وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر با تغذیه

تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر

تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر با تغذیه

تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر

مغز انسان روزانه در حدود 130 تا 140 گرم گلوکز مصرف می‌کند. برای این که بتوانیم نیاز مغز را به گلوکز تامین کنیم باید روزانه 3 وعده غذای اصلی بخوریم. میوه‌ها و سبزیجات مختلف به علت خاصیت آنتی اکسیدانی که دارند موجب تقویت حافظه می‌شوند. ویتامین C از قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌ها محسوب می‌شود و مرکبات سرشار از ویتامین C هستند. در ادامه برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر با تغذیه مطالب مفیدی را بیان می‌کنیم.

تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر

تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر

تاثیر آب انار در تقویت حافظه

اگر روزانه 60 میلی لیتر یعنی یک چهارم لیوان آب انار مصرف کنید، تاثیر بسیار زیادی در تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر دارد. میوه‌ های قرمز همگی سرشار از آنتی اکسیدان هستند و موجب تقویت حافظه می‌شوند.

تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر

چای سبز و تقویت حافظه

چای سبز به دلیل داشتن مقادیر زیاد آنتی اکسیدان در تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر نقش بسزایی دارد پس افراد باید روزانه 1 تا 2 فنجان دمنوش چای سبز مصرف نمایند.

تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر

تاثیر میوه بلوبری در پیشگیری از آلزایمر

میوه بلوبری نیز غنی از آنتی اکسیدان است و نقش بسیار زیادی در جلوگیری از آلزایمر دارد.

سبزیجات تیره مانند اسفناج و کلم بروکلی و سبزیجات نارنجی و بنفش مثل هویج و کلم بنفش بدلیل آنتی اکسیدان‌های بالایی که دارند نقش بسزایی در تقویت حافظه دارند.

اسیدهای چرب و تقویت حافظه

  1. گنجاندن ماهی هایی که اسید چرب امگا سه بالایی دارند در رژیم غذایی : ماهی سالمون دارای اسید چرب امگا سه فراوانی می‌باشد. برای تقویت حافظه باید از انواع ماهی‌های تازه جنوب و انواع ماهی‌های دریای آزاد استفاده نمایند.
  2. بذر کتان و گردو نیز از منابع غنی امگا سه گیاهی می‌باشند و برای تقویت حافظه نقش بسیار موثری دارند. لازم به ذکر است که امگا سه دریایی بهتر از امگا سه گیاهی است.
  3. زیتون و روغن زیتون هم به دلیل داشتن اسیدهای چرب در تقویت حافظه نقش چشم‌گیری دارند و باید افراد روزانه 5 تا 10 دانه زیتون مصرف نمایند.

نکته : بذر کتان برای افرادی که دچار اختلالات هورمونی مانند مشکلات تیروئیدی هستند مضر است زیرا تعادل هورمونی بدنشان دچار اختلال می‌شود.

تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر

مغزها و تقویت حافظه

مغزها نیز بعلت غنی بودن از ویتامین E به تقویت حافظه کمک فراوانی می‌کنند و باید روزانه 1 تا 2 عدد مغز گردو و 10 تا 15 عدد مغز بادام مصرف کنید.

تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر

تقویت حافظه با شکلات تلخ

شکلات‌هایی که بالای هفتاد درصد تلخی دارند، سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشند. پس به جهت تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر روزانه حدودا 30 گرم شکلات تلخ مصرف کنید.

نکته : کسانی که در رژیم غذایی روزانه خود بمقدار کافی آهن دریافت نمی‌کنند، قدرت یادگیری و حافظه آنها کاهش پیدا می‌کند، در نتیجه برای جلوگیری از آلزایمر و تقویت حافظه باید بطور روزانه از منابع غنی آهن در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

گردآوری : وب سایت بروزتغذیه سالم

خوراکی تقویت حافظه, تقویت حافظه برای درس خواندن, تقویت حافظه با گیاهان دارویی, تقویت حافظه کودکان, تقویت حافظه در طب سنتی, برای تقویت حافظه چه بخوریم, برای جلوگیری از الزایمر چه بخوریم, مواد غذایی برای پیشگیری از آلزایمر, برای جلوگیری از فراموشی چه بخوریم, خوراکی برای پیشگیری از الزایمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *