وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

بیوگرافی ادل Adele

بیوگرافی ادل Adele

بیوگرافی ادلAdele

بیوگرافی ادل Adele

ادل لوری بلو ادکینز (Adele Laurie Blue Adkins) متولد 5 مه 1988 در تاتنهام لندن و خواننده و ترانه‌نویس بریتانیایی است. معروف ترین اثر او آلبوم 21 ادل بود که در 21 ژانویهٔ 2011 منتشر شد. این آلبوم حدود 30 میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروخت و همین باعث شهرت جهانی وی شد.

بیوگرافی ادل Adele

بیوگرافی ادل Adele

نام اصلی : Adele – ادل لوری بلو ادکینز

زادروز : ۵ مهٔ ۱۹۸۸

اهل کشور : بریتانیایی

سبک‌ها : سول، بلوز، پاپ

کار(ها) : وکال

ساز(ها) : گیتار و پیانو

مدت کار : ۲۰۰۶ – تاکنون

وبگاه : www.adele.tv

بیوگرافی ادل Adele

آلبوم و آهنگ های ادل

2006 : ادل پس از فارغ التحصیلی از مدرسه هنرها و صنایع اجرایی بریتانیا در سال 2006 با ایکس ال رکوردینز یک قرار داد ضبط بست.

2007 : ادل جایزهٔ منتخب منتقدان بریت را دریافت کرد و جایزه نظر سنجی سال 2008 صدای BBC را برد.

2008 : نخستین آلبوم وی، «19»، منتشر شد و موفقیت تجاری و تحسین منتقدان را به همراه داشت.

از آنجاکه ادل این آلبوم را در 19 سالگی‌اش ضبط کرد، 19 نام گرفت. 19 اولین آلبوم استودیویی ادل است. این آلبوم در سال ۲۰۱۱، با آن که هنوز 3 سال از انتشارش می‌گذشت، چهارمین آلبوم پرفروش سال 2011 در بریتانیا شد.

ادل در نوزده سالگی براثر بیماری خون ریزی تارهای صوتی عمل‌های متعددی انجام داد که درنتیجه تعدادی از کنسرت‌هایش نیز لغو گردید؛ اما او از طرفداران خود عذرخواهی کرد و قول داد پس از بهبود کامل دوباره کنسرت‌هایش را برگزار کند.

2009 : در این سال و در در پنجاه‌و یکمین مراسم جایزه گرمی ادل جوایز بهترین هنرمند جدید و بهترین اجرای آهنگ پاپ توسط خواننده زن را دریافت کرد.

20112012 : دومین آلبوم خود، «21» را در اوایل 2011 منتشر کرد. این آلبوم رکورد طولانی‌ترین مدت صدرنشینی در جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی در بریتانیا را در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کرد و برای او موفقیتی بیش از آلبوم نخستش در پی داشت نخستین آلبوم پرفروش بریتانیا (هرگز زنی در تاریخ موسیقی بریتانیا به چنین رکوردی دست نیافته است) و 13 هفته، پرفروش‌ترین آلبوم ایالات متحده بود. وی با این آلبوم موفق به دریافت 6 جایزهٔ گرمی از جمله بهترین آلبوم سال در گرمی 2012 شد. این آلبوم چهارمین آلبوم پرفروش تاریخ بریتانیا است و در سراسر جهان بیش از ۳۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

بیوگرافی ادل Adele بیوگرافی ادل Adele بیوگرافی ادل Adele

2013 : او موفق به کسب جایزهٔ گلدن گلوب و جایزهٔ اسکار, برای ترانهٔ اسکای‌فال در فیلم اسکای‌فال جیمزباند شد, که طی همین پیروزی توانست از رقیبان خود همانند تیلور سویفت پیشی بگیرد.

2015 : پس از وقفه‌ای 3 ساله، ادل سومین آلبوم خود، «25» را در 20 نوامبر 2015 منتشر کرد. آین آلبوم رکورد بیشترین فروش در هفتهٔ اول را در ایالات متحد و بریتانیا شکست و در بیشتر جداول موسیقی جهان در صدر قرار گرفت.

سیا خواننده استرالیایی اعلام کرد که در هفتاد و دومین جشنواره فیلم ونیز که در ماه سپتامبر؛ ادل در تک آهنگ زنده با او همکاری خواهد کرد. در 22 اکتبر همان سال ادل رسماً تأیید کرد که آلبوم بعدی او در نوامبر منتشر می‌شود. نخستین تک آهنگ آلبوم نیز فردای همان روز یعنی 23 اکتبر با نام سلام منتشر شد. نماهنگ این آهنگ نیز در همان روز منتشر و با 27.7 میلیون بازدید در 24 ساعت اول در یوتیوب رکورد قبلی که متعلق به آهنگ خصومت از تیلور سوئیفت بود را شکست. این نماهنگ حدوداً با میانگین 1 میلیون بار بازدید بر ساعت توانست در 88 روز به بازدید 1 میلیاردی در یوتیوب برسد که سریعترین نماهنگی بود که به این عنوان دست یافت. همچنین آهنگ سلام در بسیاری از کشورهای جهان اول شد و موفقیت بسیار چشمگیری را برای ادل به همراه آورد.

بیوگرافی ادل Adele

آلبوم 25 رسماً در 20 نوامبر منتشر شد و در اولین هفته انتشار با 800 هزار کپی در چارت انگلستان به رتبه نخست رسید. این آلبوم 7 هفته متوالی در چارت‌های استرالیا، انگلستان و آمریکا در رتبه اول ماند و با 17٬4 میلیون فروش فقط در سال 2015؛ به پر فروش‌ترین آلبوم سال تبدیل گشت. در همان ماه اعلام شد که تور جدید ادل به نام ادل زنده 2016 در سال 2016 و از اروپا شروع می‌شود. ادل در مراسم جایزه بریت 2016 چندین جایزه مانند آلبوم و تک آهنگ سال بریتانیا را کسب کرد. این آلبوم تا کنون نیز بیش از 19میلیون فروش جهانی داشته است.

ادل ریمیکسی با نام «آهنگ عاشقانه را به آتش کشیدن» دارد که ترکیبی از ترانهٔ «مثل یک ترانه عاشقانه دوستت دارم» سلنا گومز و ترانهٔ «باران را به آتش کشیدن» خود ادل است.

بیوگرافی ادل Adele

نقدهای جالب

منتقد روزنامه گاردین معتقد است که اگر سال‌های سال بعد، روزی در ماشین‌تان پشت چراغ قرمز ایستاده باشید و رادیو به ناگهان آهنگی از ادل پخش کند، شما با تمام وجود به این سال‌ها، سال‌هایی که ادل در آن‌ها از خوانندگان مشهور به شمار می‌رود، پرتاب خواهید شد. مهسا پاکزاد روزنامه‌نگار، توضیح می‌دهد که این گفتهٔ روزنامهٔ گاردین «به آن معناست که چیزی از روح زمانه را می‌توان در صدای ادل پیدا کرد. ادل خواننده‌ای جوان است، هم نسل دیگر ستاره‌های این روزهای دنیای موسیقی اما ربط چندانی به آن‌ها ندارد. موهایش شبیه موهای زنان دهه‌های دور است و اندام و لباس‌هایش هم ربطی ندارد به آنچه این روزها از ستاره‌ها انتظار می‌رود».

ادل دارای سه آلبوم استدیویی با نام‌های زیر می‌باشد:

  • 19 (2008)
  • 21 (2011)
  • 25 (2015)

زندگی شخصی ادل

ادل از لحاظ سیاسی حامی حزب کارگر است.

ادل ادکینز در 5 مه 1988 و در تاتنهام لندن به دنیا آمد و همچنین  حامی تیم فوتبال تاتنهام هاتسپر است. به گفته او مادرش بهترین دوسا اوست و نسبت به مادرش بسیار احساساتی است و هر وقت از او می گوید اشک از چشمانش سرازیر می شود. مادش در سن 18 سالگی ادل را به دنیا آورد. در سخنرانی اشک ادل در مراسم گرمی 20112 نسبت به مادرش احساساتی شده و گفت: «فقط می‌خواهم بگویم، مادر، دخترت کارش را خوب انجام داد.»

ازدواج + همسر ادل

بیوگرافی ادل Adele

در ژانویه 2012 گزارش شد ادل رابطهٔ عاشقانه‌ای را با سایمن کُنِکی، کارافرین خیریه شروع کرده است. ادل در ژوئن 2012 اعلام کرد او و سایمن منتظر تولد فرزندشان هستند. او در 19 اکتبر 2012 پسرشان، انجلو، که فرزند اول او و فرزند دوم سایمن بود را به دنیا آورد.

در سال 2013 ادل و کنکی پرونده‌ای علیه یک آژانس عکاسی در بریتانیا تشکیل دادند که عکس‌هایی که پاپاراتزی‌ها از پسرشان در یک سفر خانوادگی گرفته بودند، چاپ کرده بود. وکلای آنها توانستند در ژوئیه 2014 از طرف کمپانی دریافت خسارت کنند.

ادل معتقد است تنها صداست که برای یک خواننده اهمیت دارد ولی خیلی‌ها از وزن زیاد او انتقاد می‌کنند, مانند افرادی چون کارل لاگرفلد و جون ریورز؛ در مقابل نیز بسیاری از افراد از او حمایت کرده‌اند و بیان کرده‌اند او از وزنش راضی است و تنها در صورتی به فکر تغییر میفتد که روی سلامتی یا زندگی جنسیش اثر بگذارد.

بیوگرافی ادل Adele بیوگرافی ادل Adele

درآمد ادل

ادل از زمانی که مادر شد فعالیت‌های موسیقی اش را کمتر کرد اما این مسئله باعث نشد که درآمد او کم شود. به گفته یک منبع آگاه علی‌رغم اینکه وی 4 سال آلبوم جدیدی منتشر نکرده بود اما روزانه 80 هزار پوند به درآمدش افزوده می‌شود. وی صاحب دو کارخانه است که طی 22 ماه 54 میلیون پوند درآمد داشته است. ادل بارها گفته است که فرزندش اولویت زندگی اوست و دوست دارد یک مادر تمام وقت باشد. در ژانویه 2015 گزارش شد که ادل حدوداً 180 میلیون دلار دارایی دارد و ثروتمندترین موسیقیدان زیر 30 سال دنیااست. البته ادل در نوامبر 2015 آلبوم جدیدش را منتشر کرد و که فروش شگفت‌انگیزی داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *