وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

درمان دندان درد در خانه و به روش طب سنتی

Toothache
درمان دندان درد در خانه و به روش طب سنتی

دکتر سمانه موهبتی – متخصص طب سنتیدندان دردهای شدید و ناگهانی یکی از ناراحتی هایی است که معمولا همه افراد حداقل یکبار آن را تجربه کرده اند.

هنگام دندان درد، فرد نمی تواند غذا بخورد و صحبت كند و سعی می كند هرطور شده درد را تسكين دهد. مسلما مراجعه به دندانپزشك و درمان قطعی راه حل نهايی است اما می توان با استفاده از طبيعت و مواد طبيعی و تا زمان مراجعه به دندانپزشك نيز موقتا درد را بدون مصرف مسكن آرام كرد.

روغن ميخك را روي دندان‌ها و يا لثه‌هاي خود بماليد. ميخك نه تنها میتواند درد را آرام ‌كند بلكه خاصيت ضدعفونيی كنندگی هم دارد و مي‌تواند از عفونت دندان جلوگيري كند.

روزانه 3 بار سير بجويد. سير سبب قطع شدن درد دندان می شود و علاوه بر آن باكتری ها را از بين می برد.

می توانيد سير له شده را با مقداري نمك و كره بادام‌زميني مخلوط كنيد و آن را روی دندان ها فشار دهيد. اين مخلوط را حداقل 30 دقيقه روي دندان های خود قرار دهيد.

چند قطره عصاره وانيل را روي قسمت‌هاي دردناك دندان بچكانيد. اگرچه وانيل عفونت دندان را از بين نمی برد ولی اين فرصت را به شما مي‌دهد تا درد ناگهاني دندان تان را كنترل كنيد.

مقداری يخ روی قسمت‌های دردناك دندان های خود بگذاريد. البته كاهش درد به وسيله يخ به منشأ بروز دندان درد بستگی دارد. يخ ممكن است با بی حس كردن قسمتی از دندان، درد و ورم آن را كاهش دهد.

30 قطره اسانس نعناع را با يك چهارم ليوان آب مخلوط كرده و از آن به عنوان دهانشويه استفاده كنيد. 3 بار در روز و هردفعه حداقل 30ثانيه دهانتان را با آن بشوييد. نعناع خاصيت ضد‌تورم و ضد عفونی كنندگی دارد و برای تسكين درد بسيار مناسب است.

روش طبيعي ديگر براي خلاصی از دندان درد، استفاده از ليموترش است. ليموترش حاوي ويتامين «ث» است و می تواند عفونت را كنترل كند. مقداری آب ليموترش را روي دندان بريزيد تا درد آن ساکت شود.

از مصرف هر نوع ماده غذای كه سبب تحريك دندان درد می شود پرهيز كنيد. گير كردن غذا بين دندان ها باعث بروز درد در دندان خراب می شود. لذا بعد از خوردن غذا، بين دندان ها را با نخ دندان پاك كنيد و بعد از آن، با آب نمك، دهان را شست‌وشو دهيد.

مقداری پياز خرد شده را روی دندان خود بگذاريد و منتظر شويد تا درد آن تسكين پيدا كند، سپس قطعه ديگري از پياز خرد شده را روي دندان خود بگذاريد و قطعه قبلي را دور بيندازيد. پياز يك آنتي‌بيوتيك طبيعي محسوب می شود.

زنجفيل گياهي است كه مانند آسپرين عمل مي‌كند و يك مسكن فعال محسوب می شود. اگر پودر زنجفيل را با آب مخلوط كنيد برای تسكين درد دندان بسيار مؤثر است. پنبه‌اي را به اين خمير آغشته كنيد، آن را فشار دهيد تا آب اضافي خارج شود و سپس آن را روي دندان دردناك و نه لثه بگذاريد. عملكرد آن به اين نحو است كه زنجفيل، پوست آن قسمت را تحريك كرده و خون را به سمت پوست می كشاند و التهاب را كم می كند.

بيشتر از 1600 سال است كه كنجد برای تسكين درد دندان در چين كاربرد دارد. كنجد حاوي تركيباتي است كه درد را بهبود مي‌بخشد. خواص كنجد شبيه آسپرين است و مانند مسكن عمل می كند. اين دانه‌ها براي تسكين درد دندان بسيار مؤثر هستند.

تهيه مرهم آن بسيار ساده است و نياز به مواد زيادي ندارد. ظرف آبي را روي حرارت بگذاريد تا جوش بيايد و سپس دانه های كنجد را در آن بريزيد. براي هر مقدار كنجد 2برابر آب لازم هست. براي اينكه تركيب تأثير بهتری داشته باشد، بايد منتظر شد تا نيمی از آب تبخير شود. مرهم را مستقيما روی قسمت دردناك بگذاريد.

استفاده از مرهم خاك رس نيز براي درمان دندان درد مفيد است. براي تهيه اين مرهم، ظرفي انتخاب كنيد كه فلزي يا پلاستيكي نباشد. خاك رس را همراه با آب در آن بريزيد. با يك قاشق چوبي آن را به هم بزنيد تا خمير نرمي درست شود. مرهم آماده است و مي‌توانيد آن را روي گونه، جايي كه احساس درد داريد به‌مدت حدود يك ساعت بگذاريد. زماني كه خاك رس خشك شد، نگهداري طولاني‌مدت آن بي‌فايده است. طي روز، گذاشتن مرهم روي موضع را با فاصله انجام دهيد. اگر در قسمت‌هاي مختلف احساس درد داريد، ‌نبايد مرهم را در يك زمان روي همه بگذاريد. اين مرهم درد را موقتا تسكين مي‌دهد اما ممكن است دوباره عود كند، به همين دليل بايد چندبار اين كار را تكرار كنيد.

منبع : hamshahrionline.ir
گردآوری و بازنشر » berroz.com

درمان دندان درد در خانه و به روش طب سنتی

2 پاسخ

  1. سلام عزیزای دلم یه راه حل بهتون نشون میدم کاری میکنه کارستون.بگو خوب: سه قاشق چایخوری دارچین پور شده رو بریزید داخل یک استکان بعدا پنج قاشق چایخوری عسل را اضافه کنید(اگه عسل طبیعی باشه ظرف 15دقیقه جواب میده)بگو خوب: حالا خوب هم بزنید تا عسل و دارچین مخلوط بشن و یک مخلوط قهوای رنگ به دست بیاد(یک دقیقه هم بزنید کافیه ) حالا به اندازه یک نخود از مخلوط بردارین بزارید روی جای دندان درد تون .وقتی آب شد و چیزی روی دندان نموند دوباره تکرار کنید در زمان خیلی کوتاه دندان درد شما تسکین می یابد. موفق باشید.
    التماس دعا هم برای من وهم برای دکتر جمشید خدادادی کسی که این روش را از ایشان یاد گرفتم سوالی هم داشتید اینم ایمیلم:rostami.reza.rr@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *