وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

رفع گرفتگی صدا در طب سنتی | خواص خاکشیر

sisymbrium irio juice
رفع گرفتگی صدا در طب سنتی | خواص خاکشیر

یک متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه خاکشیر صدا را صاف و رسا می‎کند, تدابیر رفع گرفتگی صدا را تشریح کرد. غلامرضا کردافشاری درباره رفع گرفتگی صدا اظهار داشت: افرادی که صدایشان گرفته است باید بدن خودشان را گرم نگه دارند.

به گفته وی این افراد سینوس‎ها و پیشانی خود را با روغن زیتون, بابونه و کنجد روغن مالی کنند که این کار به بهبودی آنها کمک می‎کند. من تاکید بیشتر می‎کنم که این افراد از مصرف غذاهای نفاخ مانند حبوبات پرهیز کنند حتی پرتقال و نارنگی در این فصل توصیه می‎کنم مصرف نشود.
این متخصص طب سنتی افزود: توصیه می‎کنم غذای چرب, آب یخ, ترشی و غذاهای آماده مصرف نکنند. آب جوش و عسل با چند قطره لیمو ترش مصرف کنند که به بهبودی صدایشان کمک می‎کند.
کردافشاری بیان داشت: غذاهای چرب, تند, شور و غذاهای غلیظ مثل ماکارونی و الویه ، سالاد و ماست را نخورند. غذاهای بخارانگیز و بخار دار مثل ترتیزک یا شاهی ، تره و ترب را هم پرهیز کنند؛ موادغذایی بخار دار مانند سیر و پیاز در این مدت مصرف نکنند.
وی ادامه داد: غذاهای خمیری مانند پیتزا و لازانیا و ماکارونی مصرف نکنند و در این مدت از غذاهای ساده مانند حریره بادام, سوپ‎های ساده و آش‎های ساده مصرف کنند.
این متخصص طب سنتی بیان داشت: روغن مالی روی حنجره با روغن بابونه و شوید که روغن‎های محلل, تحلیل برنده و نرم کننده هستند می‎توانند از روغن زیتون و کنجد هم در این ناحیه استفاده کنند. مرتب روزی 7 یا 8 با ر روغن مالی کنند که حنجره آماده, نرم و گرم و پرتوان پر طنین باشد.
کردافشاری افزود: خاکشیر هم صدا را صاف می‎کند و خون را پاکسازی کرده و خوردن خاکشیر با شیر مفید است چرا که صدا را نیکو و صاف می‎کند.

منبع : خبرگزاری تسنیم
گردآوری و بازنشر » berroz.com

رفع گرفتگی صدا در طب سنتی | خواص خاکشیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *