وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

راز چاق شدن انسان از نظر دانشمندان

راز چاق شدن انسان از نظر دانشمندانراز چاق شدن انسان از نظر دانشمندان

راز چاق شدن انسان از نظر دانشمندان

راز چاق شدن انسان از نظر دانشمندانراز چاق شدن انسان از نظر دانشمندان

مشکل چاقی و تناسب اندام یکی از بزرگترین خطرات زندگی های ماشینی امروزه است که سلامتی بسیاری از انسان ها را به خطر انداخته و زمینه ساز ابتلا به بسیاری از بیماری ها برای افراد شده است. علاوه بر خطرات احتمال ابتلا به بیماری ها موجب ناراحتی روحی و شخصیتی افراد می شود که نمی توانند ظاهری زیبا و آراسته داشته باشند.

دانشمندان متوجه شدند كه چگونه يك ژن كه ارتباط آن از مدت ها پيش با چاقي مشخص شده است مي تواند انسان را با افزايش حس گرسنگي چاق كند.
واريان معمولي ژن FTO كه از هر شش نفر، يكي را تحت تاثير قرار مي دهد احتمال چاق شدن را ۷۰ درصد افزايش دهد اما تا اكنون دانشمندان نمي دانستند كه اين ژن چگونه اين كار را انجام مي دهد.

راز چاق شدن انسان از نظر دانشمندان

اكنون گروهي از محققان انگليسي با استفاده از يك سري آزمايشات متوجه شده اند كه افراد داراي اين واريان ژني نه تنها سطح هورمون گرسنگي (گرلين) در خونشان بيشتر است بلكه حساسيت مغزشان به اين ماده شيميايي نيز بالاتر است.

چاق شدن, تناسب اندام

اين كشف به دنبال مطالعه نمونه هاي خون افراد مورد مطالعه پس از صرف غذا ، بررسي تصاوير ام.آر.آي مغزي آنها و مطالعات پايه سلولي كه توليد گرلين را در سطح مولكولي مورد مطالعه قرار مي دهد، بدست آمد.

محققان گفتند: نتيجه حاصله از اين مطالعه مي تواند روش هاي درماني جديد موثري را براي چاقي ارائه دهد.
يك مطالعه كه پيش از اين انجام شده بود، نشان داده است كه مي توان سطح گرلين را با مصرف يك رژيم غذايي مملو از پروتيين كاهش داد.

محققان مي گويند: ژن FTO تنها بخش كوچكي از همه گيري چاقي را شامل مي شود اما يافته اخير گام مهمي در جهت كشف عوامل مختلف درگير به شمار مي رود.

شيوع چاقي در سراسر جهان با نرخ هشدار دهنده اي در حال افزايش است و كشورهاي توسعه يافته و كشورهاي در حال توسعه، هر دو درگير اين معضل شده اند.

چاقي يك عامل خطر ساز مهم براي ابتلا به ديابت، بيماري قلبي و برخي سرطان ها به شمار مي رود.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهاني، دستكم ۸/۲ ميليون بزرگسال هر سال در نتيجه داشتن اضافه وزن و يا چاقي جان خود را از دست مي دهند و بيش از ۴۰ ميليون كودك زير پنج سال در سال ۲۰۱۱ داراي اضافه وزن بودند.

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]راههای چاق شدن کل بدن, چاق شدن بدن در یک هفته, چاق شدن در عرض یک هفته, راه های چاق شدن افراد لاغر, چاق شدن سریع بدن, چاق شدن با داروهای گیاهی, برنامه غذایی برای چاق شدن بانوان, عرقیات گیاهی برای چاق شدن[/box]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *