وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

طالبان * استفاده طالبان از زنان آرپی‌جی زن +عکس

طالبان * استفاده طالبان از زنان آرپی‌جی زن +عکس

یک ویدئو که زنانی برقع پوش را در یک اردوگاه آموزشی نظامی در منطقه قبیله‌ای‌نشین بی‌قانون پاکستان نشان می‌دهد این نگرانی را به وجود آورده که گروه‌های شبه نظامی در حال استخدام زنان برای ایفای نقش‌های تروریستی در خط مقدم جبهه هستند.
 

این فیلم یک دقیقه‌ای پنج زن را نشان می‌دهد که در حال آموزش هستند تا از اسلحه‌های کلاشینکف و آر پی جی استفاده کنند.

یک پرچم آبی کم رنگ با یک هلال سفید نیز که در تصویر نشان داده می‌شود نشان‌دهنده آن است که این زنان به حزب اسلامی ترکستان تعلق دارند؛ این حزب یک گروه تروریستی است که گمان می‌رود با طالبان رابطه داشته باشند.

“گروه اطلاعاتی سایت” که کارش تحقیق در مورد تشکیلات تروریستی بین‌المللی است یک ویدئوی مشابه دریافت کرده است. آدام ریسمن، یک تحلیلگر این گروه اطلاعاتی به “ساندی تایمز” گفت: پیام عمده این ویدئو این است که زنان در اینجا در حال جنگیدن هستند، شما مردان کجایید؟ این راهی است برای اینکه آن مردان مسلمانی که در “جهاد” شرکت نمی‌کنند، فاقد ارزش بداند.

بیل روگیو، یک کارشناس تروریسم در بنیاد “دفاع از دموکراسی” که یک اندیشکده آمریکایی است نیز گفت، نمایش زنان در نقش مبارز فعال، نشان‌دهنده تغییر در تبلیغات “جهادیون” است.

روگیو افزود: ما می‌دانیم که آنها برای زنان و کودکان اردوگاه‌های آموزشی عملیات انتحاری ترتیب داده‌اند. از سال 2010 تاکنون شش یا هفت حمله انتحاری توسط آنها در منطقه افغانستان- پاکستان وجود داشته است. پیش از این، این حملات وجود نداشت.

“تحریک طالبان”، “LeJ” و “جنبش اسلامی ازبکستان” اردوگاه‌های آموزشی در وزیرستان پاکستان تاسیس کرده‌اند که برای تعلیم و آموزش بمب‌گذاران زن استفاده می‌شود.

اینگونه مشخص شده که “قاری ضیاء الرحمن”، یکی از رهبران طالبان و القاعده که از جانب آژانس‌های قبیله‌ای نشین “مهمند” و “باجور” پاکستان و در استان‌های افغانس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *