وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

فواید خوردن پسته برای دختران در سن بلوغ

فواید خوردن پسته برای دختران |  بهترين منابع پتاسيم , فواید پسته , خواص مصرف پسته , خواص پزشکی پسته , پوست و مويي سالم , دختران در سن بلوغ , معجون قوت
فواید خوردن پسته برای دختران

اگر به سلامت خود اهميت مي‌دهيد، اگر برايتان مهم است که پوست و مويي سالم داشته باشيد بهتر است مصرف پسته را به برنامه هفتگی تان بگنجانيد.

پسته در گروه مغزها و آجيل‌ها يکي از بهترين منابع پتاسيم محسوب مي‌شود که ميزان پتاسيم آن با اين جثه کوچک برابر با پتاسيم پرتقال است. اين دانه خوش آب و رنگ اگرچه جثه و اندازه کوچکي دارد اما خواص درماني و غذايي آن به حدي زياد است که مي‌تواند ابتلا به بسياري از بيماري‌ها را در بدن کنترل کند. اگر به سلامت خود اهميت مي‌دهيد، اگر برايتان مهم است که پوست و مويي سالم داشته باشيد بهتر است مصرف پسته را به برنامه هفتگي‌تان بگنجانيد.

 برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش

يکي از قابليت‌های درماني پسته تاثير آن بر چگونگي عملکرد دستگاه گوارش بدن است. از آنجا که پسته يکي از مغزهايي است که بيشترين مقدار فيبر را در خود دارد، مي‌تواند علاوه بر بهبود هضم مواد غذايي به کاهش ميزان کلسترول و قند خون کمک کند. افرادي که در طول هفته 15 گرم پسته تازه مي‌خورند مي‌توانند از خواص درماني پسته بهره‌مند شوند. تنها نکته مهم در مورد مصرف پسته آن است که نبايد ميزان مصرف آن در طول هفته بيشتر از 18 گرم شود. چرا که مصرف بيش از اندازه پسته موجب افزايش ميزان چربي و پروتئين خون مي‌شود.

چرا دختران بايد پسته بخورند

کم‌خوني رايج ميان دختران و زنان بعد از سن بلوغ يکي از مواردي است که با گنجاندن پسته تازه به سبد غذايی اين گروه قابل جبران است. دختراني که در طول هفته به ميزان لازم و استاندارد پسته مصرف مي‌کنند مي‌توانند به کنترل و پيشگيري از ابتلا به کم‌خوني کمک کنند. پسته از جمله دانه‌هاي مغزي است که علاوه بر آهن داراي ويتامين 1B ، 6B و E است كه مي‌تواند در كنار متعادل‌سازي اشتهاي دختران در سن بلوغ به تقويت سلول‌هاي عصبي بدن نيز كمك كند.

معجون قوت

در برخي از متون طب سنتي از معجوني ياد شده كه از تركيب پسته، قند و هل تهيه مي‌شود. در زمان‌هاي قديم مادربزرگ‌ها براي زناني كه تازه وضع حمل كرده بودند اين معجون را تهيه مي‌كردند تا آنها با مصرف اين معجون قوت پيدا كنند و سريع‌تر دوران نقاهت خود را به پايان برسانند. براي تهيه اين معجون كه مي‌تواند در روزهاي قاعدگي نيز به تقويت بنيه دختران كمك كند، پسته خام را با قند مي‌كوبيدند و كمي هل به آن اضافه مي‌كردند. مصرف اين معجون به عنوان غذايي مفيد مي‌تواند در ميان‌وعده‌هاي غذايي به افزايش توان و بنيه دختران و زنان كمك كند.

چگونه از پسته‌هاي خندان نگهداري کنيم

از ديدگاه طب سنتي مصرف آجيل و مغز‌ها و دانه‌هاي روغني در شرايطي به مردم توصيه مي‌شود كه آجيل‌ها از كيفيت خوبي برخوردار باشند و به طور كلي شرايط زير را داشته باشند:

بهترين روش براي نگهداري از آجيل مغز شده، این است كه آن را درون فريزر نگهداري كنيد تا از رشد قارچ آفلاتوكسين بر سطح دانه‌ها و مغزها پيشگيري كنيد. مصرف اين قارچ سرطان‌زاست و خانواده‌ها بايد دقت زيادي در اين زمينه داشته باشند.

آجيل خام بهترين انتخاب براي خريد مهماني‌هاي شب عيد است چرا‌كه چربي‌ها و بعضي مواد مغذي موجود در آجيل مانند ويتامين‌هاي A‌و E محلول در چربي به وسيله بودادن يا افزايش نمك از دست مي‌روند.

براي شناسايي آجيل خوب و باكيفيت راه‌هايي وجود دارد كه ساده‌ترين و كاربردي‌ترين آن بررسي رنگ، بو و ظاهر آجيل است. مغز آجيل بايد سفيد يا به رنگ طبيعي خود باشد و آجيل بوي كهنگي ندهد.

نكته مهم

از مخلوط‌كردن آجيل با ماءالشعير و نوشابه‌هاي مختلف پرهيز كنيد. نوشيدن اين خوراكي‌ها موجب ابتلا به نفخ و دل‌درد مي‌شود.

مطمئن انتخاب کنید

اگر به سلامت اعضاي خانواده به ويژه مادر و دختر خود اهميت مي​دهيد به شما پيشنها مي​کنيم مصرف پسته پستيژ را به ميان وعده​هاي غذايي خود اضافه کنيد.

منبع : مجله زندگی ایده آل

بازنشر » berroz.com

فواید خوردن پسته برای دختران |  بهترين منابع پتاسيم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *