وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

خواص کران بری | لاغری با کران بری

خواص کرن بری, دمنوش کران بری

خواص کرن بری | لاغری با کران بری

خواص کرن بری, دمنوش کران بری

کران بری یا کرن بریcranberry” میوه‌ای کوچک و قرمز رنگ است و خواص بیشماری دارد به ویژه برای کاهش وزن و لاغر کردن. طبع کرن بری سرد است و مزه میوه کرن بری ترش و شیرین (ملس) که غالبا ترشی بر شیرینی چیره می‌باشد. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است و موجب چربی سوزی در بدن می‌شود. در این مطلب با خواص کرن بری و نحوه لاغری با کران بری آشنا می‌شوید.

خواص کران بری

خواص کرن بری, دمنوش کران بری

امروزه خواص درمانی کرانبری به ویژه در لاغری در تحقیقات ثابت شده است.

مهمترین خواص کران بری

  • معالجه عفونت معده
  • پیشگیری از ابتلا به عفونت و سنگ کلیه
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی
  • کاهش خطر ابتلا به پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه از طریق کاهش عفونت‌های باکتریایی در دهان

خواص کرن بری, دمنوش کران بری

خواص کران بری برای دستگاه گوارش

تحقیقات علمی ثابت کرده است که مصرف میوه کران بری مانع چسبیدن باکتری پیلوری به سلول‌های مخاط معده شده و موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری می‌شود. همچنین موجب کاهش سطح مصرف آنتی بیوتیک‌ها برای درمان عفونت معده می‌شود.

خواص کرن بری برای لاغری – کرن بری و لاغری

کران بری غنی از ویتامین C، اسید سیتریک، بنزوئیک اسید، فلاونوئیدها و تانن‌ها است. تانن‌های فشرده‌ای که در میوه کرن بری وجود  دارد از فرآیند اکسیداسیون کلسترول‌های بد جلوگیری می‌کند. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است که متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و موجب افزایش چربی سوزی طبیعی بدن می‌شود.

چای کرن بری, خواص چای کرن بری, کرن بری نیوشا

خرید چای کرن بری – خرید دمنوش کران بری

طریقه مصرف کرن بری برای لاغری

معمولا این میوه را بصورت تازه مصرف می‌کنند. البته کران بری را مانند انواع توت، خشک کرده و بصورت خشک مصرف می‌کنند. چای کران بری هم برای لاغری مفید است. نحوه درست کردن چای کران بری به اینصورت است که تعدادی میوه خشک شده آن را در آب جوش ریخته و بگذارید تا دم بکشد.
برای لاغر شدن، روزانه یک تا دو فنجان چای کران بری مفید و موثر است. امروزه در بازار بسته‌های آماده چای کران بری به فروش می‌رسد. لازم به ذکر است که برای لاغری، فقط چای کافی نیست و باید از رژیم غذایی متعادل و ورژش و تحرک کافی نیز استفاده کنید تا نتیجه سریع‌تر و بهتری بگیرید.

خواص کرن بری, دمنوش کران بری

از دیگر خواص کرن بری (کران بری)

بهترین میوه برای بیماران آسم کرن بری است.

یکی از بهترین میوه‌های مفید برای درمان عفونت مجاری ادراری میوه کرن بری است.

برای تنظیم فشار خون و گردش خون و میزان سطح لیپید خون کرن بری بسیار تاثیرگذار است.

از دیگر فواید کرن بری پیشگیری و درمان سنگ کلیه است که مانند یک ضد باکتری عمل کرده و با تاثیرگذاری بر روی پ هاش (PH) ادرار از ابتلا به عفونت کلیه و پیشگیری و در درمان آن موثر است.

خواص دمنوش کرب بری موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و در سلامت و تقویت دستگاه گوارش و قلب و عروق بسیار تاثیر گذار است.

چای کرن بری (کران بری) موجب کاهش پوسیدگی دندان و بیمارهای لثه می‌شود و باعث برطرف شدن پلاک دندان‌ها و باکتری‌های مابین حفره دندان‌هاست.

مضرات کرن بری

  1. مصرف بیش از 5 فنجان آب کرن بری در روز توصیه نمی شود.
  2. افراد مبتلا به سنگ کلیه قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند
  3. خانم های باردار و شیرده قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند.
  4. افرادی که به آسپرین حساسیت دارند، از مصرف این چای خودداری کنند چون کرن بری مقادیر زیادی اسید سالیسیلیک دارد که ترکیبی مشابه آسپرین است.

گیاه شناسی کرن بری

کرن بری داراری خواص زیادی است و به صورت درخچه‌های کوتاه می‌‌روید که دارای برگ‌های ریز و همیشه سبز است. میوه کرنبری از برگ های خودش بزرگتر است و در ابتدا رنگی سفید دارد که وقتی کاملا رسیده می شوند به رنگ قرمز تغییر رنگ می‌دهند.

در آمریکا و کانادا کرنبری شکلی تجاری دارد و به صورت تازه مصرف می‌شود و همچنین برای تهیه آب میوه و سس، مربا، چای و  دمنوش و به صورت خشک شده (کرانبری خشک) استفاده می‌شود.

گردآوری اختصاصی : وب سایت بروزگیاهان دارویی – تناسب اندام

خواص کرن بری خشک, كرن بري در ايران, مضرات کرن بری, نام دیگر کرنبری, کرن بری و لاغری, طبع کرنبری, خرید کرن بری تازه, قیمت کرن بری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *