وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

راهکارهایی برای درمان سرماخوردگی شدید و گلودرد

درمان سرماخوردگی شدید و گلودرد

درمان سرماخوردگی شدید و گلودرد

درمان سرماخوردگی شدید و گلودرد

سرماخوردگی یکی از بیماری‌های متدوال ویروسی است که همه افراد در طول دوران زندگی خود بارها به آن مبتلا می‌شوند. تا کنون 200 نوع ویروس سرماخوردگی شناسایی شده. فصل‌های زمستان، اوایل پاییز و بهار بیشترین سرماخوردگی اتفاق می‌افتد که هیچ نوع درمان قطعی برای سرماخوردگی وجود ندارد مگر کمک به بهبود علائم‌های مختلف آن مانند، آب ریزش بینی، گلودرد و خلط گلو و خلط سینه و غیره.

درمان سرماخوردگی شدید و گلودرد

درمان سرماخوردگی از طریق قرص، شربت و آمپول‌ها علاوه بر تاثیرات سریع، اثرات بدی هم دارند. آنتی هیستامین‌ها که برای متوقف کردن آبریزش بینی کاربرد دارند، آموکسی سیلین “Amoxicillin” برای چرک خشک کن و آمپول پنی سیلین که می‌توانند به خوب شدن سرماخوردگی کمک کند. ولی خوب مقاومت بدن با استفاده از این داروها از دست می‌رود و این یعنی ضعیف شدن سلول‌های بدن و وابستگی به دارو برای مقابله با بیماری‌ها را به همراه دارد، در نتیجه بدن همیشه آماده پذیرش بیماری‌هاست با کمترین مقاومت!.

سرماخوردگی معمولا بین 5 تا 7 روز خودش از بین می‌رود ولی گاها تا 25 روز نیز ادامه دارد بویژه در کودکان و می‌تواند شدیدتر شود.

برای درمان سرماخوردگی شدید می‌توانید از یک درمان طبیعی استفاده کنید، که به بدن برای بدست آوردن سلامتیش کمک می‌کند.

درمان سرماخوردگی در منزل

در طی سه روز از این رژیم پیروی کنید تا منجر به درمان سرماخوردگی شدید و همچنین درمان گلودرد شدید شما شود.

  • هر روز صبح یک قاشق عسل طبیعی بخورید.
  • بعد از صبحانه یک مشت پونه کوهی و یک قاشق سیاه دانه را که به مدت زمان نیم ساعت جوشانده‌اید و عصاره بدست آمده را با یک قاشق عسل مخلوط کرده‌اید میل کنید.
  • در روز 2 بار یا بیشتر از ترکیب عسل و آب لیمو با آب ولرم استفاده کنید.
  • نهار و شام سوپی بخورید که از ادویه جاتی مانند فلفل, دارچین و … سیر و پیاز است و همچنین مقدار کمی قارچ یا سویا درست شده است.
  • میوه بخورید و بیشتر آنهایی که ویتامین C دارند.
  • قبل و بعد از خواب با غرغره کردن آب نمک ولرم، از ایجاد خلط و گرفتگی بینی پیشگیری کنید.
  • روزانه بخور کنید. روغن اسطوخودوس برای اینکار عالیست.

این روش درمانی موجب درمان سخت‌ترین عفونت‌ها بدون استفاده از قرص و شربت‌های سرماخوردگی یا آمپول می‌شود. با این روش میکروب و ویروس‌ها میمیرند چراکه نم‌ توانند تغذیه کنند و زنده بمانند.

درمان سرماخوردگی شدید و گلودرد

هنگام سرماخوردگی شدید چه غذاهایی نباید بخوریم

در طول دوره بیماری یکسری غذاها موجب ماندگاری و دوام بیشتر ویروس، قارچ و باکتری‌ها می‌شوند، که نباید مصرف شوند.

  • تمامی گوشت‌ها مانند مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ، سوسیس و کالباس و …
  • فرآورده های لبنی مانند شیر، پنیر و خامه
  • قند و شکر
  • شکلات و کاکائوها
  • آگار، که در شیرینی‌پزی کاربرد دارد و یک ماده که از ترکیب دو جلبک با آب ایجاد می‌شود است، که تبدیل به یک ماده‌ی ژله‌ای در شیرینی دانمارکی می‌شود.

مواد بالا سبب  رشد و تغذیه میکروب، قارچ و باکتری‌هاست و موجب می‌شود رشدشان سریع‌تر شود و همین موضوع موجب افزایش طول سرماخوردگی می‌شود.

منبع : وب سایت بروزبیماری‌هاپزشکی و سلامت

درمان سرماخوردگی در منزل، درمان گلو درد با طب سنتی، درمان سرماخوردگی با عسل و آبلیمو، درمان سرماخوردگی ویروسی، بهترین قرص برای سرماخوردگی، درمان فوری سرماخوردگی، درمان سریع سرماخوردگی و گلودرد، داروی گیاهی سرماخوردگی، بهترین آمپول برای درمان سرماخوردگی، بخور پیاز برای سرماخوردگی، آمپول سرماخوردگی چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *