وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

درمان دیابت با شوید

درمان دیابت با شوید

درمان دیابت با شوید | داروی طبیعی برای درمان دیابت نوع 2

Diabetes

بیماری قند خون یا دیابت نوعی اختلال در بدن است که با ایجاد مشکل در سوخت و ساز قند و تولید انسولین در بدن ایجاد می‌شود. دیابت به 4 نوع: دیابت نوع 1، دیابت نوع 2، دیابت حاملگی و دیابت متفرقه تقسیم بندی می‌شود. دیابت نوع 2 که بیشتر در بزرگسالان و به علت وزن بالا و چاقی رخ می‌دهد که 90-85 درصد از کل مبتلایان به این بیماری را تشکیل می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030، حدود 439 میلیون نفر به بیماری دیابت مبتلا شوند.

درمان دیابت با شوید

تنها نخوردن قند و شیرینی برای بیماران دیابتی کافی نیست. برای کنترل قندخون باید وعده های خوراکی خود را به 6 وعده تقسیم کنند. 3 وعده خوراکی اصلی (صبحانه، ناهار و شام) که باید سر ساعت مصرف شوند و سه میان وعده توصیه می‌شود. برای استفاده از مواد خوراکی حاوی قند در وعده‌های اصلی، مردان 4 تا 5 واحد و زنان 3 تا 4 واحد نباید بیشتر استفاده کنند و 1 تا 2 واحد نرمال است.

در تحقیقات دانشکده پرستاری و مامایی زابل که در آن به بررسی تاثیر مصرف گیاهان دارویی بر دیابت نوع دو و بر روی 60 بیمار (سن 15 تا 65 سال) انجام شده مشخص شده است که مصرف قرص شوید تاثیر زیادی در  کاهش قند خون ناشتا دارد.

در این تحقیق ابتدا از بیماران دیابتی آزمایش قند خون ناشتا گرفته شد، و آنها را به دو قسمت 30 تایی تقسیم کردند و به مدت 6 هفته تحت آزمایش قرار گرفته شدند. گروه اول بعد از صرف هر وعده خوراکی یک قرص شوید 500 میلی‌گرمی می‌خوردند، و گروه دوم فقط از دارونما استفاده کردند. نتایج حاصله از این تحقیق بسیار جالب بود، و قرص شوید به صورت چشمگیری در کاهش قند خون بیماران تاثیرگذار بود.

درمان دیابت با شوید

درمان دیابت با شوید

به گفته محققان این دانشکده قرص گیاه شوید با تاثیرگذاری بر جذب گلوکز موجب کاهش قند خون می‌شود. ترکیبات آنتی اکسیدانی شوید موجب کاهش جذب گلوکز از طریق روده‌ها می‌شود و همچنین در ترمیم سلول‌های بتای آسیب دیده و ترشح انسولین نقش موثری دارد.

با توجه به نتایج حاصل شده از این تحقیقات، امید به تولید داروهای گیاهی برای درمان دیابت و کاهش هزینه‌های چشمگیر درمان های دارویی دیابت بیشتر می‌شود.

گیاه شوید دارای خواص زیادی است که در طب سنتی برای درمان بیماری های مختلف آن را توصیه می کنند.

درمان دیابت با شوید | داروی طبیعی برای درمان دیابت

درمان دیابت با شوید

از جمله خواص شوید :

منبع : وب سایت بروزتغذیه سالمبیماری ها

داروی جدید درمان قطعی دیابت, درمان گیاهی قند خون بالا, داروی گیاهی جدید دیابت, درمان قطعی دیابت با بامیه, جدیدترین داروی گیاهی دیابت, درمان دیابت بدون دارو, درمان دیابت نوع 2 با طب سنتی, درمان قطعی دیابت با طب سنتی

 درمان دیابت با شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *