وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

خواص زعفران برای تناسب اندام

خواص زعفران برای تناسب اندام

خواص زعفران برای تناسب اندام

خواص زعفران برای تناسب اندام

زعفران یکی از معروف ترین گیاهان دارویی و خوراکی جهان است که در همه جای دنیا آن را با نام طلای سرخ می شناسند. زعفران رنگ و عطر بی نظیری دارد که علاوه بر کاربرد آن برای آشپزی در صنعت پزشکی نیز استفاده های فراوانی دارد.

از فواید زعفران می توان به بهبود و درمان دردهای بعد از زایمان، درد قائدگی, افسردگی و … اشاره کرد که از دیرباز در طب سنتی مورد استفاده قرار می گرفته است.

خواص زعفران برای تناسب اندام

در طب سنتی چین از این گیاه گران قیمت برای درمان بیماری های روحی و جسمی استفاده می کنند و برای هر بیماری با توجه به نوع بیماری آن دوز مصرفی را برای او در نظر می گیرند. در طب سنتی چین معتقدند که اگر زعفران را به همراه مواد غذایی دیگر مصرف کنند تاثیر بیشتری از خود به جای می گذارد و می تواند به بهبود جذب مواد مغذی موجود در غذا و تسهیل گردش جریان خون کمک کند.

درمان درد دوران قائدگی با زعفران

دردهای دوران ماهانه زنان گاها بسیار موجب اذیت شدن شخص یا حتی مختل شدن زندگی روزمره شخص می شود. در طب سنتی چین برای درمان دردهای دوره پریودی خانم ها زعفران تجویز می شود. تاثیر زعفران در کاهش درد دوران قائدگی اثبات شده است و آن را مانند شربت میل می نمایند که موجب کاهش درد و تاخیر دوره قائدگی می شود.

تاثیر زعفران در کاهش انواع دردها

از دیگر خواص زعفران کاش دردهای ناشی از تصادف و ضربات ناگهانی است که می تواند موجب کاهش درد و تورم در فرد شود. مصرف زعفران می تواند به علت خواص نشاط بخشی و بهبود گردش خون موجب آرام شدن درد و کاهش تورم بیمار شود.

افرادی که به علت بیماری یا اتفاقات دچار ترس یا افسردگی شده اند مصرف زعفران موجب تقویت روحیه فرد می شود و از بدتر شدن روحیه فرد جلوگیری می کند.

تاثیر زعفران در شادتر شدن افراد

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشت این است که هر ماده مغذی حد مجازی برای مصرف دارد که برای زعفران و برای یک فرد 1 تا 3 گرم است و مصرف بیش از حد زعفران خود عوارض جانبی را برای شخص دارد. و مصرف مجاز از این گیاه خوش رنگ موجب افزایش روحیه و نشاط در افراد و خانواده ها می شود.

خواص زعفران برای چاقی

از پیشنهادات طب سنتی برای افرادی که خیلی از افرادی که لاغر هستند و می خواهند به وزن متعادل خود برسند، مصرف زعفران است که با خوش عطر و رنگ کردن غذا موجب افزایش اشتها در فرد می شود و می تواند به رسیدن فرد به وزن ایده آل خود کمک کند.

زعفران برای چه کسانی مضر است؟

همانطورکه اشاره شد میزان مجاز مصرف زعفران برای یک فرد 1 تا 3 گرم است که البته برای کسانی نیز این مقدار می تواند مضر باشد.

مضرات زعفران برای اشخاصی که با مشکل عرق کردن کف دست روبرو هستند مشهود است و می تواند موجب بیشتر عرق دست فرد شود.

یکی دیگر از فواید زعفران اشتها آور بودن آن است که می تواند موجب خوش اشتها شدن فرد شود که این خاصیت برای افرادی که به اضافه وزن دچار هستند مناسب به نظر نمی آید و باعث اضافه وزن و چاقی می شود.

در بعضی افراد خوردن بیش از حد زعفران موجب ایجاد علائمی چون حالت تهوع، درد شکم، افزایش ضربان قلب (به ندرت)، مشاهده خون در مدفوع و غیره می شود که در این حالت بهترین کار مشورت با پزشک است.

در کل دقت نمایید هر ماده غذایی مغذی را نباید بیش از حد نیاز بدن مصرف نمود و میزان نیاز بدن هر شخص با شخص دیگر متفاوت است.

امیدواریم با زندگی درست و استفاده از این مواد طبیعی زندگی سالمتری را همه جامعه تجربه نماید.

خواص زعفران برای تناسب اندام

گردآوری : وب سایت بروز | تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *