وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

خواص گردو و تاثیر بر روی کیفیت اسپرم مردان | مشکلات ناباروری زوج ها

خواص گردو مشکلات ناباروری

تحقیقات اخیر در دانشگاه کالیفرنیا نشان می‎دهد مصرف روزانه 75 گرم گردو، بقا، حرکت و ویژگی‎های ظاهری اسپرم را در مردان 21 تا 35 ساله بهبود می‎بخشد. تقریبا 70 میلیون زوج در سراسر دنیا با مشکل ناباروری مواجه هستند. حدود 30 تا 50 درصد این موارد به دلیل اختلالاتی است که به مرد مربوط می‎شود، در برخی مطالعات مشخص شده است که کیفیت اسپرم مردان به دلیل آلودگی، شیوه زندگی نامناسب و رژیم‎های غذایی ناسالم کاهش یافته است.

خواص گردو مشکلات ناباروری

تاثیر افزایش اسیدهای چرب غیر اشباع که برای بلوغ اسپرم و عملکرد غشای آن ضروری هستند، بر روی کیفیت اسپرم مردان جوان مورد مطالعه قرار گرفت. بهترین منابع اسیدهای چرب غیر اشباع روغن ماهی و یا مکمل‎های آن، دانه کتان و گردو هستند، گردو سرشار از آلفالینولنیک اسید (ALA) بوده و یکی از بهترین منابع گیاهی اسیدهای چرب امگا 3 به شمار می‎رود.

در مطاله‎ای که اخیرا انجام شده است، 117 مرد سالم 21 تا 35 ساله شرکت کردند، این افراد به دو گروه تقسیم شدند. 58 نفر از مغزهای گیاهی به‎ویژه گردو استفاده نکردند و به 59 نفر دیگر روزانه 75 گرم گردو داده شد. تحقیقات قبلی نشان داده بود که 75 گرم گردو، مقداری است که موجب تغییر در سطح چربی‎های خون می‎شود اما معمولا تغییری در وزن افراد سالم ایجاد نمی‎کند.

نتایج نشان داد در گروهی که گردو مصرف کرده بودند، سطح اسیدهای چرب امگا- 3 افزایش قابل توجهی داشت و بقای اسپرم، حرکت و خصوصیات ظاهری آن بهبود یافت و در گروهی که گردو مصرف نکرده بودند، هیچ تغییری ایجاد نشد.

منبع : به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از ایسنا

گردآوری و بازنشر » berroz.com

خواص گردو و تاثیر بر روی کیفیت اسپرم مردان | مشکلات ناباروری زوج ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *