وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

چرا بیدار شدن از خواب کار سختی است ؟

سخت بیدار شدن از خواب

سخت بیدار شدن از خواب

سخت بیدار شدن از خواب

بدن انسان برای ریکاوری خود نیاز به استراحت و خواب دارد. خوب نخوابیدن یکی از مشکلات بزرگی است که می‌تواند تمام روز یک فرد را خراب کند. خوب نخوابیدن بر روی خوب غذا نخوردن و حتی خلق و خوی فرد تاثیر مستقیم می‌گذارد. هر فرد عادی به 7 تا 8 ساعت خواب در طول شب نیاز دارد و حدود 62 درصد از مردم بین 15 دقیقه تا یك ساعت زمان احتیاج دارند تا به طور كامل هوشیاری خود را به دست بیاورند و آماده انجام كارهای روزانه خود شوند.

بدن انسان علاقه و واکنش زیادی به برنامه‌ریزی نشان می‌دهد، یعنی وقتی شما سر یک تایم مشخص بیدار شوید در چند روز، برای باقی روزها خود بدن این کار را انجام می‌دهد بدون اینکه شما با صدای ساعت زنگدار بیدار شوید. پس بهتر است یک ساعت مشخص برای خوابیدن و بیدار شدن داشته باشیم و از روز بعد نهایت استفاده را داشته باشیم با انرژی کامل و حواس جمع.

سخت بیدار شدن از خواب

علت خواب سنگین

دو دلیل وجود دارد که می تواند عامل سخت بیدار شدن از خواب باشد.

1- خستگی، اگر در شب های قبل 7 تا 8 ساعت نخوابیده اید برای روز بعد بدن بیشتر به استراحت نیاز دارد.

2- به هم ریختن ریتم طبیعی بدن، در این حالت به علت مشکلات روحی یا مصرف دارو یا مشکلات تغذیه، تعادل درونی بدن به هم میریزد و شما نمی توانید به درستی بخوابید و مدام خواب آلود هستید.

 

سخت بیدار شدن از خواب

نخوابیدن دوباره

به اعتقاد متخصصان خوابیدن دوباره بعد از بیدار شدن سر تایم همیشگی بدترین کاری است که فرد می تواند انجام دهد. علت این موضوع را باید در نیاز بدن به ساعات قبل از بیداری جست‌وجو كرد كه در آن ما برای بیدار شدن از خواب آماده می‌ شویم. در حین ساعات آماده‌ سازی خواب انسان سبك‌ تر می‌شود تا بتواند راحت‌ تر از خواب بلند شود.

اما اگر شما بعد از بیدار شدن، باز هم بعد از شنیدن صدای زنگ ساعت، آن را خاموش كرده و بخوابید، ممكن است خواب شما عمیق شده و باز هم به مراحل قبل از آماده‌ سازی باز گردید. شما قرار نیست در حین خواب عمیق از خواب بیدار شوید، بلكه خواب شما باید به تدریج سبك شده و سپس در مرحله آخر آماده‌ سازی چشمان خود را باز كنید.

تاثیر نور در خانه بر خواب

بر اساس تحقیقات کارشناسان کنار زدن پرده‌ها و استفاده از نور خورشید و روشن شدن خانه به زودتر سرحال شدن کمک بسیاری می‌کند، و بهتر است بجای تمرکز در فضای تاریک برای بیدار شدن، که در بیشتر مواقع به خوابیدن‎های مکرر ختم می‎شود و موجب این می‎شود كل روز احساس كسلی، سرگیجه، ناهوشیاری و خواب‌ آلودگی داشته باشید؛ با داشتن یکزمان مشخص برای بیدار شدن در صبح این اجازه را به خواب ندهیم که مداوم ما را ترغیب به دوباره خوابیدن کند.

 

سخت بیدار شدن از خواب

برخی جغدند، بعضی‌ مرغ

بیش از ده درصد مردم خواب شان شبیه مرغ و خروس است. آنها خیلی زود می خوابند و خیلی زود از خواب برمی خیزند. سایر افراد مثل جغد زندگی می‌ کنند، شب زنده دارند و صبح ها می خوابند. اکثر مردم حالتی بینابین دارند. برخی از افراد برای زندگی کردن در روز ساخته نشده اند، آنها در روز گیج، کند، عصبی و کج خلق اند. اما بعضی اشخاص مثل فنر از رختخواب پا می شوند و کار کردن را شروع می کنند. دانشمندان معتقدند این تفاوت‌ ها کاملا ژنتیکی است و می‌ توان رفتار های مشابه را بین والدین، خواهران و برادران و اقوام مشاهده کرد.

بازنشر » berroz.com – سخت بیدار شدن از خواب

علت خواب سنگین, چگونه صبح زود راحت بیدار شویم, درمان خواب سنگین در طب سنتی, سخت بیدار شدن ازخواب در صبح, بیدار شدن به موقع از خواب, بیدار شدن برای نماز صبح, علت بیدار شدن صبح زود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *