وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

تاثیرات عالی شکلات بر پوست در مقابل نور آفتاب

خواص شکلات برای پوست

خواص شکلات برای پوست

خواص شکلات برای پوست

شکلات، یکی از خوردنی‌هایی است که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد و شکلات تلخ سالم‌ترین و مفیدترین نوع آن است. دلیل تلخی شکلات اصل طعم کاکائو است. شکلات از دانه کاکائو به دست می‌آید و بسیار برای بدن مفید است.

بتازگی دانشمندان و محققان آلمانی دریافته‌اند که می‌توان از خواص شکلات برای محافظت پوست از نور خورشید و اشعه‌های مضر آن استفاده کرد. در شکلات میزان فروانی آنتی اکسیدان مانند فلانول است که در کاهش سطح کلسترول بد خون، جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، افزایش سلامت و توانایی سلول‌های مغزی و… سلامت روده‌ها موثر است.

خواص شکلات برای پوست

خواص شکلات برای پوست در برابر نور آفتاب

قرار گرفتن زیاد در مقابل نور آفتاب می‌تواند به پوست شما آسیب جدی بزند، مانند آفتاب سوختگی و ابتلا به سرطان پوست و پیری پوست. همچنین استفاده مداوم از کرم‌های ضدآفتاب و مواد شیمیایی نیز بر روی طبیعت پوست می‌تواند تاثیر منفی بگذارد. با خوردن شکلات پوست شما از ضدآفتابی مخفی پوشانده می‌شود و یک ضد آفتاب طبیعی روی پوست خود دارید.

دقت کنید منظور از شکلات و خواص آن نوع تلخ آن است، چراکه همه این خواص از کاکائو است و کاکائو طعمی تلخی دارد، که با افزودن شکر و تبدیل آن به شکلات بسیاری از فواید آن از بین می‌رود. در حال حاضر مشغول تحقیق برای ساخت نوع جدیدی از شکلات‌ها هستند که مواد مفید و خواص کاکائو در آن حفظ شود.

خواص شکلات برای پوست

 

بر خلاف تصور عامه مردم نباید فقط مراقبت از پوست را مختص به فصل‌های گرم کرد، چراکه پوست صورت در فصل‌های دیگر نیز در معرض این آسیب‌های نور خورشید است.

با توجی به تحقیقات صورت گرفته دانشگاه هنریخ هینHeinrich Heine” واقع در شهر دوسلدورف “Düsseldorf” آلمان، که بر روی 24 خانم بزرگسال انجام پذیرفت و به آنها نوشیدنی‌های حاوی شکلات میدادند، مشخص شد هنگامی که آنها جلوی نور خورشید قرار گرفتند میزان آسیب دیدگی و قرمزی پوست آنها بسیار کمتر از حالت عادی بوده است.

با توجه به نتایج این تحقیقات، کارشناسان آن توصیه می‌کنند روزانه ده گرم شکلات تلخ میل کنید، تا علاوه بر بهرمندی از خواص شکلات تلخ مانند زیبایی و جوانی صورت، به مراقبت از پوست در برابر نور خورشید بپردازید.

در کنار رعایت‌هایی مانند استفاده از کرم ضد آفتاب اصل، عینک آفتابی، کلاه و لباس مناسب می‌توان از خوردنی‌هایی مثل شکلات و کلم بروکلی برای محافظت پوست در برابر اشعه‌های خورشید خود را به طور کامل آماده کنید.

گردآوری : وب سایت بروز»پزشکی و سلامت»تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *