وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

خانه صخره ای و معلق در هوا | cliff house

cliff house
خانه صخره ای و معلق در هوا | cliff house

در وهله‌ ی اول به نظر می‌ رسد که اینجا بهترین نقطه برای درمان افرادی است که مبتلا به ترس از ارتفاع هستند، چرا که این خانه از دیواره‌ ی صخره‌ ای رو به اقیانوس، آویزان است. اطلاع از چنین حقیقتی ترسناک است، به نظر شما اینطور نیست؟ ولی صرف نظر از پاسخ شما، این شاید همان تجربه‌ای است که بسیاری از ما مایل به آزمودنش هستیم

این طرح مفهومی که از سوی Modscape ارائه شده، خانه صخره‌ای (Cliff House) نامیده می‌ شود، اسمی که کاملاً با حال و هوای آن همخوانی دارد. خانه صخره‌ ای دارای پنج طبقه‌ ی مجزا بوده و مناسب برای سواحل جنوب شرقی ویکتوریا در کشور استرالیا طراحی شده است. در قسمت فوقانی خانه یک پارکینگ روباز تعبیه شده، همچنین دارای آسانسوری است که به طبقات مختلف راه دارد.

cliffhouse
خانه صخره ای و معلق در هوا | cliff house

هر چند که این طرح هنوز در حد یک ایده‌ ی مفهومی باقی مانده، اما از قابلیت‌ های فراوانی برخوردار و در حد سفر به گران ترین هتل های دنیا تعطیلاتی به یادماندنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر از استحکام آن اطمینان ندارید باید اضافه کنیم که برعکس تصور شما این خانه به حد کافی محکم و ایمن ساخته شده است. این سازه از یک سری از قطعات پیش ساخته تشکیل شده که با کمک معماری ماژولار سر هم بندی شده‌ اند، همچنین برای اطمینان خاطر بیشتر، کل سازه توسط پایه‌ هایی فولادی به تکیه گاه صخره‌ای خود متصل شده است. در کل این خانه انسان را به یاد صدف‌ هایی می‌ اندازد که خود را به بدنه‌ ی کشتی‌ ها چسبانده و به آنها متصل می‌ شوند.

Cliffhouse2
خانه صخره ای و معلق در هوا | cliff house

این خانه چند تکه، بر اساس یک پلان عمودی طرح ریزی شده به طوری که اتاق‌ ها روی هم دیگر قرار گرفته و ثابت شده‌ و در کنار آن به کمک پایه‌ های فولادی به صخره‌ ی پشتیبان نیز اتصال یافته‌ اند. ساکنان از ورودی منزل که در سطح فوقانی صخره قرار گرفته وارد می‌ شوند. در این بخش آسانسور یا راه پله‌ ای تعبیه شده که به تمامی طبقات راه خواهد داشت. همچنین به دلیل محدودیت فضا، هر بخش از خانه مثل اتاق خواب، آشپزخانه و اتاق نشیمن در طبقات مختلف و جدا از یکدیگر قرار می‌ گیرند.

cliff_housee
خانه صخره ای و معلق در هوا | cliff house

در عین حال طراحی داخلی نیز از همین حال و هوا متأثر بوده و سعی بر این است که از حداقل فضا استفاده شود تا منظره‌ ی بیرونی و چشم انداز اقیانوس تحت‌ الشعاع واقع نشود. پائین‌ ترین طبقه خانه به فضای بازی راه دارد که در نوع خود تجربه‌ ای قابل توجه را در اختیار ساکنان قرار می‌ دهد، گویی که بر فراز آب شناور هستند. این ایوان کوچک دارای یک وان جکوزی و یک آشپرخانه‌ ی خارجی است تا حس بهتری را به ساکنان انتقال داده و آنها را در تجمل و شکوه هر چه بیشتر غرق سازد.

با تمامی این تفاسیر به نظر می‌ رسد علی رغم مفهومی بودن این طرح، با نسل جدید خانه‌ های ساحلی آشنا می‌ شویم که تجربه‌ ای کاملا متفاوت را در اختیار انسان قرار می‌ دهند.

منبع : chidaneh.com

بازنشر » berroz.com

خانه صخره ای و معلق در هوا | cliff house

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *