وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

فواید شکلات تلخ برای خانم ها

فواید شکلات تلخ برای خانم ها

فواید شکلات تلخ برای خانم ها

فواید شکلات تلخ برای خانم ها

شکلات تلخ بهترین نوع شکلات است که بسیار خوش خوراک است. در مورد فواید شکلات تلخ قبلا توضیح داده ایم، در این مطلب به بررسی فواید شکلات تلخ برای خانم ها می پردازیم. دقت کنید کاکائو ماده اصلی شکلات تلخ است. هرچه شکلات تلخ تر و تیره تر باشد کاکائو آن بیشتر است چون دارای فلاونوئیدهای مفید تر است و قند کمتری دارد و این یعنی سلامتی بیشتر و کیفیت بالاتر. شکلات های شیرین حاوی مقداری زیادی از قند هستند.

یکی از نکات جالب شکلات این است که در خلق و خوی افراد تاثیر مثبت می گذارد، و این نکته را یادآوری می کند رمز داشتن یک زندگی موفق تغذیه درست نیز می باشد.

طبق بررسی و تحقیقات دانشگاه بوستون آمریکا که در مجله علمی قلب آمریکا نتایج آن انتشار یافت، بر روی 32 هزار خانم 48 تا 83 ساله سوئدی که با مصرف 19 تا 30 گرم شکلات تلخ و تیره در طی هفته ادامه داشت، مشخص شد 32% احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

خواص آنتی‌اکسیدانی فلانوئیدهای موجود در کاکائو باعث از بین رفتن کلسترول بد خون (اکسیداسیون لیپوپروتئین با چگالی کم)می شود و همین باعث جلوگیری از عوارض بد کلسترول که منجر به بیماری های قلبی عروقی و سکته مغذی است می شود.

فواید شکلات تلخ برای خانم ها

فواید شکلات تلخ برای خانم ها

  • کاهش سکته مغذی در زنان تا 20 درصد
  • کاهش درد قاعدگی در زنان و همچنین باعث خوش رفتار شدن یا به اصطلاح رومانتیک شدن آنها می شود.
  • باعث جلوگیری از ابتلا به عوارض بارداری می شود.
  • کاهش علائم PMS (سندرم پیش از قاعدگی).
  • کاهش اضطراب و استرس ( فنیلالانین )
  • کاهش درد
  • طراوت و شادابی پوست و احساس آرامش به علت دارا بودن فلانوئید.
  • پیشگیری از فشار خون, آلزامیر و دیابت به علت دارا بودن فلاوانول که مزه تلخ شکلات نیز از همین ماده است.
  • داشتن آهن کافی برای کسانی که کم خونی دارند.
  • زنان باردار 200 میلی گرم یا کمتر از این ماده در روز مصرف کنند.
  • چاق کننده است و انتخاب خوبی برای خانم های لاغر اندام.
  • فواید شکلات تلخ برای خانم ها

کاهش خطر سکته مغزی در زنان

تحقیقات علمی نشان می دهد مصرف حدودا دو قطعه شکلات در طول هفته می تواند تا 20 درصد در کاهش ابتلا به سکته مغزی در زنان مفید باشد.

فواید شکلات تلخ برای خانم ها

فواید شکلات تلخ برای خانم ها

جلوگیری از عوارض بارداری

شکلات تلخ می‌تواند به جلوگیری از پره اکلامپسی کمک کند. پره اکلامپسی “Pre-eclampsia” از عوارض دوران بارداری و یک اختلال چندارگانی است. این بیماری یکی از علت‌های مهم مرگ و میر مادران باردار می‌باشد که باعث عوارض جنینی و مادری می‌شود. این عارضه بعد از هفتهٔ بیستم بارداری با افزایش فشارخون رخ می‌دهد. افزایش خون در زنان باردار منجر به تشنج, لخته شدن خون و آسیب دیدن کبد می شودو گاها موجب از کار افتادن کلیه ها می‌شود. بر اسا گزارشات Annals of Epidemiology، تئوبرومین موجود در کاکائو می‌تواند از این بیماری جلوگیری کند.

دانشگاه ییلYale University” از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا و جهان به حساب می‌آید، در تحقیقی که به صورت پرسشنامه بر روی 2500 زن باردار و در مورد عادات رژیم خوراکی آنها صورت گرفت مشخص شد، زنان بارداری که به طور منظم شکلات تلخ می‌خورند 50% کمتر در دوران بارداری از پره اکلامپسی رنج می‌برند. تئوبرومین “Theobromine” ماده موجود در کاکائو موجب تنظیم فشار خون و انبساط رگ‌های خونی گشته و جریان خون را منظم می‌کند.

داشتن فرزندانی شاداب با شکلات تلخ

محققان فنلاندی بر اساس مطالعه ای که روی 300 زن باردار انجام دادند و در مجله New Scientist انتشار یافت، متوجه شدند مادران بارداری که در طول دوران بارداری دچار استرس هستند ولی در رژیم خوراکی خود از شکلات استفاده می‌کنند، فرزندان شادتر و فعال تری دارتد و معتقدند فنیل‌اتیل امین موجود در کاکائو به‌عنوان تحریک‌کننده‌ای قوی در دوران بارداری از مادر باردار به جنین منتقل می‌گردد.

فواید شکلات تلخ برای خانم ها

فواید شکلات تلخ برای خانم ها

کاهش درد قائدگی

دوران قائدگی یا عادت ماهانه یا پریود در زنان دورانی همراه با حالات ناخوشایند، مانند خستگی, افسردگی و واکنش‌های رفتاری تند و غیره … است، که به علت تغییرات هورمونی در روزهای قبل از قائدگی است و باعث افت موقتی میزان ترشح هورمون شادی‌آفرین سروتونین و همچنین سایر هورمون‌های آرام‌بخش شود، که برای برخی زنان این تاثیرات شدیدتر است و متاسفانه هیچ راه درمانی برای آن نیست.

به توصیه محققان شکلات می‌تواند باعث آرام شدن زنان در این دوران شود. این علائم بین 3 تا 7 روز ادامه دارند. در کنار شکلات که حاوی منیزیم، اسیدهای چرب، مفید، امگا 3، امگا 6 و مقادیر بسیار کمتری قند و همچنین فاقد شیر است می توان از مواد خوراکی کاهش درد قائدگی مانند توت‌ها, کلسیم, ویتامین E و B6 و همچنین حذف نمک, قند و کافئین استفاده کرد همچنین ورزش‌های کاهش درد قائدگی نیز مفید هستند.

شکلات تلخ و رومانتیک شدن زنان

در بررسی محققان آمریکایی در دانشگاه‌های کسل و پنسیلوانیا, مشخص شد بین خوردن شکلات و تغییر روحیه در زنان رابطه مستقیمی وجود دارد.

کاهش خطر بروز حمله قلبی در خانم‌ها

در تحقیقات دانشمندان انستیتو کارولینسکای استکهلم سوئد مشخص شد، مصرف شکلات تلخ تاثیر مناسبی در کاهش بروز سکته مغزی و بیماری‌های قلبی_عروقی در زنان دارد. البته منظور از این نتیجه‌گیری درمان کامل و قطعی آنها نیست. مصرف زیاد شکلات بعلت دارا بودن چربی, کافئین و افزودن قند به آن مضر است. شکلات تلخ نسبت به انواع دیگر شکلات, به دلیل این‌ که قند بسیار کمتری دارد و شیر کمتری نیز در ساخت آن استفاده می‌شود، بسیار مفیدتر است. 

مضرات شکلات برای زنان

  • شکلات تلخ حاوی کافئین است. مصرف زیاد آن خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد.
  • همچنین محرکی برای بالا بردن ضربان قلب و فشار خون است.
  • در طول بارداری رژیم غذایی متعادلی شامل پروتئین بدون چربی، میوه، سبزیجات، لبنیات و غلات سبوس دار را انتخاب و در کنار آنها شکلات تلخ را به مقدار مناسب مصرف کنید.

گردآوری : berroz.com – مطالب سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *