محیط‌هایی جالب باشد.

 

پاساژگردی

خیلی قدیم‌ترها تنها جایی که مردم برای خرید سراغ داشتند، بازارهای اصلی شهرشان بود اما با گذشت زمان شکل بازارها تغییر کرد و پاساژها با انواع و اقسام اسم و معماری در اکثر خیابان‌های پررفت‌وآمد دیده شدند. اگر در شب‌های تعطیل سری به این پاساژها بزنید با جمعیت زیادی روبه‌رو می‌شوید که خیلی از آنها مشتری نیستند و فقط برای گردش، استفاده از کافی شاپ،رستوران، کافی‌نت و فضای بازی کودکان به پاساژ آمده‌اند.

 

مرکز تجاری‌های بی‌شماری با حضور برندهای معتبر بین‌المللی  کیف، پوشاک، کفش، طلا، جواهرات، ساعت، لوازم آرایشی و ادکلن با عرضه برترین برندهای لوکس دنیا در چند سال اخیر افتتاح شده و به گفته مشتریان بعضی از آنها از لوکس‌ترین مراکز خرید شهر تهران است که می‌توان گفت که با دیگر مراکز خرید معتبر جهانی تفاوت چندانی ندارد و بودن و نشستن و حتی خرید از آن کیسه‌ای پر پول می خواهد.

بعضی از این پاساژها می‌تواند رنگ چهره‌تان را عوض کند. نمونه آن پاساژي است در خیابان الهیه كه چنان خوش نشسته که دهان هر عابری را باز نگه می‌دارد. وارد پاساژ که می‌شوی، بوتیک‌ها گوش تا گوش یک سالن بزرگ را پر کرده‌اند. در این پاساژ، ارزان‌ترین کالا تی شرت است که ارزان‌ترین آن را می‌توان با قیمت بیش از یک میلیون خریداری کرد. ارزان‌ترین شلوار جین این پاساژ 700 هزار تومان و ارزان‌ترین کمربندها 500 هزار تومان قیمت دارد. هر جفت کفش در این پاساژ به بیش از 3 میلیون تومان هم می‌رسد؛ البته کفش 2 میلیونی نیز هر از گاهی در ویترین این پاساژ خودنمایی می‌کند اما به نظر می‌رسد مشتریان تمایلی برای خرید آن ندارند.

 

کمی سخت است که باور کنیم در این بازار، شلوار پارچه‌ای تا یک و نیم میلیون تومان قیمت دارد یا کفش زنان با مارک گوچی و مانگو و زارا هر کدام با حداقل ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند. کیف‌های زنانه نیز در این بازار ۸۰۰  تا ۸۵۰ هزار تومان قیمت دارند و در برخی مغازه ها کفش‌های زنانه 2 میلیونی نیز پیدا می‌شود. فروشندگان این پاساژها می گویند که مشتریان کفش در این پاساژ به طور میانگین کفش‌هایی بالاتر از یک و نیم تا 2‌میلیون تومان خریداری می‌کنند و تاکید دارند که این قیمت‌ها خیلی هم بالا نیست و خیلی‌ها متقاضی خرید این اجناس هستند. او همچنین می‌گوید «هر کسی نباید برای خرید و تفریح به این پاساژ بیاید چون اینجا جای هر کسی نیست»اکثر مشتریان من از جوانان به اصطلاح مایه‌دار شهر هستند که یا برای تفریح یا برای چشم و هم چشمی از این بازار خرید می‌کنند.

فروشندگان کیف و کفش زنانه می‌گویند برخی افراد در این بازار فقط در یک پروژه خرید بیش از ۱۳‌تا‌۱۴ میلیون کیف و کفش یا البسه دیگر خریداری می‌کنند. ساعت کمتر از 3میلیون در این پاساژ پیدا نمی شود و ساعت های تگ هویر و رولکس با قیمت‌های ۴۰ میلیون تا ۱۷۰ میلیون تومان پشت ویترین خودنمایی می‌کنند. بنابراین اگر روزی هوس کردید که در این پاساژها چرخی بزنید و نگاهی به مغازه ها و اجناس آنها بیندازید یادتان باشد هوس خرید کردن و سرزدن به کافی‌شاپ‌ها را فراموش کنید، در غیر این‌صورت فکرش هم برای‌تان گران تمام می‌شود.

 

 

پرهزینه‌ترین تورهای داخلی

گردشگري پس از صنعت نفت و اتومبيل‌سازي سومين صنعت پولساز دنياست. همه جای دنیا گران‌ترین هتل‌های‌شان را معرفی می‌کنند تا پولدارهای دنیا را به سمت خودشان بکشانند اما در ایران اینگونه نیست.سال ها تصور می شد که هتل عباسی اصفهان گران‌ترین هتل ایران است، در صورتی که با یک پرس‌وجوی ساده از قیمت چند هتل برای‌مان مشخص شد که این‌طور نیست.قيمت تورها و هتل‌هاي دو تا پنج ستاره در شهرهاي شيراز، كيش، تهران و مشهد از قيمت هتل‌هاي مشابه در دوبي، استانبول، كوالالامپور، آنكارا و… برابر است.

 

مقايسه قيمت هتل‌هاي شهرهاي مختلف كشور با شهرهاي توريستي كشورهاي همسايه يا هم‌رده ايران نشان می‌دهد كه ايران به نسبت، جزو گران‌قيمت‌ترين كشورهاي جهان براي گردشگران محسوب مي‌شود. براي مثال در شهري مانند شيراز كه مي‌تواند جذابيت‌هاي بسياري براي گردشگران داشته باشد كمترين قيمت اقامت براي يك شب در هتل براي هر نفر 50هزارتومان است و بيشترين قيمت براي هر نفر 150تا 700هزار تومان است كه مختص اتاق‌هاي هتل پنج ستاره است. قيمت هتل، تنها نقطه گراني ارائه خدمات به گردشگران نيست چون مقايسه تورهاي شهرهاي داخلي ايران از تهران نشان مي​ دهد كه قيمت يك تور براي سه شب و چهار روز اقامت در شهرهايي مانند كيش، شيراز و مشهد با همه امكانات در شرايطي برابر، بيشتر از سفر به شهرهايي مانند استانبول، آنكارا، دوبي يا باكوست.

 

به عنوان مثال تيرماه جاري يك سفر با تور به كيش با اقامت سه شب و چهار روز در يك هتل پنج‌ستاره بدون هزينه ناهار و شام دست‌كم  800 هزارتومان هزينه برمي‌دارد، اين در حالي است كه سفري مشابه به دوبي با اقامت در يك هتل سه  ستاره و گشت روزانه به مراكز خريد براي ‫سه‌شب و چهار روز 900 هزارتومان هزينه دارد. در همين حال براي انجام يك تور داخلي سفر به كردستان و كرمانشاه براي سه شب و چهار روز از تهران دست‌كم 450هزار تومان بايد پرداخت، با وجود اين قيمت‌هاي بالا، گردانندگان تور مي‌گويند حدود 200هزار تومان از اين مبلغ، براي اقامت در هتل هزينه مي‌شود. قيمت تورها در ايران بسيار بالاست.

مقايسه قيمت هزينه اقامت در هتل‌هاي مختلف از دو تا پنج‌ستاره در شهرهاي مختلف ايران مانند كيش، شيراز، اصفهان، تهران و مشهد با شهرهاي ديگر كشورهاي همسايه ايران نيز اين مسئله را ثابت مي‌كند. به نظر مي‌رسد پايين بودن تعداد هتل‌ها در ايران و اينكه مردم در هر شرايطي مجبور هستند از اين جاها استفاده كنند، به هتل‌داران اين اطمينان را داده است تا قيمت‌هاي خود را افزايش ‌دهند. پس اگر قصد دارید با این سبک تورها از شهر خود خارج شوید حتما با حساب پر راهی شوید.

 

کنسرت

قیمت‌های عجیب و غریب بلیت کنسرت‌هایی که این روزها برگزار می‌شود، مشکل بزرگی دارد که فقط یکسری اقشار خاص می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند. اگرچه با نگاهی به تبلیغات اینترنتی این کنسرت‌ها می‌شود به راحتی حدس زد که بیشتر آنها با استقبال خیلی خوبی مواجه می‌شوند. قیمت بلیت‌های این کنسرت‌ها از ۳۵ تا ۷۵ هزار تومان اعلام شده است، ولی بعضی از این منابع می‌گویند که بلیت وی‌آی‌پی این کنسرت‌ها تا ۱۰۰هزارتومان هم فروخته می‌شود. اما با این حال برنامه‌های موسیقی با استقبال خوبی برگزار می‌شوند و بلیت‌ها تا روز اجرا کاملا فروخته می‌شوند.

 

حقیقت این است که وضعیت برگزاری کنسرت‌های موسیقی به خصوص در تهران چندان بد نیست اما شما به سختی می‌توانید در بین قشر متوسط جامعه کسی را پیدا کنید که توانایی خرید بلیت‌های 40 تا 100 هزار تومانی را داشته باشد. البته این را هم باید بگوییم که هیچ کنسرتی خالی نمی‌ماند. نهایتا کنسرت‌ها هم درآمد بدی برای هنرمندان و بعضا تهیه‌کننده‌ها ندارند اما کنسرت تبدیل شده است به یک کالای لوکس که فقط پولدارها می‌توانند از آن استفاده کنند. حقیقت آن است که هیچ‌کس از این وضعیت راضی نیست، غیر از عده​اي پولدار که برای‌شان چندان فرقی نمی‌کند بلیت کنسرت چه قیمتی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *