وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

ستاد کل نیروهای مسلح هشدار داد: آمريکا از «خط قرمزهای سوريه» عبور نکند * Syrian red lines

ستاد کل نیروهای مسلح هشدار داد: آمريکا از «خط قرمزهای سوريه» عبور نکند * Syrian red lines

به گزارش سرویس سیاسی جام، مقام‌های ديپلماتيک و نظامی ايران اعلام می‌کنند حمله شيميايی اخير در سوريه، کار شورشیان بوده است و آمريکا در صورت حمله به اين کشور، با «پيامدهای» آن مواجه خواهد شد.

تعدادی از دولت‌های غربی مانند انگلیس اعلام گفته اند که دولت سوريه عامل حمله شيميايی اخير بوده و وزير امور خارجه فرانسه هم گفته در صورت تاييد اين ادعا بايد از «زور» در سوريه استفاده کرد.

باراک اوباما، ریيس جمهوری آمريکا نيز روز شنبه دوم شهريور، در جلسه‌ای با مشاوران ارشد امنيتی و نظامی خود، گزينه‌های مرتبط با سوريه را بررسی کرد.
رادیو فردا می نویسد: « يک فرمانده ارشد نظامی جمهوری اسلامی  به آمريکا هشدار داد از «خط قرمزهای سوريه» عبور نکند.»

به گزارش رادیو فردا به نقل از فارس، سردار سيدمسعود جزايری، معاون ستادکل نيروهای مسلح ايران، گفته است که عبور از اين خط قرمزها «پيامدهای شديدی» برای کاخ سفيد در پی خواهد داشت.

به نوشته سایت رادیو فردا، ايران از ابتدای آغاز بحران سوريه در حدود ۲۹ ماه پيش در کنار روسيه، بزرگترين متحد دولت بشار اسد بوده و بارها درباره حمله به اين کشور هشدار داده است.

آقای جزايری تاکيد کرده «هر يک از همدستان امريکا و رژيم صهيونيستی در جنگ تروريستی عليه سوريه با مشکلاتی مواجه شده‌اند و کسانی که بر دامنه اين آتش می‌افزايند از انتقام ملت‌ها در امان نخواهند بود.»

این مواضع در زمانی گرفته می شود که چاک هيگل، وزير دفاع آمریکا، گفته بود که آرايش نيروهای دريايی آمريکا در آب‌های دريای مديترانه در نزديکی به سوريه به‌ گونه‌ای است که اگر ریيس جمهوری اين کشور تصميم به عمليات نظامی درباره سوريه بگيرد، پنتاگون آمادگی لازم برای انجام آن را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *